Epic stämmer 14-årig Fortnite-fuskare, mamman upprörd

Medlem

Tycker att Epic gör helt rätt, om snorungen bara blir permabannad så skulle jag säga att han troligtvis kommer att fortsätta med det i ett nytt spel eller nytt konto. Jag ser även stämningen som något avskräckande för andra idioter.

MEG
Medlem

Om ni vill veta vad en advokat har att säga så varsegod
https://www.youtube.com/watch?v=G5lMFjME9qI


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Känns som Epic kommer få det episkt svårt att fälla 14 åringen.
Samt att det är i längden meningslöst.... fusk kommer och skall alltid finnas, det är verkligheten.

Fusk skapare tjänar miljoner årligen på att skapa nya hacks.
Kolla Ryssarna och OS mästerskapen sen 60 talet. Dom har haft dopade idrottare ända sen dess, men det går inte att radera dopning - fusk, det finns för mycket pengar och politiska krafter i spel, va det nu än må vara för spel. Och sist jag kikade så var ryssen mycket välkommen till OS evenemang m,m.

Så detta är inget som kommer bli bättre med tiden, men jag får respektera Epics beslut att åtminstonde göra ett försök.


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem

Underbart! Jag hatar fuskare!!

Inaktiv

@Shazam: Barn gör visst skit oavsett hur bra uppfostrade de är. Det betyder inte att alla barn gör skit, det beror på omgivningen de växer upp i.
Jag växte upp i ett medelklassområde där de flesta hade en bra uppfostran och när vi var 14 år stal vi öl från Ica, pennor från bokhandeln, vi klottrade och tågsurfade i tunnelbanan. Alla vi kände gjorde detta, oavsett uppfostran i hemmet, just för att det var ungdomskulturen just då.
Vissa åkte också fast men tack vare ganska snälla lagar i vårt land var det ingen som sabbade sitt liv, och idag lever de flesta väldigt normala liv.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

@jonis: "fusk i spel som dessa kan orsaka enorm skada. Vi pratar trots allt om ett företag som vill tjäna pengar här."

Enorm skada är ju alltid relativt.

Och vi pratar samtidigt om ett företag som har tagit på sig offerkoftan för att den stygga 14-åringen fuskar i deras f2p-spel.

= stäng av honom.

Det räcker tyvärr inte i ett f2p-spel. Fem minuter senare, med nytt konto, är han inne igen och förstör upplevelsen för flertalet spelare. Epic måste sätta ner foten rejält, annars får det ingen effekt. Avskräcka med exempel.

Skrivet av cdx873v:

@jonis: vad är det för enorm skada en fuskare skulle orsaka? Jag ser då ingen från Epic sitta utanför Ica och ropa "tjena, tjena, pant"

Jag tror nog att Epic är långt förbi målet att tjäna pengar för att lägga mat på bordet.

Mjae. Fortnite är ett spel med två delar. Den första versionen som släpptes är ett tower defense-liknande spel som man köpte in sig i. Den stora framgången kom dock i Battle Royale-läget som släpptes helt f2p från början. Det är den sidan av Fortnite som genererat mest intresse, och det är också den sidan som Epic inte tjänar några pengar på initialt utan på _sikt_. Relativt nyligen introducerades den kosmetiska shoppen där man kan köpa nya utseenden på kläder, gliders och verktyg. Om spelet då är associerat med stora mängder demoraliserande fuskare lär sannolikt viljan att investera lite pengar i kosmetiska prylar dana en aning.

Om man inte gillar konsekvenserna av sitt handlande kanske man ska låta bli. Epic försökte trots allt lösa detta på ett relativt harmlöst sätt från början, men 14-åringen vägrade.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Han blir inte stämd för att ha fuskat utan det handlar om DMCA på youtube.
Clickbate / fake news artikel.

“This particular lawsuit arose as a result of the defendant filing a DMCA counterclaim to a takedown notice on a YouTube video that exposed and promoted Fortnite Battle Royale cheats and exploits”, Epic says in a statement given to Kotaku. “Under these circumstances, the law requires that we file suit or drop the claim.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

@Shazam: Barn gör visst skit oavsett hur bra uppfostrade de är. Det betyder inte att alla barn gör skit, det beror på omgivningen de växer upp i.
Jag växte upp i ett medelklassområde där de flesta hade en bra uppfostran och när vi var 14 år stal vi öl från Ica, pennor från bokhandeln, vi klottrade och tågsurfade i tunnelbanan. Alla vi kände gjorde detta, oavsett uppfostran i hemmet, just för att det var ungdomskulturen just då.
Vissa åkte också fast men tack vare ganska snälla lagar i vårt land var det ingen som sabbade sitt liv, och idag lever de flesta väldigt normala liv.

Om ni gjorde sånt så var knappast någon av er väluppfostrade, tyvärr. Vad fan är din definition av bra uppfostran egentligen? Du säger att det beror på omgivningen, självklart, men en viktig del av uppfostran är att veta vad fan ens barn håller på med, vilka de hänger med osv. Haha "ungdomskultur" låter som en väldigt dålig ursäkt till svinigt beteende.

Medlem
Skrivet av cdx873v:

@Roten: hmm. Nej inte direkt. Är emot att miljardmaskiner totalt ruinerar vanliga människors liv för att skydda sin kassako, som de för övrigt lagt ut till användande av hela världen.

Bara rättegångskostnaderna är tillräckligt för att ruinera en i flera år.
Men är man så pass vuxen så vet man förmodligen vad man riskerar. Då får man stå sitt kast.
Men så länge det är ett barn det handlar om så finns det inga ursäkter. Barn hör inte hemma i en rättsal.

Jag menar att det kan vara så att företaget inte har koll på hur gamla användarna är, utan ser enbart fusket. Sen så har ju olika länder olika ålder för när man kan dömas för saker och ting, det är ju upp till rättssystemet i det landet att stifta lagar om.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av waeress:

@Roten: Det var inte jag som drog upp dom exemplen. Personerna jag citerade ifrågasatte Epic's fokus med argument om att folk svalt och trampade på minor; vilket är ett helt galet argument i min mening. Jag vände alltså på det och ifrågasatte varför dom ödslade tid på att kommentera på ett forum om spel när tidigare nämnda saker händer i världen.

Uppfattat!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av cdx873v:

Folk svälter. Barn kämpar för att överleva dagen. Men, Epic väljer att lägga pengarna på att stämma en fjortis som har fuskat i deras spel. Och vissa tycker helt seriöst att det är något som bör göras..

Folk svälter och du väljer att köpa mat..

Medlem
Skrivet av Shazam:

Om ni gjorde sånt så var knappast någon av er väluppfostrade, tyvärr. Vad fan är din definition av bra uppfostran egentligen? Du säger att det beror på omgivningen, självklart, men en viktig del av uppfostran är att veta vad fan ens barn håller på med, vilka de hänger med osv. Haha "ungdomskultur" låter som en väldigt dålig ursäkt till svinigt beteende.

Unga gör sånt, det har dom gjort i alla tider, det går över...

Skriv svar