Destiny 2 i blåsväder igen, trots slopat XP-trixande

Robot
Destiny 2 i blåsväder igen, trots slopat XP-trixande
Medlem

Jävla fuffens så fort lootlådor är med i bilden. Är 100% säker på att dessa knep är med i alla spel som är smutsade av lootlådor. Gör spelet längre och drygare så att man öppnar plånboken. Detta är bara ett exempel på när företaget blev tagen med handen i kakburken men i alla andra har de klarat sig, någorlunda....Än så länge.

Personligt exempel är Shadow of war. Hela act 4 är bara för att du ska bli galen av hur segt och drygt det är för att man ska köpa lådor. Hade man brytt sig om spelets design så hade act 4 aldrig sett ut som det gjort. Det hade som högst varit ett mode efter sluttexten rullat.

Fy fan vad jag avskyr denna trend.

Medlem

Ja, riktigt tråkig utveckling det här. Kommer fortsätta spela Destiny 2 dock för det är ett bra multiplayer spel. Aldrig att jag öppnar plånboken för några bright engrams. Det kan Bungie glömma!

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Jävla fuffens så fort lootlådor är med i bilden. Är 100% säker på att dessa knep är med i alla spel som är smutsade av lootlådor. Gör spelet längre och drygare så att man öppnar plånboken. Detta är bara ett exempel på när företaget blev tagen med handen i kakburken men i alla andra har de klarat sig, någorlunda....Än så länge.

Personligt exempel är Shadow of war. Hela act 4 är bara för att du ska bli galen av hur segt och drygt det är för att man ska köpa lådor. Hade man brytt sig om spelets design så hade act 4 aldrig sett ut som det gjort. Det hade som högst varit ett mode efter sluttexten rullat.

Fy fan vad jag avskyr denna trend.

Amen!

Medlem

Hmm, jag spelade i säkert 3 veckor utan att inse att det gick att köpa lådor i Destiny 2. Har fortfarande inte greppat vad det är som är attraktivt i dessa lådor heller. Ingenstans i hela spelet indikerar man att man ens kan köpa lådor.

Vad är det folk vill ha ens?

Medlem

@ClockWise: Kosmetiska föremål och moddar för gear. Problemet här är också att du blev bestraffad om du spelade längre dvs ju längre du spelar destå mindre XP får du. Jag själv har aldrig lockats av att köpa boxar men riktigt dåligt av bolag som håller på med fulheter som dessa.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Jävla fuffens så fort lootlådor är med i bilden. Är 100% säker på att dessa knep är med i alla spel som är smutsade av lootlådor. Gör spelet längre och drygare så att man öppnar plånboken. Detta är bara ett exempel på när företaget blev tagen med handen i kakburken men i alla andra har de klarat sig, någorlunda....Än så länge.

Personligt exempel är Shadow of war. Hela act 4 är bara för att du ska bli galen av hur segt och drygt det är för att man ska köpa lådor. Hade man brytt sig om spelets design så hade act 4 aldrig sett ut som det gjort. Det hade som högst varit ett mode efter sluttexten rullat.

Fy fan vad jag avskyr denna trend.

Jag är påväg att införskaffa mig shadow of war pga jag gillade första spelet.
jag har läst om lootlådorna och allt det men på vilket sätt skulle du beskriva att Act 4 är segt och drygt?
jag är osäker om allt jag läst verkligen är alltid från folk som spelat spelet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: Jag är på phase 7/10 av shadow wars (act 4) och har aldrig känt nåt behov av att köpa lootlådor. Visserligen köpt ett par ändå men från guld jag fått av dailies osv så inte ett öre spenderat utöver spelköpet. Dessutom får man riktigt smaskiga lådor av community quests eller när man skrapat ihop tillräckligt med spoils of war (som man får när man gör online conquests eller online nemesis missions).

Det är likadant i AC:O, kände aldrig nåt behov av att spendera riktiga pengar då det man får av daily questen kan ge riktigt trevlig gear samt att det är lätt att hitta bra gear ändå.

Men jag håller med delvis, hade önskat att act 4 hade innehållit mer faktisk story och sen hade det kunnat vara endless shadow wars efter det.

Gen
Medlem

Jag blev lvl 20 häromdagen. Betyder det nu att det tar dubbelt så lång tid för att få en "level up"?

ndr
Medlem
Skrivet av Gen:

Jag blev lvl 20 häromdagen. Betyder det nu att det tar dubbelt så lång tid för att få en "level up"?

Typ, men det är bara kosmetiska grejer (gratis lootlådor) som tar tid så du missar inte mycket mer än så.

Moderator | Testpilot

Det folk måste veta är att du faktiskt får Bright Engrams fortare nu än vanligt, men bara med 6%. Det är inte en stor skillnad, men att XP per level dubblats är mest för att kontra det faktum att XP reduceraren inte finns längre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Förstår inte vad folk blev sura över.
Det är kosmetiska saker som man hittar i lådorna. Det har ingen påverkan i spelet förutom att du kanske tycker din karaktär ser snyggare ut.

Ambassadör
Xbox

Det sinnessjuka ligger ju i att de straffade de som spelade mycket mer. Det gamla argumentet om att man får "lägga antingen tid eller pengar" när det kommer till lootboxes vara eller icke vara, motarbetades alltså aktivt av Bungie. Det är riktigt, riktigt fult.


signatur

Jump in.

Medlem

Inte spelat på veckor, blev väldigt tråkigt till slut.. Och detta hjälper ju inte..
Kommer def inte köpa kommande DLC till Destiny.. Usch

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag är påväg att införskaffa mig shadow of war pga jag gillade första spelet.
jag har läst om lootlådorna och allt det men på vilket sätt skulle du beskriva att Act 4 är segt och drygt?
jag är osäker om allt jag läst verkligen är alltid från folk som spelat spelet.

Skrivet av Blackwolfe:

@Molotov: Jag är på phase 7/10 av shadow wars (act 4) och har aldrig känt nåt behov av att köpa lootlådor. Visserligen köpt ett par ändå men från guld jag fått av dailies osv så inte ett öre spenderat utöver spelköpet. Dessutom får man riktigt smaskiga lådor av community quests eller när man skrapat ihop tillräckligt med spoils of war (som man får när man gör online conquests eller online nemesis missions).

Det är likadant i AC:O, kände aldrig nåt behov av att spendera riktiga pengar då det man får av daily questen kan ge riktigt trevlig gear samt att det är lätt att hitta bra gear ändå.

Men jag håller med delvis, hade önskat att act 4 hade innehållit mer faktisk story och sen hade det kunnat vara endless shadow wars efter det.

för mig var det aldrig att man behövde köpa lootlådor. Men det blir starkt rekomenderat för att kunna ta sig igenom act 4 innan du är helt less på allt som har med shadow wars att göra. Act 4 har ingen story och är bara en enda stor loop av att ta fort och lvla orker. systemen för att lva orker är utdragna och ofta inte väl genomförda. Som the fighting pits där man kan slåss med sina orker och lvla dom men Ai är så urusel att slåss mot sig själv så det blir mest tragekomiskt. Sedan får man en slut video som ett tack efter allt detta.

Det är slött och dålig design. Hade det dock ,som Blackwolfe säger, varit endless shadow wars efter allt är färdigt så fine. Då är det för att man vill spela mer och ha något att göra. Men tro mig. Du vill inte spela mer shadow wars efter act 4.

Medlem
Skrivet av Striva:

Förstår inte vad folk blev sura över.
Det är kosmetiska saker som man hittar i lådorna. Det har ingen påverkan i spelet förutom att du kanske tycker din karaktär ser snyggare ut.

Håller med. Så tragiskt att "samlar-beteendet" har tagit över totalt. Känns som att folk spelar mer för "lvls" och "kosmetika" än att spela för att spela.
Ett fint exempel på det var ju artikeln här på FZ för några dagar sen när nån hade satt en gummisnodd på sin kontroller och joinade spel och bara stod och snurra i basen för att få XP.

Gen
Medlem
Skrivet av thott:

Typ, men det är bara kosmetiska grejer (gratis lootlådor) som tar tid så du missar inte mycket mer än så.

Shaders o skit? Aja, då är det ingen fara, lirar bara casual ändå. Tack för svaret!

Medlem
Skrivet av Bahoven:

för mig var det aldrig att man behövde köpa lootlådor. Men det blir starkt rekomenderat för att kunna ta sig igenom act 4 innan du är helt less på allt som har med shadow wars att göra. Act 4 har ingen story och är bara en enda stor loop av att ta fort och lvla orker. systemen för att lva orker är utdragna och ofta inte väl genomförda. Som the fighting pits där man kan slåss med sina orker och lvla dom men Ai är så urusel att slåss mot sig själv så det blir mest tragekomiskt. Sedan får man en slut video som ett tack efter allt detta.

Det är slött och dålig design. Hade det dock ,som Blackwolfe säger, varit endless shadow wars efter allt är färdigt så fine. Då är det för att man vill spela mer och ha något att göra. Men tro mig. Du vill inte spela mer shadow wars efter act 4.

Fighting pits är ju värdelöst för att levla orcer. Att skicka dem på nemesis missions ger så mycket mer. Sen är det ju med fördel man kör med gem på ringen som ger +5 level när man rekryterar. Det blir så mycket lättare dessutom när man väl har startat act 4 eftersom nya captains spawnar runt ens egen level.

Fighting pits körde jag mest för att byta ut mina låglevel orcer mot bättre genom att rekrytera vinnaren och såklart för att låsa upp sista sloten i defense.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Fighting pits är ju värdelöst för att levla orcer. Att skicka dem på nemesis missions ger så mycket mer. Sen är det ju med fördel man kör med gem på ringen som ger +5 level när man rekryterar. Det blir så mycket lättare dessutom när man väl har startat act 4 eftersom nya captains spawnar runt ens egen level.

Fighting pits körde jag mest för att byta ut mina låglevel orcer mot bättre genom att rekrytera vinnaren och såklart för att låsa upp sista sloten i defense.

Visst men då ska man göra nemesis missions. På alla orker. I alla fort. Ca 6-8 gånger.

...Nej tack.

Det är utdraget och fruktansvärt tråkigt. Som act är det fullständigt vansinne.

Medlem
Skrivet av Striva:

Förstår inte vad folk blev sura över.
Det är kosmetiska saker som man hittar i lådorna. Det har ingen påverkan i spelet förutom att du kanske tycker din karaktär ser snyggare ut.

Nej, mer än bara kosmetika. Man får även bright dust och för detta köper man fireteam medallions som ger en 4 timmar buff som höjer både xp rate och drop rate. Den stackar även så att om 2st i din grupp har den igång så blir det dubbel effekt.

Än så länge så har man fått gott om bright dust så att ha denna buff uppe har inte varit några problem.

Medlem

@uberpwnage2.0: Nja, håller inte med helt. Det folk *måste* veta här är att Bungie gör allt dom kan för att dölja de här förändringarna. Istället för att gå ut och direkt säga vad som förändras måste användare själva sitta och räkna för att verifiera att allt står rätt till... Det är det viktiga att inte missa i det hela, att företagen gör sånt här utan att upplysa kunderna förrän de väl blir påkomna.

Medlem

Tycker att det är AP tråkigt med random dropps.Fick exotiska saker i dom direkt det förstörde för mej. Och jag har tröttnat rätt hårt på spelet redan. Kör Destiny 1 och andra spel istället. Rättar och förklarar mej lite. Det är ok med random dropps. Men exotiska saker ska vara mycket ovanligare. Älskar när det är som i strikerna från 1an som har speciella dropps.

@whoo: Kan det kanske vara så att spelföretagen riktar sig till en vidare spelarbas genom detta samlar beteende? Kanske att det finns en kärn spelarbas med gamers som verkligen spelar spelen för att de gillar dem som de är, typ som att folk toklirade Quake, CS, Starcraft, Mario Kart osv, när det inte fanns rewards och XP på samma sätt, de personerna lirar bra spel idag också när de finns. Men det finns en annan grupp spelare som köper spel och bara lirar ett kort tag för de inte är så intresserade men denna grupp blir nu hookad genom samlandet, rewards och lvl up hela tiden och spelar därmed mera. Tycka vad man vill om det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fletchett:

@uberpwnage2.0: Nja, håller inte med helt. Det folk *måste* veta här är att Bungie gör allt dom kan för att dölja de här förändringarna. Istället för att gå ut och direkt säga vad som förändras måste användare själva sitta och räkna för att verifiera att allt står rätt till... Det är det viktiga att inte missa i det hela, att företagen gör sånt här utan att upplysa kunderna förrän de väl blir påkomna.

Vad håller du inte med om? Att du får Bright engrams 6% fortare än vad du gjorde innan ändringarna är matematiskt korrekt då communityn på DestinyTheGame subredditen har räknat ut detta. Det var också dem som hittade "xp-felet" till att börja med så skulle säga att deras röst är något man kan lita på.

Det var allt jag skrev. Att Bungie inte sagt något åt oss är riktigt fult, men det ändrar inte det faktum att det överlag för många är bättre nu än vad det var innan.. Inte med mycket (igen bara 6%), men det är ju bättre. Det som stör mig mest är ju det att folk tror det är två negativa saker som hänt men så är det ju inte. Det senaste det gjort med att dubbla XP:n låter ju förjävligt, men det är bara gjort för att kompensera XP reduceringen som fanns innan, och det är här samma människor märkte att vi får Bright Engrams 6% snabbare än tidigare.

Överlag så är det här nog en Activision grej och inte Bungie's fel tror jag iallafall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar