Vi klämmer på Empire Divided, dlc:t som väcker Total War: Rome 2 till liv

Robot
Vi klämmer på Empire Divided, dlc:t som väcker Total War: Rome 2 till liv

Med Total War: Warhammer 2 färskt i minnet, känns det aningen konstigt att återvända till historiska Rome 2, men det har jag gjort och det mesta känns igen.

#creative-assembly, #dlc, #rome-2-empire-divided, #total-war


Skribent

https://youtu.be/3lw7oEeozc8

Video alla bör se, angående gother.


signatur

I am the black wizards.

Redaktör

@Johan Olander: Romarna kommer springa i panik när de ser...


signatur
Medlem

Trevlig preview, men hade gärna läst Jockes perspektiv på det, HÖP som han är.

Redaktör
Skrivet av Arcadia:

Trevlig preview, men hade gärna läst Jockes perspektiv på det, HÖP som han är.

Som av en händelse är han just i dag i London och utövar sina HÖP-kunskaper på ett annat historiskt orienterat spel. Stay tuned.


signatur
Medlem
Skribent

@Arcadia: Ja, Benet mäter man sig inte med.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

@Johan Olander: Äsch då, det var inte så jag menade! Men han är ju en fellow HÖP.

Medlem

Tycker det hade varit bättre ätt de satsade på expansioner till Atilla istället. I Rome 2 så spelade jag för det mesta bara Rom och greker, gillade inte riktigt några andra.

BTW någon som vet när Norsca kommer till Mortal Empire? Mina frusna troll vill spöa lite ödlor...

Medlem

Håller på att spela en episk Rome-kampanj med Divide Et Impera-modden, rekommenderas, funkar nog inte fullt ut med nya patchen än men genom beta-inställningarna i steam kan man rollbacka till tidigare patch,.

Medlem

Hade helst sett en annan era...

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Tycker det hade varit bättre ätt de satsade på expansioner till Atilla istället. I Rome 2 så spelade jag för det mesta bara Rom och greker, gillade inte riktigt några andra.

BTW någon som vet när Norsca kommer till Mortal Empire? Mina frusna troll vill spöa lite ödlor...

Bra att de gör något med rome 2. Visst att spelet är spelbart nu, men CA har aldrig rövknullat sina fans så hårt som med rome 2. Det utlovades deras utan tvekan största projekt och bästa spel någonsin, sen fick vi en release som fick total war empire releasen att framstå som bra... Sen släppte de attila som var spelet rome 2 borde varit (som sålde mycket sämre än det borde pga rome 2). Så det är lite plåster på såren för alla rome 2 ägare.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Hade helst sett en annan era...

Ja, jag med... Drömmer om Total War: Trettioåriga kriget (med DLC Total War: Gustav Vasas frihetskamp) och även Total War: Victoria!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Strategipärla är synd och säga. Rome 2 var ett av dom värsta haverierna till spel som någonsin skådats vid release och är än idag trasigt i grunden enligt mig. Attila däremot är riktigt bra!

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Tycker det hade varit bättre ätt de satsade på expansioner till Atilla istället. I Rome 2 så spelade jag för det mesta bara Rom och greker, gillade inte riktigt några andra.

BTW någon som vet när Norsca kommer till Mortal Empire? Mina frusna troll vill spöa lite ödlor...

Ingen vet än. Det är lite av en skitstorm på forum och reddit över hur dåligt hanterat warhammer 2 är. Speciellt Mortal empire. CA har lagt locket på efter senaste mini uppdateringen så gissningen är att dom har räknat fel med hur det skulle gå till att föra in och uppdatera Mortal Empire. Nu jobbar dom nog arslet av sig för att kunna fixa så mycket som möjligt men Norsca kommer nog inte förrns början på nästa år. Tyvärr.

Medlem

@Bahoven:

Ja de låter lite tråkigt, tycker inte att det borde vara så svårt för dem. Har fullt med Norsca runt omkring mig på min nuvarande kampanj med HE.

1
Skriv svar