Se en timme gameplay från Star Citizen 3.0 i 4K

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

kan man lira själv som i freelancer?`eller är det ett påtvingat pvp system som i eve online?

Kommer va som EVE online ungefär. Med High Sec och Null Sec system. https://wiki.eveuniversity.org/System_security
För vanliga spelare så är det high risk och high reward utanför UEE. För pirater är det tvärtom.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Kommer va som EVE online ungefär. Med High Sec och Null Sec system. https://wiki.eveuniversity.org/System_security
För vanliga spelare så är det high risk och high reward utanför UEE. För pirater är det tvärtom.

ok tack, hoppar nog detta spel då

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

ok tack, hoppar nog detta spel då

Det finns en singleplayer så du kan lira själv. Du kommer även till viss mån kunna hosta private servers men de kommer då inte ha tillgängligt hela universumet pga att en vanlig PC inte kan ersätta servern de har. Kör du i PU (persistent universe) så bör du vara medveten om att 90% av populationen i galaxen är AI kontrollerade NPCs. Så det är inte så att du kommer snubbla över folk som vill ganka dig var du än flyger.

Medlem

Hur vinner man i Star Citizen?


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

kan man lira själv som i freelancer?`eller är det ett påtvingat pvp system som i eve online?

CIG utvecklar två spel samtidigt där Squadron 42 (IMDB)är mer en uppföljare till Wing commander/Freelancer och Star Citizen mer ett MMO. Båda utspelar sig i samma värld (universum)

Det ska komma mer nyheter om Squadron 42 i mitten av December.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Se den här videon. Har tar upp alla argument jag läst i den här tråden.
Han tar även upp din kommentar om att dom skulle hinna ändra spelet så att det inte blir p2w.

https://www.youtube.com/watch?v=mVZufUJSc7E

@marcus8958 jag tror att du likt den personen som gjort videon misstolkat vad progression innebär eller hur progression kommer att fungera i Star Citizen. Hur blir ett spel som planerar att eventuellt tillåta privata servrar p2w? Alltför många spel fokuserar på progression i bemärkelsen att man ska låsa upp något för att hela tiden bli mera kraftfull än andra spelare. Det är där som exempelvis EA valt att gå vägen med att betala för att vinna i alla deras nya spel. Det är med ett rent förakt jag ser på hur EA skapat sina nya spel, hanterat och missbrukat Star Wars licensen, samt försöker slingra sig. Det spelar ingen roll hur det definieras inom vad Lotteriinspektionen anser just nu, men det är 'gambling' och P2W i platta smala upplevelser som bara håller en liten stund.

I Star Citizen så är målet något annat. Immersion, RPG, simulering, sandbox och story-line.

Tänk lite som en sofistikerad plattform likt Arma 3, där spelare själva kan skapa kampanjer bygga upp äventyr, men med en otrolig mycket mera expanderad grund. Ekonomi, solsystem, missions, utforskning, mining, osv., där alla känner att de är del av samma universum med tung Lore. Typ som en riktigt galet välutvecklad Arma 3 custom server med massor av mods.

Sätter du dig i en pansarvagn i Arma 3, så behöver du nödvändigtvis inte klara av att hantera den och när du väl kan hantera den, behöver du även lära dig hur man ska köra den, vilka andra stöd du behöver för att vara effektiv, vilket motstånd eller till vilken uppgift en pansarvagn är relevant. Du måste använda terrängen för att exempelvis flanka en infanterigrupp, annars kan en enskild infanterist äta upp dig hur lätt som helst med ett välplacerat pansarskott... I moderna spel har EA och andra publishers reducerat hur stor skillnad det kan vara i skill mellan olika spelare såpass mycket att man egentligen bara klickar sig fram.

Det är den bästa liknelsen jag kan komma på så att du kanske kan se på vad Star CItizen är på ett annat sätt. Den matchar kanske inte till hundra procent, men nära nog enligt det jag känner till.

Hursomhelst, alla pengar de tar in nu, kommer inte att ge spelare så stora fördelar, eftersom målet med spelet inte är det vanliga vedertagna progression-baserade systemen vi ser i andra spel. Det handlar om att de behöver pengar för att skapa alla systemen som ska in i sandlådan vi alla sedan kommer att få ta del av.

Medlem
Skrivet av Theade:

Hur vinner man i Star Citizen?

28:05 i detta klipp från igår så svarar de på just den frågan.

Medlem

@Theade: Förutom den öppna världen så utvecklas det en singleplayer kampanj, squadron 42. Här kan du "vinna" genom att spela klart det.

Medlem

@Theade: det handlar vilket mål man sätter upp för sej själv. Visa större organisationer kanske sätter upp mål såsom att styra något mindre system medans andra organisationer kanske vill Försöka driva en fabrik på en planet för tillverkning av en speciell komponent.

Det finns inget speciellt "endgame" som typ wow med raider i detta spelet utan det är vad du själv anser är endgame. Säg att du är intresserad av att slåss vid fronten mot den klingonliknande rasen vanduul så kommer du kunna ta värvning inom UEE (United empire of earth) som styrs av AI. dvs om du inte raggar upp en organisation som vill göra detta för egen maskin. Det kommer nämligen kosta en del att föra krig då upgrades inte är gratis på skeppen pm du inte vill flyga med en stock-modell.

Om du sett star trekk så är det rätt likt hur detta spelet kommer te sej där du har diverse roller på de större skeppen beroende på vad för skepp det är. Ett större miningskepp har tex en dedikerad operatör för mininglasern. Skrotskeppet som samlar in gamla skeppsdelar kallat reclaimer har 4 operatörsplatser varav styrman och klo-operatör är den andra (det finns en stor klo som tar tag i skeppsvraken för att demontera det.

Du kan göra karriär som engineer som fixar å donar med reläer och trimmar motorer på ett skepp av valfri inriktning.

Det som är intressant i detta spelet är att de olika rollerna kommer kräva en viss talang för de olika rollerna. Det kommer inte bara vara att trycka på en knapp så gör spelet arbetet åt dej utan här är planerat att det skall vara små minigames för arbetena. Dom som är snabba på problem lösningen kommer göra jobbet snabbare och bättre, därav att du kan skapa dej en karriär för dej själv inom ett område.

Vad sägs som att försörja sej på ett skepp med biodome och jobba som "bonde" och se till att det är rätt temperatur, tillräckligt med vatten för de olika växterna som valts att plantera? (Jo, det är sant. Dom har lagt till sim-farm också ^_^)

Så endgame är ett ord som inte finns i detta spelet mer än just vad DU tycker är endgame för dej själv. Det är precis därför det har sålts så mycket olika skepp redan för att folk vill leva sej in i denna RPG värld och spela som dom drömt om, tex som firefly eller han solo och hans fraktskepp.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Theade:

Hur vinner man i Star Citizen?

Genom att betala mer än motståndarna... Rikast vinner.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: bara för man har stor snopp så betyder det inte att man är kung i sängen.

Medlem

@samukakauka: haha bra svar!

jag ska testa detta när det släppts eller börjar bli ett mer sammansatt spel. spelade lite eve men gillade inte detta med månadskostnad då det är väldigt varierat hur ofta jag har lust eller kan att spela ett spel.

Medlem
Skrivet av educk:

@samukakauka: haha bra svar!

jag ska testa detta när det släppts eller börjar bli ett mer sammansatt spel. spelade lite eve men gillade inte detta med månadskostnad då det är väldigt varierat hur ofta jag har lust eller kan att spela ett spel.

Något som är bra med EVE är att man kan betala månadskostnaden med in-game-valuta. Efter att du spelat ett litet tag behöver du alltså inte betala mer.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

28:05 i detta klipp från igår så svarar de på just den frågan.

https://youtu.be/baOd4MLeFkM?t=1685

Det var ett bra svar tycker jag. Lite som jag tänkt mig. Jag har inte investerat något i SC, utan bara följt det via media.
Jag ville slänga ut frågan för att se vad jag fick för svar. Eftersom diskussionen om P2W är het. Och just då få reda på vad Win innebär för olika personer.

Skrivet av Dummy:

@Theade: Förutom den öppna världen så utvecklas det en singleplayer kampanj, squadron 42. Här kan du "vinna" genom att spela klart det.

Det ska bli väldigt roligt!

Skrivet av vbgbasse:

@Theade: det handlar vilket mål man sätter upp för sej själv. Visa större organisationer kanske sätter upp mål såsom att styra något mindre system medans andra organisationer kanske vill Försöka driva en fabrik på en planet för tillverkning av en speciell komponent.

Det finns inget speciellt "endgame" som typ wow med raider i detta spelet utan det är vad du själv anser är endgame. Säg att du är intresserad av att slåss vid fronten mot den klingonliknande rasen vanduul så kommer du kunna ta värvning inom UEE (United empire of earth) som styrs av AI. dvs om du inte raggar upp en organisation som vill göra detta för egen maskin. Det kommer nämligen kosta en del att föra krig då upgrades inte är gratis på skeppen pm du inte vill flyga med en stock-modell.

Om du sett star trekk så är det rätt likt hur detta spelet kommer te sej där du har diverse roller på de större skeppen beroende på vad för skepp det är. Ett större miningskepp har tex en dedikerad operatör för mininglasern. Skrotskeppet som samlar in gamla skeppsdelar kallat reclaimer har 4 operatörsplatser varav styrman och klo-operatör är den andra (det finns en stor klo som tar tag i skeppsvraken för att demontera det.

Du kan göra karriär som engineer som fixar å donar med reläer och trimmar motorer på ett skepp av valfri inriktning.

Det som är intressant i detta spelet är att de olika rollerna kommer kräva en viss talang för de olika rollerna. Det kommer inte bara vara att trycka på en knapp så gör spelet arbetet åt dej utan här är planerat att det skall vara små minigames för arbetena. Dom som är snabba på problem lösningen kommer göra jobbet snabbare och bättre, därav att du kan skapa dej en karriär för dej själv inom ett område.

Vad sägs som att försörja sej på ett skepp med biodome och jobba som "bonde" och se till att det är rätt temperatur, tillräckligt med vatten för de olika växterna som valts att plantera? (Jo, det är sant. Dom har lagt till sim-farm också ^_^)

Så endgame är ett ord som inte finns i detta spelet mer än just vad DU tycker är endgame för dej själv. Det är precis därför det har sålts så mycket olika skepp redan för att folk vill leva sej in i denna RPG värld och spela som dom drömt om, tex som firefly eller han solo och hans fraktskepp.

Tack för utförligt svar!

Skrivet av Dunder:

Genom att betala mer än motståndarna... Rikast vinner.

Ah, så du ska satsa på att trejda?


signatur

Niet.

Medlem

Han säger ju uttryckligen att de som inte har tid/lust att nöta 40h/veckan kan betala för att "keep up". Om det inte är pay to win vet jag inte vad.

Det är den anledningen att jag inte kommer att köpa battlefront 2.
Det är inte rimligt att behöva lägga lika mycket tid som en heltidsanställning bara för att "hänga med". Hur många med ett normalt liv har tid att lägga mer än några timmar i veckan på ett spel?

Medlem

@samukakauka: Så säger bara de med blygsam utrustning

12
Skriv svar