Half-färdigt? Black Mesas Xen-kapitel försenas ytterligare

Robot
Half-färdigt? Black Mesas Xen-kapitel försenas ytterligare

"Vi är väldigt ledsna över att höja förväntningarna och sedan försena ... igen."

#black-mesa, #crowbar-collective, #half-life


Jag hade kanske önskat att de skippade den sista banan helt och hållet, den kändes inte helt genomtänkt. De kunde ha skapat något annat, mer intressant, men visst. Då hade det inte varit HL fullt ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Resten av spelet försenades med sisådär tre år från ursprungsplanen. Det enklaste vore ju om de inte satte ett bestämt datum, utan bara jobbade färdigt med det i lugn och ro. Då slipper de också be om ursäkt för alla förseningar och göra massa människor besvikna hela tiden.

Alternativet är att släppa Xen så fort allting fungerar, och sedan göra uppdateringar med ändringar i efterhand.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Redaktör
Ponny

@Lard von Bacon: Exakt. "När vi är klara" är ett releasedatum som är i princip omöjligt att missa (om man nu blir klar).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag hade kanske önskat att de skippade den sista banan helt och hållet, den kändes inte helt genomtänkt. De kunde ha skapat något annat, mer intressant, men visst. Då hade det inte varit HL fullt ut.

Tycker dom skall skippa Xenbiten helt med, HL var ju inte bra pga det där ändå. Det roligaste i HL är alla militärsaker.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

Börja med HF2+EP1+EP2 remake/remaster/eget?

Medlem

Typiskt att just den delen av spelet har blivit... xen.
Tråkigt med förxeningar.
etc.
sorry, nån måste göra det.

Medlem

Förhoppningsvis så kommer det nog inte att ta lika lång tid som Half-Life 3

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Tycker dom skall skippa Xenbiten helt med, HL var ju inte bra pga det där ändå.

Det tror jag vi flesta kan skriva under på men i mina ögon desto större anledning att göra Xen om de på något vis lyckas göra det bättre eller tom njutbart. Annars kan man argumentera för att det känns mer komplett.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det tror jag vi flesta kan skriva under på men i mina ögon desto större anledning att göra Xen om de på något vis lyckas göra det bättre eller tom njutbart. Annars kan man argumentera för att det känns mer komplett.

Xen går givetvis att göra bra mycket bättre, vi får hoppas att dom inte bara gör en kopia när dom ändå har chansen att göra något annat med det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tycker dom skall skippa Xenbiten helt med, HL var ju inte bra pga det där ändå. Det roligaste i HL är alla militärsaker.

Skrivet av anon_119148:

Det tror jag vi flesta kan skriva under på men i mina ögon desto större anledning att göra Xen om de på något vis lyckas göra det bättre eller tom njutbart. Annars kan man argumentera för att det känns mer komplett.

Skrivet av Seraium:

Xen går givetvis att göra bra mycket bättre, vi får hoppas att dom inte bara gör en kopia när dom ändå har chansen att göra något annat med det.

Jag har sett deras planer (åtminstone level design) och de har expanderat Xen så att det är uppskattningsvis 6x större än originalet. De tycker också att den delen var ganska dåligt genomförd, därför anstränger de sig extra mycket med att göra om allting så att det blir bra. Det är anledningen till att det tar sådan tid. Jag är helt övertygad om att det kommer bli riktigt bra när(om) de väl blir färdiga.

Det är lite komiskt med alla förseningar dock. Det är en remake...av ett Valvespel. De är väldigt tysta om hur det går med utvecklingen också.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Inaktiv

@Lard von Bacon: ny term: Method Developing?

1
Skriv svar