Rykte: Remaster av Assassin's Creed Rogue släpps till våren

Robot
Rykte: Remaster av Assassin's Creed Rogue släpps till våren

Nyversion till de nya konsolerna sägs vara på gång.

#assassins-creed, #assassins-creed-rogue, #ubisoft


Ambassadör
Xbox

Har det redan på Xbox One via bakåtkompatibilitet, hostar nog inte upp mer cash för lite bättre visuals.


signatur

Jump in.

Medlem

Fixar inte att lira de äldre Assassin's Creed spelen före AC Unity då det inte går att smyga manuellt. Det gjorde ju massor för stealth funktionen när det implementerades i Unity 2014.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

'Fan då för?

Rogue måste fan vara längst ner på listan till remasters. Tvåan borde istället göras lite modern.

Medlem

Bästa delen i hela serien

Medlem
Skrivet av Fiddi:

'Fan då för?

Rogue måste fan vara längst ner på listan till remasters. Tvåan borde istället göras lite modern.

Ezio Collection finns redan till PS4/X1


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

bra för den missade jag

På PC:n ser Rogue bra ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

KoP
Medlem

För att ett 3 år gammalt spel behöver verkligen en remake?

Fan vad jag börjar bli less på att spelutvecklarna beter sig som slapptaskar och dessa remakes av i princip nya spel. -_-

Medlem

Gött! Hoppas på en remake på trean också då.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

En remaster är väl vad utvecklarna redan gör varje år? *Wink wink

Medlem

Det skulle vara fint om dom fixade en del skapligt irriterade buggar i Pc versionen om de skulle vara i farten.
AC rouge när man har två skärmar är bara pain

Medlem
Skrivet av KoP:

För att ett 3 år gammalt spel behöver verkligen en remake?

Fan vad jag börjar bli less på att spelutvecklarna beter sig som slapptaskar och dessa remakes av i princip nya spel. -_-

Ja, med tanke på att det bara släpptes till last-gen på konsollerna är det många som missade det. Rogue är ett av mina favorit-ACs, så är glad om det får bättre spridning.

Dock är det ju en enorm skillnad på remake (nytt spel baserat på ett gammalt) och remaster (upprustat äldre spel). Vad är det som gör spelutvecklare till slapptaskar? Jävla tramsigt uttalande.

Gen
Medlem

Kan inte någon börja reglera lite vad begreppen verkligen står för?
Vad är Remaster och vad är Remake?

Känns som att vissa släpper nya releaser som är exakt likadana som originalen bara att de har bättre kompatibilitet för nyare OS. Andra anstränger sig lite mer och kanske snyggar upp grafik och ljud en smula medan vissa går hela vägen ut som tex CoD4, gör en komplett overhaul och verkligen förbättrar saker och ting på riktigt.

Avstängd

Perfekt! Har aldrig spelat detta då jag inte ägde konsolerna det släpptes till. Är faktiskt lite besviken på sony att dom aldrig gjort så man kan spela ps3 spel på ps4. Finns några titlar jag skulle vilja prova där.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Fiddi:

'Fan då för?

Rogue måste fan vara längst ner på listan till remasters. Tvåan borde istället göras lite modern.

Tvåan finns ju redan som remaster eller remake, vet inte vilket. Jag spelade igenom det och dom två expansionerna innan det nya AC Origins kom. Jag skulle vilja se en ny version av 3:an, tycker det var intressant då man var i USA under kriget.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ja har bara stött på 1 bugg i spelserien och det är i assassins creed 3 då man ska transportera fångarna till ett ställe och sen rädda dom. Då försvann fångvagnen o min gubbe satt i luften o fångarna gjorde fall animationer hela tiden till och med i filmsekvensen då man kommit fram till målet. Ja blev inte arg ja satt bara o skratta åt det o skickade en filmsnutt till kompisarna med kommentaren vad tror du saknas Här?

KoP
Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Ja, med tanke på att det bara släpptes till last-gen på konsollerna är det många som missade det. Rogue är ett av mina favorit-ACs, så är glad om det får bättre spridning.

Dock är det ju en enorm skillnad på remake (nytt spel baserat på ett gammalt) och remaster (upprustat äldre spel). Vad är det som gör spelutvecklare till slapptaskar? Jävla tramsigt uttalande.

Jamen vad fint. Då behöver spelbranschen aldrig skapa något nytt utan sätta sig och göra remakes/remasters av samtliga spel som kommit dom senaste 30+ åren för det finns ju alltid någon stackare som har missat något spel. Eller hur? :')

Nä, jag tycker inte att det är rimligt att det görs remakes/remasters på spel som är halvnya. Det är slapphet ifrån spelutvecklarna/spelutgivarna.

Medlem
Skrivet av KoP:

Jamen vad fint. Då behöver spelbranschen aldrig skapa något nytt utan sätta sig och göra remakes/remasters av samtliga spel som kommit dom senaste 30+ åren för det finns ju alltid någon stackare som har missat något spel. Eller hur? :')

Nä, jag tycker inte att det är rimligt att det görs remakes/remasters på spel som är halvnya. Det är slapphet ifrån spelutvecklarna/spelutgivarna.

Suck. För det är ju verkligen det jag sa.

Den effort som krävs för att släppa en remaster är extremt liten jämfört med en nyproduktion. Vad skadar det att PS4-spelare kan uppleva Shadow of the Colossus eller att Switch-ägare kan få spela Skyrim? Det betyder inte att det inte kommer nya spel.
Du har uppenbart ingen insikt eller förståelse för utveckling när du slänger dig med termer som slapphet.

Du har ett väldigt enklelt sätt att hantera eventuella remasters som släpps till nya platformar, ignorera.
Lätt va?

1
Skriv svar