Testa Destiny 2 gratis från i dag

Robot
Testa Destiny 2 gratis från i dag

Trial-version låter dig provkriga innan köp.

#bungie, #destiny-2, #trial


Medlem

Gå och läs på deras forum innan ni eventuellt köper spelet bara. Bungie har väldigt mycket arbete framför sig om de vill göra Destiny 2 till ett långvarigt spel. De ljuger så det står härliga till om det ena och det andra och ignorerar vad spelarna vill ha till förmån för vad de tror kommer dra in mest pengar på micro transactions. Vilket resulterar till att folk inte spelar och de drar in ännu mindre pengar...

Medlem

Hmm, länken leder till en sida som snackar om Destiny 2 Free trial och längst ned på sidan står det Try Destiny 2 today och som step 1 att man ska välja plattform.
Vid val av Pc kommmer man dock bara till en sida där man kan köpa Destiny 2, visserligen till ett rabatterat pris, men ingenting om en trial version. Vad har jag missat ?

Avstängd

@altair4: Mikrotransaktionerna är ju bara cosmetics ändå.

Medlem

@Manslut:

Jepp, har inga problem med dem. En av de bästa implementationerna av micro transactions jag sett. Problemet är att de håller spelet i ett strypgrepp där nöje får stå tillbaks för extrem kontroll över allting. Sen att de dessutom ljuger spelarna rakt upp i ansiktet gör att inget förtroende finns längre. Märks att det är Activision som är publisher och mest sannolikt har 100% kontroll av allting.

Redaktör

@Camlin: Det ska komma i dag, kanske inte har börjat än.


signatur
Medlem

Har aldrig kört Destiny innan men pga all kritik man läste om spelet så började jag köra Warframe istället då dessa spel jämfördes hela tiden.

Avstängd

@altair4: Vad menar du att det märks att det är Activision?

Medlem

@Manslut:

Att spelet känns som siffror på ett papper hos en ekonomiavdelning. Ingen bryr sig om innehållet så länge siffrorna ser höga och fina ut. Vilket de oftast bara gör temporärt när man fokuserar på det.

Medlem

Räcker med att spela en dag så har man spelat hela spelet.

Medlem

efter att ha hört mycket gott och en del ont, men mest gott om ettan så drog jag ner tvåan med stora förhoppningar, tyvärr visade det sig inte vara min kopp te riktigt, men gillar du att bli överöst med loot och springa i korridorsliknande landskap där fienden aldrig anfaller i ryggen så är det här spelet för dig. (obs, jag har inte spelat mp och har kanske missat tjusningen med spelet pga det)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Hur länge håller trailversionen på? Slutar den efter en viss tid eller fortsätter den ?

Medlem

*trialversionen

Medlem

ja då kanske man skulle testa. dock har jag blivit mer sugen att testa Warframe efter all skit Activison håller på med.

"Destiny 2 Caught Lying About End Game XP Gain"
https://www.youtube.com/watch?v=rq05MgGMVMM

Avstängd

@altair4: Enda jag har att klaga på är att spelet har för lite innehåll, gick lite väl fort att "slå i taket" men känner ändå att jag fått valuta för pengarna. Kan köra nån strike då och då när andan faller på.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

jag har inte spelat mp och har kanske missat tjusningen med spelet pga det

Ska du prova MP så skulle jag nog föreslå ettan. Det finns en del problem med MP i tvåan som gör att man lätt blir frustrerad, särskilt om man spelat och uppskattat ettan tidigare, och därför vet hur bra tvåan hade kunnat vara.

MP var helt enkelt roligare i ettan. Om du vill veta på vilket sätt, ta gärna en titt i Destiny 2-forumet, det debatteras friskt där...

Avstängd

@Nemo: Ettan finns inte till PC.

Medlem

@Nemo: tack för tipset men jag drog vidare från destiny 2 rätt fort, kanske återvänder jag vid del 4, dock inte till fullpris =D


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Manslut:

@Nemo: Ettan finns inte till PC.

Aha, du tänker så!

Medlem

Vet någon om man kommer in i en dungeon eller raid innan level 7, eller vad det kallas i Destiny2?

Medlem

@Jeehao: Strike kallar de sina 3-manna instancer, men det står inget om dem i trialen. Pvpn (crucible) verkar man få access till.

Medlem

Rekommenderar Warframe istället för D2. Men smaken är som röven, full av skit...

Medlem

Jag testade trial versionen och somnade nästan av alla laddningsskärmar, att jag sedan inte kunde hitta spelare att spela med deltog till att spelet dog i mina ögon. Destiny2 hade bra hit detection men kändes väldigt osocialt, instängt och billigt, speciellt när det inte finns en öppen värld utan allt verkade ske från en hub, pyttesmå ''banor'' är gömda bakom laddningsskärmar, allt är bakom laddningsskärmar, nämde jag att det är laddskärmar i spelet?

När man skulle köra trialen i början så var det ungefär såhär: Cutscene, laddskärm, cutscene, laddskärm, cutscene spela, laddskärm, spela, laddskärm, cutscene, laddskärm, spela, laddskärm, cutscene, laddskärm ladd skärm laddskärm laddskärm, välkommen till hubben, laddskärm, ska du till din fösta bana? laddskärm, laddskärm laddskärm, cutscene, spela några minuter, laddskärm cutscene, laddskärm..

Att laddskärmar före en bana är gömda bakom att man far upp i rymden och kollar på ett tråkigt skepp som låtsas åka någonstans gör inte saken bättre, speciellt när man måste ladda för att komma upp i rymden och sedan ladda igen för att komma ned från rymden. Även när man väntar hundra år på att spela PVP så är man instängd i en laddskärm i rymden, varför kunde man inte få springa runt fritt i hubben medan man väntar?

Blizzard drog en fet nitlott när de köpte en del av Destiny ''laddskärm'' 2.

Jag spelade inte särskilt långt men om spelet introduceras med ett så horribelt system så har jag svårt att tro att det är mycket bättre vid högre levlar. Spelet är säkert kul i längden men jag orkar verkligen inte spela en laddskärms simulator..

1
Skriv svar