Star Wars-kanon hindrade kosmetiska loot-lådor i Battlefront, säger EA

Robot
Star Wars-kanon hindrade kosmetiska loot-lådor i Battlefront, säger EA

En rosa Darth Vader skulle paja allt!

#ea, #loot-boxes, #miktrotransaktioner


Medlem

Kan bli svårt för mig att hitta en balans mellan att bojkotta alla EA-spel eller köpa 100 lådor om dagen, om jag skall vara helt ärlig.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Releasehästryttare

Det är faktiskt en ursäkt som jag kan tro på, såg även i en video ett par veckor sen om någon som snackade exakt om det, Disney tillåter inte fria tyglar utan har ganska stenhård koll på vad som får vara med och vad som inte får vara med när det gäller utseendet och annat canon.

ndr
Medlem

"We feel like we've nailed that in the sports games, and we'll continue to try and find the best model that works in the non-sports games."

Skulle knappast säga att dom hittat en bra lösning i sportspel ur en spelares synvinkel.

Medlem
Skrivet av thott:

"We feel like we've nailed that in the sports games, and we'll continue to try and find the best model that works in the non-sports games."

Skulle knappast säga att dom hittat en bra lösning i sportspel ur en spelares synvinkel.

Haha, skulle precis säga samma sak. Vid varje nytt släpp av FIFA är dina Ultimate cards värdelösa Har en kompis som spenderat x antal tiotusenlappar på ultimate team för att sedan börja om när nästa FIFA kommer. Att få spelare att köpa massa content för att sen göra köpt content värdelöst och börja om med nytt är ingen bra modell...om man inte är aktieägare då så klart. Men för oss spelare är det en mardröm till utveckling inom branschen.

Medlem

Vilken jävla nöt.

Medlem

om lootlådor hänger på företagets framtid så får man väll hoppas att både EA och lootlådor försvinner.
Finns andra som kan göra star wars spel, gjordes bättre starwars spel för flera år sen innan EA.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Så det är Canon att Rey var på Naboo under klonkriget nu då?

eld
Medlem

En rosa halmdocka.

Medlem

Fast nu vill jag verkligen se en rosa darth vader springa omkring.

Medlem

Rösta med era plånböcker människor.

Medlem
Skrivet av Troll1:

Fast nu vill jag verkligen se en rosa darth vader springa omkring.

jag också! inte för att jag köpt battlefront 2 (köpte första på julrea för skampris på psn, sen tog ett seasonpass när det var "gratis" inom ramarna för ps+).
men en färgglad armé av stormtrupper ledd av en ännu färggladare Vader hade varit något av en inkörsport.

MEG
Medlem

En dansande Han, det var riktigt dålig stil av er att lägga in den i artikeln. Jag tror det flesta har lyckats förtränga skiten tills nu


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Troll1:

Fast nu vill jag verkligen se en rosa darth vader springa omkring.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Men att springa runt utan hjälm som Stormtrooper bryter inte mot "canon" då?

Medlem

Har sagt det förut och säger det igen, det är skitlöjligt att Disney först nu "reagerar" på EA då de hela tiden vetat om lootlådor. Disney försöker bara få till damagecontroll nu, vilket de flesta verkar tro gör dem till good guys, men i själva verket är Disney lika ruttet som EA med skillnaden att EA offras och får ta all skit.

Sen att EA inte får släppa kosmetiska lootlådor hur som helst kan jag tycka låter sunt, jag tillhör dem som inte vill se en rosa Dart Vader. Däremot finns det ju miljontals andra kosmetiska drag de kan släppa i lootlådor som inte bryter mot canon.
Jag skulle lätt vilja se olika sorters blodstänk på stormtroopers (tänk er handavtrycket på stormtroopern i The Force Awakens), eller olika ansikten på rebellerna (som nästan aldrig använder heltäckande hjälmar), bälten i olika former, vapenpackningar, osv osv..

Medlem

Om de ska fortsätta med mikrotransaktioner så ska jag fortsätta att inte köpa deras spel


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Tid är pengar?

Medlem

Hur kan dem säga att microtransaktioner är kritiskt viktiga för företaget när dem tidigare sagt att det inte skulle påverka intäkterna för spelet när dem stängde ner dem?

Medlem

Plånboken är redo! Hoppas på mer lootboxes, och mer innehåll. Kosmetiska, emotes, star cards, equipment. I am ready! Visst, jag skulle helst velat se att de hade saker i loot boxes som inte har med gameplay att göra (gillar hur Overwatch gjorde det!), men om inte så funkar det för mig med, personligen.

Medlem

What a bunch of bullshit!

Medlem

"So if you did a bunch of cosmetic things, you might start to violate the canon"
Skit snack! Det är ett spel som inte är canon... Att matcha Kylo Ren mot Obi-wan i heroes vs villains är canon? Eller Vader mot Anakin?

Medlem

Kan nog vara den sämsta ursäkten från EA någonsin, det är ju knappast "canon" att en massa Star wars karaktärer dödar varandra om och om igen.

Ambassadör
Xbox

Trams! Det finns massor med kosmetiska saker de hade kunnat göra och ändå hålla sig till canon. Deras ursäkter börjar bli allt mer patetiska och för varje gång de öppnar truten så sjunker EA och EA Dice längre ner i gyttjan.

Kräk.


signatur

Jump in.

Medlem

@Halvars90: tydligen fine enligt disney


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Den ursäkten säger att de vill att ett spel ska generera pengar över lång tid via lootboxes och mictotransactions.

Men när hela spelet är uppbyggt på pelare av lootboxes, hur ska spelet kunna överleva någon längre tid?

Han säger svart på vitt att EA har valt en modell att tjäna pengar på spelare som köper saker inne i spelen, och att de dessutom MÅSTE ha en sådan modell.

....
Tur att det finns gamla spel utan internetkrav.

Medlem

@Mortaigne: Kolla även denna video, det finns redan kosmetiska alternativ i spelet som är låsta och gömda
Allt är bara skitsnack från EA. Det finns redan i spelet för tusan!
https://www.youtube.com/watch?v=yCqAHGO-cZI

1
Skriv svar