Se en timme gameplay från Star Citizen 3.0 i 4K

Robot
Se en timme gameplay från Star Citizen 3.0 i 4K

För att vara ett spel som inte finns är det väldigt snyggt.

#4k, #chris-roberts, #star-citizen, #ögongodis


Medlem

Förhoppningsvis har man en riktigt schysst dator den dagen då detta släpps hoppas bara att spelet kommer att leverera!

Medlem

I december så kommer dem ju visa 20minuter från singelplayer delen Sqadron 42. Så hoppas verkligen på denna delen om inget annat.

Förhoppningsvis börjar även processen snabbas på nu med delta patcher och grunderna som börjar landa höger till vänster.

Medlem

Snarare är det 4k i 20-30 fps men det låter ju inte lika bra.
Snyggt spel i övrigt.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Fy satan så koolt spel. Spelat elite dangerous horizons massor. Men detta kommer bli det naturliga nästa spelet jag tok nöter.

Det enda som skulle gjort det 10 x koolare vore om det var star-wars.

Visst blir det ett köp någon gång i framtiden ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

De är i klass med EA när det gäller att mjölka sina kunder...

**Runs for cover**


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Coolt. När kommer det färdiga spelet ut?

Medlem
Skrivet av Dunder:

De är i klass med EA när det gäller att mjölka sina kunder...

**Runs for cover**

Mycket värre än EA.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Folk hypar detta mer än No Man´s Sky

Medlem
Skrivet av pazu:

Coolt. När kommer det färdiga spelet ut?

"When its done". De kommer släppa en stor patch varje kvartal med nya "major game features" från och med när 3.0 lämnar PTU (testservern). Spelet kommer vara spelbart hela tiden det byggs ut men det är Alpha currency och alpha progression i spelet nu så när de tycker att de har nog med content i spelet för att räkna det som release så kommer allt resettas och alla börjar från noll med det som de har på sina konton i form av förköpta skepp etc.

När nya hemsidan släpps så kommer det finnas en roadmap längst nere på denna länk med vad varje kvartal kommer lägga till framåt det lider och slutligen när de beräknar att spelet når release, när de vill kommunicera det. https://robertsspaceindustries.com/schedule-report

Single player kampanjen "Squadron 42" har en egen tidsplan och ett eget team som jobbar på det (även om många saker som utvecklas används av både online delen och singleplayern) och vi kommer få veta tidsplanen efter december holiday live streamen närmare julafton. Det kommer släppas episodiskt och totala innehållet, ej räknat den redan via stretch goals utlovade expansionen, kommer ligga på runt 250 timmar för den kampanjen. De har en lång rad kända skådespelare med så som Mark Hamill, Gary Oldman etc. https://robertsspaceindustries.com/squadron42 för rollista. Det finns några videos från inspelningen med dessa ute, tex denna

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Mycket värre än EA.

Nä dom spelar inte ens i samma liga.
Finns inget ea spel att jämföra detta med.

Det här ser ju extremt lovande ut, enda man kan klaga på är att det inte är färdigt.
Men det händer ju grejer hela tiden, om man jämför med videos vi såg för bara ett år sedan.

Medlem
Skrivet av neocon:

Äh, lägg av. Star Citizen försöker ge sina backers något banbrytande, något dom drömt om.
EA tar mer och mer av dina pengar för mindre och mindre spelkvalitet och värde för pengarna. Mjölkar i ordets rätta bemärkelse.

Skrivet av Loltron:

Nä dom spelar inte ens i samma liga.
Finns inget ea spel att jämföra detta med.

Det här ser ju extremt lovande ut, enda man kan klaga på är att det inte är färdigt.
Men det händer ju grejer hela tiden, om man jämför med videos vi såg för bara ett år sedan.

Ni båda är ju helt blinda för verkligheten. SC har värsta P2W systemet någonsin som får allt EA släppt att blekna i jämförelse. Men så länge som det finns fanboys som ni som försvarar den här modellen kommer det bli allt mer vanligt med P2W i spel i form av 0 day DLC och microtransactioner.
Som jag skrev tidigare borde dom endast sålt skins och kosmetiskt skit som inte ger spelare ett övertag.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Ni båda är ju helt blinda för verkligheten. SC har värsta P2W systemet någonsin som får allt EA släppt att blekna i jämförelse. Men så länge som det finns fanboys som ni som försvarar den här modellen kommer det bli allt mer vanligt med P2W i spel i form av 0 day DLC och microtransactioner.
Som jag skrev tidigare borde dom endast sålt skins och kosmetiskt skit som inte ger spelare ett övertag.

Det är inte många som egentligen känner till hur det är tänkt att det ska fungera när spelet vär går live och jag bedömer dig som en av dem.

Det är inte så P2W som många tror, men det finns såklart en liten aspekt av det.

Att ha en försäkring på sitt skepp gör att man får tillbaka grundutförandet man köpte inom den tid som försäkringen gäller. Alla börjar på samma låga grundnivå, med undantaget att de som har skepp stående i sina hangarer inte behöver köpa dem.

De större skeppen kommer inte att gå att flyga vid Launch eftersom spelet har en hård gräns för hur mycket credits man kan köpa innan spelet släpps. Moduler, turrets, etc. kommer att kosta massor, speciellt för de större skeppen. Man behöver även väldigt ofta hyra in NPCs om man inte har tillräckligt med kompisar. Detta då vissa skepp har ett minsta antal för hur många som måste flyga det för att det ska fungera.

60,000 UEC är gränsen för credits man kan köpa innan spelet går live, vilket är ganska lite när det kommer till att ens tanka de större skeppen, för att inte tala om att rusta upp dem med allt annat som behövs... Man behöver moment och bra inkomst för att kunna upprätthålla driften av de större skeppen helt enkelt.

Allt är ju såklart föränderligt fram till Launch, men det finns mycket information där ute om man bara är villig att ta reda på vad som sagts senast.

Medlem

Det har börjat dyka upp massor av imponerande videos och screenshots från 3.0.

Susa över öknen, atmosfäriskt. Den solnedgången!

Time-lapse montage, dramatiskt.

Medlem

Är Star Citizen pay to win? Nej.

Q: Will Star Citizen be pay to win?"

A: No. While there is some controversy on this subject, CIG has said that the concerns are unfounded. The game WILL feature a cash shop which will sell cosmetic items and UEC. The logic behind offering in game currency for purchase in the game store is that it should help curtail "gold farmers" as well as help players who cannot spend many hours a week playing the game remaining competitive. However there is a limit to the amount of UEC you may purchase, and this will not make you a better pilot.

Här är en tråd där Chris Roberts ger en längre och mer detaljerad förklaring till hur han tänkt runt detta. Tråden är gammal men de tänker fortfarande i dessa banor. Han skriver även där hur han ser på progression i spelet.

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/comment/...

Citat:

Christopher Roberts
croberts68
Posted: April 2013
Wow, there's a few things that get real gamer's blood boiling more than "micro-transactions" - perhaps "DRM", "EA" and "Pay2Win" but that's about it.

It would be nice if everyone that was getting up in arms about the OP actually read the article that was referred to as I DON'T mention micro-transactions anywhere. The full article is here http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-04-22-chris-robert.... If you read my words I'm incredibly happy and excited about making the game, how the interaction with all of YOU is making the game better AND how grateful I am that everyone has been so generous in their contributions as its allowing us to make a game without compromises.

My reference to World of Tanks was purely about how I felt the ability for people that don't have 40 hours a week to sink into a game have the opportunity to spend some money to keep up (an early post called this Pay2BeEqual) or drive a sexy tank they don't have 200 hours of game time to earn. I think WoT has some similarities to SC because they are both skill based games so having better equipment may help you but it will NOT guarantee victory - which is very important and similar to real life (I can have a better sports car than you but if you're a better driver you'll probably be able to beat me on a road course). And it is encouraging to me that they are doing well financially as it is a PC game in what I would have considered a niche category, which at first glance is how you could categorize Star Citizen. Its going to cost significant money to make Star Citizen and more money to continue to run it. I would love to see Star Citizen hit a 10 year anniversary like Eve, and knowing that another online PC game is doing well makes me feel confident that SC has the potential for longevity that I think everyone would like to see (which was the context for my comments in the article)

For the record here are my simple rules for what I'm aiming for with Star Citizen (and personal play preference)

1) NO grind - basic gameplay should be fun.

2) NO subscription to play. Once you've bought the game you should be able to play and have fun without paying another penny. Maybe this is from all the MMOs I signed up for and then didn't have time to play yet still had to pay to keep my character (I think I paid over 2 years of subs for both WoW and SWG before I canceled, despite only playing them for the first month or so!)

3) NO unfair advantage to people with either too much money or too much time. I think its disingenuous for people to claim that they should have a big advantage just because they can commit 40 hours a week in play time over someone that can only spend 4. Both types of player have purchased the game and are both entitled to have fun. If I make a game that only caters to people that have lots of time and nothing else I'm cutting out a huge part of the audience. The same goes if I build a game that just caters to people that have money to burn (The Asian P2W game style). Just because someone plays one way doesn't mean everyone should play that way. Some people will want to just spend a few hours dogfighting, some may want spend dozens of hours doing trade runs and building up a merchant empire. Others may just want to explore corners of the galaxy. A big audience supplies lots of players to make the universe more interesting. A big audience also spreads the costs of running the persistent universe (as it costs money for new content and servers), which in turn makes it cheaper for all.

4) NO Pay2Win - You should never be able to buy anything with real money that you can't buy in with in game credits. Once fully live SC in-game items will only be purchasable with in-game credits. There will even be some items you can ONLY earn by playing / flying missions. All you will be able to spend money on that is gameplay related would be buying some in-game credits as you don't want or don't have enough time to earn the credits you need for your contemplated purchase. We'll cap purchase of in-game credits to avoid someone unbalancing the game / economy. Finally as I point out above skill will always play a factor - there will be no "magic spaceship of death" that will sweep all before it, so while you may have bought a more expensive spaceship / weapon a better pilot can still beat you (this is where people with lots of time get an advantage as they'll have spent a lot more time honing their combat skills!)

From my perspective my above 4 rules and solutions are the best compromise that factors the need to make the game fun for people with lots of time or little time, while allowing the game the ability to cover its running costs based on player's actual engagement with the game. I am confident we can balance all this in a way that works and doesn't feel unfair to any one group. Contributing additional money beyond your initial ship package will be entirely optional and not required to have fun or progression (but if you do short cut once in a while, know that you're money is going to support the development of the game and on-going content!)

I hope this allays some concerns. If not, I ask that you wait to you have a chance to actually play and see how everything will work and be balanced before making your mind up.

-Chris

Medlem
Skrivet av marcus8958:

SC har värsta P2W systemet någonsin

Jag antar att du med P2W menar rymdstrider. Spelaren med störst pickadoll vinner, typ.

I så fall har du nog inte riktigt förstått vad SC handlar om. Det kommer nämligen att finnas ett antal olika karriärer eller uppdrag man kan ägna sig åt och då är ofta varken beväpning eller största skeppet det optimala för det man ska syssla med.

Låt säga att jag väljer att ägna mig åt gruvdrift bland asteroider. På vilket sätt skulle det vara P2W? Eller om jag skaffar ett litet skepp som är snabbt, lagom billigt i drift och perfekt för utforskning, typ 315P. Jag ägnar mig åt att kartlägga och utforska olika system, har inga större problem att undvika diverse pirater med det skeppet. På vilket sätt är det P2W?

Retoriska frågor förstås och jag letar inte efter svar direkt. Vill bara visa att P2W-begreppet i många fall är meningslöst att försöka applicera på ett spel som SC.

Medlem
Skrivet av imbamakaber:

Det är inte många som egentligen känner till hur det är tänkt att det ska fungera när spelet vär går live och jag bedömer dig som en av dem.

Det är inte så P2W som många tror, men det finns såklart en liten aspekt av det.

Jaha. Trodde man kunde köpa fördelar med att tex. köpa ett skepp för riktiga pengar så man slipper göra det ingame. Alltså PAY2WIN!
Ska bli intressant att läsa vad som gör att det inte är pay2win.

Skrivet av imbamakaber:

Att ha en försäkring på sitt skepp gör att man får tillbaka grundutförandet man köpte inom den tid som försäkringen gäller. Alla börjar på samma låga grundnivå, med undantaget att de som har skepp stående i sina hangarer inte behöver köpa dem.

Med andra ord hade jag rätt att det är pay2win.

Skrivet av imbamakaber:

De större skeppen kommer inte att gå att flyga vid Launch eftersom spelet har en hård gräns för hur mycket credits man kan köpa innan spelet släpps. Moduler, turrets, etc. kommer att kosta massor, speciellt för de större skeppen. Man behöver även väldigt ofta hyra in NPCs om man inte har tillräckligt med kompisar. Detta då vissa skepp har ett minsta antal för hur många som måste flyga det för att det ska fungera.

60,000 UEC är gränsen för credits man kan köpa innan spelet går live, vilket är ganska lite när det kommer till att ens tanka de större skeppen, för att inte tala om att rusta upp dem med allt annat som behövs... Man behöver moment och bra inkomst för att kunna upprätthålla driften av de större skeppen helt enkelt.

Allt är ju såklart föränderligt fram till Launch, men det finns mycket information där ute om man bara är villig att ta reda på vad som sagts senast.

https://www.youtube.com/watch?v=JnveJYeutc8

Precis som i WoW kostar det mer att underhålla gear med högre item level. Har du starting gear kostar det knappt 1 silver för reparationer medans det kostar några hundra guld på bästa gear.
Men eftersom bättre gear ger dig nog bra fördelar att du kommer kunna tjäna ihop mer pengar än det kostar att underhålla din gear gör att kostnader för underhåll är obetydliga. Det är därför ingen springer runt i starting gear när det finns möjlighet till bättre gear.

Det är ganska enkelt. Om kostnaden för underhåll är mindre än du kan tjäna gör kostnaden obetydlig. Om kostnaden är högre än vad du kan tjäna gör skeppet obetydlig. Sedan är det bara att jämföra vilket skepp du kan tjäna bäst med eller använda bäst i PVP. När du köper det skeppet kommer kostnaden för underhåll vara obetydlig.

Så när du beskriver hur dyrt det kommer vara att ha ett p2w skepp så är det bara okunnighet. Om ett skepp är så dyrt att du kommer gå minus när du använder det så finns det ingen mening med skeppen i spelet. Men nu är det inte så och du kommer kunna tjäna mer pengar med skeppet än det kostar att ha den. Därför blir kostnaden för att ha den helt obetydlig.

När du väl spenderat pengar på köpa ett skepp i spelet och har tillgång till skeppet vilket en spelare som inte lagt ut pengar, så har du redan en fördel mot den spelaren. Om det nu tar spelaren 1h att grinda till sig det dyraste skeppet i spelet så kan jag förstå att det inte är någon större skillnad när det gäller p2w, men jag är 100% säker på att du inte kommer kunna grinda till dig skepp på mindre än 1h.

Hur många timmar tror du det kommer ta en spelare som inte vill lägga ut pengar i p2w shoppen att få tillgång till det dyraste skeppet i spelet?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Ni båda är ju helt blinda för verkligheten. SC har värsta P2W systemet någonsin som får allt EA släppt att blekna i jämförelse. Men så länge som det finns fanboys som ni som försvarar den här modellen kommer det bli allt mer vanligt med P2W i spel i form av 0 day DLC och microtransactioner.
Som jag skrev tidigare borde dom endast sålt skins och kosmetiskt skit som inte ger spelare ett övertag.

Tycker att du har en konstig uppfattning om det.
Det är ingen som klagar på att man kan köpa ISK i eve.
Eller att man kan köpa guld i wow.

Hur vinner man i eve ? Även dom rikaste corpsen i eve befinner sig i ständig konflikt med andra som vill ha deras shit.
Stor skillnad på spel och spel, ett 32 v 32 fps med rundor och matcher och ett mmo med en persistent värld.

En armada av noobs kan både invadera och sänka ett stort skepp som jag förstår det.

Det här spelet är fortfarande mer ambitiöst än någonting ea någonsin släppt.

Sen kan du kalla mig fanboy bäst du vill, har inte köpt spelet, pledgat, eller köpt skepp.

Men jag tycker spelet ser helt fantastiskt ut och skiter i ifall min karaktär är en lodis på en öken planet med bara en hover-bike i början.

Dessutom läste jag just detta på deras wiki.

"To play Star Citizen you need only to buy the initial game. There will never be a monthly charge for usage. Some in-game items may be available as microtransactions, but we will NEVER sell anything that can’t be acquired through honest (and fun!) gameplay. To counteract this making the game a pay-to-win game, we will seperate players who have bought items or cash through a micro-transaction from people who haven't bought anything through a micro-transaction. We may slowly integrate those two groups of players several months after release once the majority of players have started getting more high-end equipment, though this is subject to change."

Så förmodligen lär man inte ens springa in i någon med pledgeskepp.
Men det återstår ju att se, kanske blir jätte p2w vad vet jag.
Men jag tänker inte skrika mig hes innan det släppts, precis som jag inte skrek mig hes om battlefront 2 innan det släpptes.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Är Star Citizen pay to win? Nej.

Q: Will Star Citizen be pay to win?"

A: No. While there is some controversy on this subject, CIG has said that the concerns are unfounded. The game WILL feature a cash shop which will sell cosmetic items and UEC. The logic behind offering in game currency for purchase in the game store is that it should help curtail "gold farmers" as well as help players who cannot spend many hours a week playing the game remaining competitive. However there is a limit to the amount of UEC you may purchase, and this will not make you a better pilot.

Här är en tråd där Chris Roberts ger en längre och mer detaljerad förklaring till hur han tänkt runt detta. Tråden är gammal men de tänker fortfarande i dessa banor. Han skriver även där hur han ser på progression i spelet.

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/comment/...

Bra artikel! Du vet att World of Tanks som han tycker liknar SC i hans mening inte är p2w men samtidigt kan du köpa ammunition i spelet som ger dig som spelare direkt FÖRDELAR mot andra spelare och tanks som ger dig fördel mot andra spelare.
Det han skriver där "pay2beEqual" och syftar på att personer som inte hinner lägga ner lika mycket tid som andra spelare ska kunna köpa till sig fördelar för att komma ikapp.
Det han inte nämner är spelare som kan köpa fördelar redan före spelet är släppt för att få ett större försprång mot andra spelare. Då är det inte längre 2beEqual utan är 2win!

Hade dom skippat skepp och bara sålt skins till skepp så hade jag kunna hålla med om att spelet inte är p2w. Men så länge som du kan köpa fördelar i spelet är det inget annat än p2w.
Precis som EAs Star Wars Battlefront 2 kunde du låsa upp karaktärer med riktiga pengar medans gratisspelare var tvungna att spendera 8 timmar för att låsa upp Darth Vader. Det anses vara p2w för att spelare som spenderar riktiga pengar får en direkt fördel mot spelare som måste jobba till sig exakt samma gubbar. Vi har exakt samma problem i SC där spelare som köper ett skepp kommer få samma fördelar i tid mot spelare som inte köper skepp.

Om Chris Roberts hade skippat hela p2w systemet och bara sålt skins och kosmetiskt innehåll hade spelarna mest troligt inte spenderat så mycket pengar. Chris Roberts vet att det finns folk korkade nog att försvara hans p2w system även om det är precis samma som EA har i sina spel med den enda skillnaden är att skeppen kostar många gånger mer än loot lådorna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@marcus8958: om du läser vad jag skrev, samt tittar på videon. Det finns som jag skrev också information att tillgå från källan.

Jag tycker att Aletheides gav ett väldigt utförligt svar genom att saxa vad som gäller och vad visionen är direkt från CR

Medlem
Skrivet av Loltron:

Tycker att du har en konstig uppfattning om det.
Det är ingen som klagar på att man kan köpa ISK i eve.
Eller att man kan köpa guld i wow.

Hur vinner man i eve ? Även dom rikaste corpsen i eve befinner sig i ständig konflikt med andra som vill ha deras shit.
Stor skillnad på spel och spel, ett 32 v 32 fps med rundor och matcher och ett mmo med en persistent värld.

En armada av noobs kan både invadera och sänka ett stort skepp som jag förstår det.

Det här spelet är fortfarande mer ambitiöst än någonting ea någonsin släppt.

Sen kan du kalla mig fanboy bäst du vill, har inte köpt spelet, pledgat, eller köpt skepp.

Men jag tycker spelet ser helt fantastiskt ut och skiter i ifall min karaktär är en lodis på en öken planet med bara en hover-bike i början.

För det är som jag skrivit tidigare, En del utvecklare får göra som dom vill för att det finns nog många fanboys som försvarar spelen. Problemet är också som jag skrev tidigare om man tillåter utvecklare att slänga in p2w i sina spel med 0 day dlc och microtransaktioner kommer det bli mer och mer en standard.
Men det är kanske det folk vill ha, som Chris Roberts sa tidigare att spelare som inte har tid att spela ska kunna köpa till sig bästa skeppen för riktiga pengar (pay2BeEqual).


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@marcus8958: Faktum kvarstår fortfarande att spelet inte är släppt, inte är i närheten av att vara klart.
Just nu handlar det ju bara om pengar till utvecklingen och jag vill att det utvecklas och släpps just för att det är mega ambigöst och typ den typ av spel jag alltid önskat.

Sedan kan man klaga på ingame system och vad som kan köpas och om det är en spelar-bas outrage om det så kommer dom ändra på det, precis som dom flesta kuvar sig inför en arg pöbel.

Du klagar ju på något som inte visat sig problematiskt än.
Vem vet, desto mer rage som kommer mot spelen som faktiskt finns som kör hela p2w grejen kanske robert industries fattar vinken och slopar skiten, hela battlefront debatten kanske blir en ögonöppnare för dom.

Men värre än ea, knappast. Dom har ju inte släppt ett enda spel än.
Ea har ju redan bevisat sig vara knäppa flera gånger om och det kulminerade nu.
Det var ju inget spektakel kring battlefront 2 förrän vi hade allt svart på vitt.

Medlem
Skrivet av Loltron:

@marcus8958: Faktum kvarstår fortfarande att spelet inte är släppt, inte är i närheten av att vara klart.
Just nu handlar det ju bara om pengar till utvecklingen och jag vill att det utvecklas och släpps just för att det är mega ambigöst och typ den typ av spel jag alltid önskat.

Sedan kan man klaga på ingame system och vad som kan köpas och om det är en spelar-bas outrage om det så kommer dom ändra på det, precis som dom flesta kuvar sig inför en arg pöbel.

Du klagar ju på något som inte visat sig problematiskt än.
Vem vet, desto mer rage som kommer mot spelen som faktiskt finns som kör hela p2w grejen kanske robert industries fattar vinken och slopar skiten, hela battlefront debatten kanske blir en ögonöppnare för dom.

Men värre än ea, knappast. Dom har ju inte släppt ett enda spel än.
Ea har ju redan bevisat sig vara knäppa flera gånger om och det kulminerade nu.

Se den här videon. Har tar upp alla argument jag läst i den här tråden.
Han tar även upp din kommentar om att dom skulle hinna ändra spelet så att det inte blir p2w.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Se den här videon. Har tar upp alla argument jag läst i den här tråden.
Han tar även upp din kommentar om att dom skulle hinna ändra spelet så att det inte blir p2w.

https://www.youtube.com/watch?v=mVZufUJSc7E

Ok hört hans version, det mesta.
Men han säger ingenting om det Sc utvecklarna sagt om spelarna som köper grejer.

"To counteract this making the game a pay-to-win game, we will seperate players who have bought items or cash through a micro-transaction from people who haven't bought anything through a micro-transaction. We may slowly integrate those two groups of players several months after release once the majority of players have started getting more high-end equipment, though this is subject to change."

Men i övrigt står jag fast vid min åsikt att jag kommer börja bry mig mer om denna topic när det närmar sig release och efter release, när man har allt svart på vitt.

Just nu är jag bara glad över att spelet görs överhuvudtaget.
Men fortsätt argumentera du, du verkar ju mer investerad i det än vad jag är. fanboy.

Medlem
Medlem

När är deras mål att släppa spelet, 2030 eller?

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Ni båda är ju helt blinda för verkligheten. SC har värsta P2W systemet någonsin som får allt EA släppt att blekna i jämförelse. Men så länge som det finns fanboys som ni som försvarar den här modellen kommer det bli allt mer vanligt med P2W i spel i form av 0 day DLC och microtransactioner.
Som jag skrev tidigare borde dom endast sålt skins och kosmetiskt skit som inte ger spelare ett övertag.

SC kommer inte ens i närhet av EA. I EA's spel så möter du spelare i olika levlar och olika bra gear och får lika mycket poäng av att döda en låg level som en hög level. Därför är SC inte ens i närheten av lika mycket P2W som EA's spel, där det lönar sig att döda nybörjare. Om du köper ett stort capital ship idag för riktiga pengar så kommer spelare i låga levlar som flyger runt i starter ships (t.ex. Aurora) inte vara av intresse överhuvudtaget. Det kommer att vara lika intressant som för en spelare i WoW som har max level att springa runt och kötta nybörjare.

I SC så betalar du mest för att spara tid, inte för att vinna. Att jaga spelare med starter ships täcker inte ens en bråkdel av kostnaderna för att hålla större skepp i drift. Utan precis som i MMO-spel så kommer du att behöva utföra uppdrag och ge dig på spelare på din nivå för att kunna gå med vinst.

Medlem

Det Chris Roberts gjort är att det värdefullaste man kan ha i spelet är att ha många vänner aka en stor organisation. Skeppen är inte alls lika värdefulla eftersom han planerar diverse negativa aspekter att använda sej av ett större skepp vs ett starter skepp. Tex så kan inte de större skeppen köra via dom minsta wormholen vilket gör att dom större skeppen kommer ta längre tid för att komma från a till b. Dessutom kommer du ha en större värmeutveckling på de större skeppen vilket kommer dra till sej en del pirater. Med andra ord måste du ha en stor organisation i ryggen för att ens använda de större skeppen medans ett starter skepp kan ta sej mycket längre in i fientliga områden innan de blir upptäckta. Har man en stor organisation bakom sej så samlar man som organisation ihop skepp tillsammans väldigt kvickt så jag ser inte problemet. De som köpt stora skepp men inte har någon organisation att hjälpa dom att använda dom är troligen dom stora förlorarna här, inte dom som bara har ett starter skepp.

Det Chris Roberts gjort är att medvetet lagt in downsides med de olika större skeppen jämtemot de mindre för att inget skepp skall vara "bäst". På det viset blir det inget P2W eftersom det du köper igentligen är olika karriärer. Star citizen är mer likt sims än elit dangerous i en aspekt; man vinner inte i spelet utan lever det! Star citizen är det ultimata RPG spelet där du kan vem du vill och göra det mesta. Det är det som gör spelet så intressant. Bara den saken att du kan ta anställning som cocktail-blandare på en kryssare. Det är vad star citizen handlar om!


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

kan man lira själv som i freelancer?`eller är det ett påtvingat pvp system som i eve online?

12
Skriv svar