Se tillbakablick på No One Lives Forever-serien

Robot
Se tillbakablick på No One Lives Forever-serien

Varumärket må befinna sig i rättighetslimbo men originalen håller än idag.

#cate-archer, #monolith-productions, #no-one-lives-forever


Medlem

BÄSTA SPELET NÅNSIN!! Blir gråtfärdig över att ni tar upp det, Tack!

Medlem

Oförskämt bra spel.

Medlem

Ja dessa spelen är sjukt bra, måste spela om NOLF 1 & 2 snart igen. Om de ändå kunde göra om inte nya spel, så iaf fräscha upp de två som finns.


signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Medlem

Mitt favorit spel någonsin!.
Roliga karaktärer ,bra uppdrag ,bra humor, varierat
allt detta leder ju till ett så bra spel!


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

hade helt glömt den serien, blir starkt påmind om dishonored av någon anledning


signatur

//monster

Medlem

Oerhört bra spelserie. Synd bara att ingen riktigt vet vem som äger rättigheterna.

Medlem

Åh, nötte demoversionen av NOLF som en galning när jag var i tioårsåldern innan en kompis köpte fullversionen.

”You look like you need a monkey...”


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Fantastiska spel, spelade igenom ettan tillsammans med en polare för bara något år sedan och det höll ändå, visst för att grafik etc. har åldrats något men det kommer man över snabbt, otroligt bra spel. Tvåan började vi tyvärr få krashproblem med så det gav vi upp, hade varit underbart att se uppdaterade versioner av båda, uppföljare hade väl inte varit helt fel heller.

Jag spelade dessa för någon vecka sedan. Hittade en bra version på nätet som funkade med moderna datorer. De håller än.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

hade helt glömt den serien, blir starkt påmind om dishonored av någon anledning

Det kanske är dialekten, hehe. En grym spelserie, i alla fall.

Medlem

Jag och några onlinevänner försökte oss på att göra en remake av båda NOLF-spelen. Projektet blev tyvärr nedlagt, men nu blir jag lite sugen på att börja igen. Det var ett alldeles för ambitiöst projekt för fem glada amatörer.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Fantastiska spel, spelade igenom ettan tillsammans med en polare för bara något år sedan och det höll ändå, visst för att grafik etc. har åldrats något men det kommer man över snabbt, otroligt bra spel. Tvåan började vi tyvärr få krashproblem med så det gav vi upp, hade varit underbart att se uppdaterade versioner av båda, uppföljare hade väl inte varit helt fel heller.

Hmm, skumt, körde 2:an får typ ett år sedan och tror inte jag hade några krasher. Men du har http://nolfrevival.tk som de nämner i videon som har en hel del uppdaterade saker, så som fan-patches och stöd för widescreen.

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Jag och några onlinevänner försökte oss på att göra en remake av båda NOLF-spelen. Projektet blev tyvärr nedlagt, men nu blir jag lite sugen på att börja igen. Det var ett alldeles för ambitiöst projekt för fem glada amatörer.

Berätta mera, jag vill veta. Som en mod till något eller en faktiskt remake med en annan motor?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Esri:

Hmm, skumt, körde 2:an får typ ett år sedan och tror inte jag hade några krasher. Men du har http://nolfrevival.tk som de nämner i videon som har en hel del uppdaterade saker, så som fan-patches och stöd för widescreen.

Får kanske ta och kika på det igen! spelet gick bra till en början men när vi kom till ryss-banorna började det bli massa strul med krasher och annat.

Förövrigt gött att det finns nååågra moderna FPS som erbjuder lite möjligheter är det gäller skjuta/smyga i stil med det som fanns i NOLF. Man kunde kötta sig igenom de flesta banor men det blev så mycket mer tillfredställande när man lyckades smyga, komplett med små spion-jinglar när man lyckades sätta headshots utan att bli upptäckt etc.

För övrigt är ju NOLF det bästa Bond-spelet också, utan att utspela sig i Bond-universumet.

Inaktiv

NOLF originalet är det bästa spelet som någonsin gjorts. Inget annat spel har jag plöjt ned lika mycket tid, kraft och engagemang i.

Medlem

Bra spel Särskilt det första! Var inte så längesedan jag spelade om dem dock


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Får kanske ta och kika på det igen! spelet gick bra till en början men när vi kom till ryss-banorna började det bli massa strul med krasher och annat.

Förövrigt gött att det finns nååågra moderna FPS som erbjuder lite möjligheter är det gäller skjuta/smyga i stil med det som fanns i NOLF. Man kunde kötta sig igenom de flesta banor men det blev så mycket mer tillfredställande när man lyckades smyga, komplett med små spion-jinglar när man lyckades sätta headshots utan att bli upptäckt etc.

För övrigt är ju NOLF det bästa Bond-spelet också, utan att utspela sig i Bond-universumet.

Skulle säga att det är lite det som är problemet, det finns inget spel som är likt NOLF :(.

Medlem
Skrivet av Esri:

Hmm, skumt, körde 2:an får typ ett år sedan och tror inte jag hade några krasher. Men du har http://nolfrevival.tk som de nämner i videon som har en hel del uppdaterade saker, så som fan-patches och stöd för widescreen.

Det roliga är att jag får typ 15 fps i första NOLF och jag sitter på ett 1070 XD

Medlem

Måste köra igenom NOLF igen


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Berätta mera, jag vill veta. Som en mod till något eller en faktiskt remake med en annan motor?

Det är en lång och ganska tråkig historia egentligen. Allt började som en mindre remaster för att lägga till bättre stöd för modernare mjuk- och hårdvara (högre upplösningar är ju trevligt tex), men blev en fullfjädrad remake så småningom. Tyvärr hade vi mycket problem med det och det blev bla dålig stämning inom gruppen, så det blev nedlagt så småningom. Tre av oss hade inte riktigt de kunskaper som krävs och alla utom en hade väldigt lite tid att avvara på sin fritid. Om teamet var större och arbetsfördelningen hade varit smartare planerad så kunde det blivit genomfört. Jag är fortfarande sugen på att göra det, men jag är inget vidare på programmering. Design och form är mer min melodi.

Vi testade flera olika spelmotorer. Unreal Engine var den som var mest tacksam att jobba med, tyckte vi. Idag hade jag nog valt någon annan.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag spelade dessa för någon vecka sedan. Hittade en bra version på nätet som funkade med moderna datorer. De håller än.

Länk tips?


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Första spelet var kanske ett av mina absoluta favoritspel som barn, axlat av half-life och första hitman. Grymt var det.
Älskade humorn, karaktärerna, gadgets, banorna, varieteten, allt.
Toppat av att det var en riktigt solid shooter.

Medlem

Fantastisk spelserie. Vet inte hur många gånger jag kört igenom allt (inklusive Contract J.A.C.K.!), vet dock att det är dags igen!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Gen
Medlem

Jag föredrar faktiskt 2an

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag föredrar faktiskt 2an

Suveränt, men jag minns att jag tyckte det var på tok för kort efter första genomspelningen!

En omvänd positiv överraskning var dock Contract J.A.C.K. som var betydligt mer underhållande än jag först trott.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

NOLF var en av de första spelen jag körde när jag började spela en gång i tiden, och än idag har jag inte hittat något spel som överträffar Single Player upplevelsen som både ettan och tvåan levererade. Har längtat efter en uppföljare i 15 år typ.

1
Skriv svar