Nu kan du köpa landområden i Star Citizen

Robot
Nu kan du köpa landområden i Star Citizen

För dig som redan köpt alla skepp du vill ha.

#chris-roberts, #mikrotransaktioner, #star-citizen


Medlem

Tyvärr blir jag mindre och mindre sugen på detta spel ju mer jag läser om det...

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Tyvärr blir jag mindre och mindre sugen på detta spel ju mer jag läser om det...

håller med. är inte imponerad med att bara fått 1 och en halv miljard, och sen ändå lägger till massa skit man kan/måste betala för. borde ju vara billigaste skiten ever snarare isf.


signatur

//monster

Quake-konnässsör

Nemen, det är ju i det svarta tom rummet man vill vara i, utforska vad som har hänt i Hades system, varför planeten är mer eller mindre "trasig".

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Tyvärr blir jag mindre och mindre sugen på detta spel ju mer jag läser om det...

Håller också med, jag har svårt att se hur de ska göra det här spelet roligt och engagerande. Tur att man inte lagt mer pengar än minimum på det. Hittills pekar allt de gjort med sina försäljningar till Pay2Win, med alla skepp och nu mark.

Medlem
Medlem

Jao, när "klaner" kan ha denna mängden skepp på dag ett ....

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Y2ZVnyO4OfK9Ljehi0xmL...

Jag följer spelet med svalt intresse, och är betydlig mer intresserad av squadron 42, än multiplayer delen.

Visst man kan tjäna ihop till skeppen.
Men hur skall man kunna göra det i open world, när alla som viftat med plånboken har skepp som mördar en på 0.1s blankt samt livstids försäkring (om de var tillräckligt snabba)?

Medlem

Det är år 2346, man kan nu förbeställa specialdesignade fingernaglar till din förbestälda limited edition alien ras.

Medlem

@xermalk:

denna kritik som hela tiden kommer upp om dödandet på nån sekund.. Såhär funkar det (om jag tolkat chris roberts rätt dvs ^^)

Bättre enmansskepp än starter-skeppen kräver i regel mer soppa och kan många gånger inte göra mer än ett eller 2 "rymd-hopp" medans starter-skeppen faktiskt kan hoppa längre. Det är priset man får betala genom att köpa ett dyrare skepp.

Man kan säga att ju dyrare/större skepp du har, ju större grupp av människor omkring dej behövs för att hålla allt rullande. Låt oss kolla på en av de mest sofistikerade enmansskeppet inom militären som finns; superhornet. Den kan inte göra mer än nåt enstaka "rymdhopp" och behöver därför en form av hangar att utgå från om man skall göra en attack i djupare rymd. Därför kräver det diverse spelare som då kör hangaren. och sen skall vi inte prata om eskorten av hangaren då.

Ju dyrare skepp ju fler spelare krävs. Det är antalet spelare som är den RIKTIGA hårdvalutan här för har du tillräckligt med folk omkring dej så går det snabbt ändå att både samla ihop te de större rackarna och samtidigt tvunget eftersom du kommer ha väldigt svårt att köra dom själva. Dom är gjorda för samarbete mellan spelare många gånger medans dom mindre starter-skeppen är gjorda för att köra single-uppdrag.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av xermalk:

Jao, när "klaner" kan ha denna mängden skepp på dag ett ....

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Y2ZVnyO4OfK9Ljehi0xmL...

Jag följer spelet med svalt intresse, och är betydlig mer intresserad av squadron 42, än multiplayer delen.

Visst man kan tjäna ihop till skeppen.
Men hur skall man kunna göra det i open world, när alla som viftat med plånboken har skepp som mördar en på 0.1s blankt samt livstids försäkring (om de var tillräckligt snabba)?

Du glömmer dock några saker, även om du har en poäng.
Även om du köpt skepp. så behöver du uppgradera dem då bas utrustningen är långt ifrån den bästa eller fulländad.
Du behöver även penger för att betala bränsle, reperationer och ammo. Om du skeppar saker, behöver du pengar för att köpa saker så du kan bli rikare.

Dvs. även om folk har olika skepp i diverse storlekar från dag ett. Så kommer alla ligga på samma nivå när vi börjar. för vi kommer alla behöva göra uppdrag mm. för att få pengar till bränsle. försäkringar av skepp och nya delar etc.
De har även sagt att försäkringar kommer vara relativt billiga, reperations kostnader och bränsle kommer du lägga mer pengar på i längden.

Jag spelar 3.0 på test servern just nu och ca. 3 rundor mellan två planeter i quntum och jag fick slut på bränsle och blev strandad.
Så man kommer behöva tanka rätt ofta som det ser ut om dem inte tweakar det lite.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Jao, när "klaner" kan ha denna mängden skepp på dag ett ....

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Y2ZVnyO4OfK9Ljehi0xmL...

Jag följer spelet med svalt intresse, och är betydlig mer intresserad av squadron 42, än multiplayer delen.

Visst man kan tjäna ihop till skeppen.
Men hur skall man kunna göra det i open world, när alla som viftat med plånboken har skepp som mördar en på 0.1s blankt samt livstids försäkring (om de var tillräckligt snabba)?

Du kommer kunna vara relativt trygg innanför UEE's safe zones. Sen när du har jobbat til dig ett bättre skepp så kan du bege dig ut i farligare stjärnsystem.

MEG
Medlem

Underbart, tror det kommer att bli det bästa spelet som någonsin gjorts och kommer att göras.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Till skillnad från alla instant gratification millenials så ser jag verkligen fram emot detta spel.

Det här är inte pay2 win eller något endgame, det här spelar man för upplevelsen och inget annat. Något som jag inte tror gamers sedan 2004 har fattat.

Jag njuter av att se någon flyga ett rymdskepp i en timme mer än jag ser någon spela COD, BF eller wow i 5 minuter.

Det här är det ultimata spelet och det får gärna ta på sig 5 år till innan det är "färdigt"...och det kommer inte vara färdigt ens då C.R. kommer att hitta på nya ideer att implementera via patchar.
Han är sann visionär och idealist.

Inaktiv

Jag undrar hur mycket Chris Roberts tar ut i lön.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Jag undrar hur mycket Chris Roberts tar ut i lön.

Varför?

Inaktiv
Skrivet av Hapl0:

För att det är intressant att veta hur mycket av folks pengar som går till själva spelet och hur mycket som går till att göra Chris Roberts förmögenhet större.

Detta finns ju att läsa i en artikel på Forbes från 2015:
"There are detailed statements suggesting that Chris Roberts and his wife bought their Pacific Palisades mansion using company funds."

https://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2015/10/01/report...

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

håller med. är inte imponerad med att bara fått 1 och en halv miljard, och sen ändå lägger till massa skit man kan/måste betala för. borde ju vara billigaste skiten ever snarare isf.

Med tanke på vad det bör kosta att hålla ett företag av den här storleken i rullning är det inte så konstigt. Man har lovat så många features i spelet och har levererat så få att en möjlig release bara skjuts längre och längre fram. Under tiden säljs det fler och fler skepp som fyller olika roller, det säljs vapen, kosmetiska alternativ etc.

Utgår man från att allt som säljs också drar in lika mycket pengar som det kommer kostar att utveckla är det inga problem, men allt eftersom tiden går växer sig berget med features som måste in i spelet större och större, och under tiden måste räkningarna och lönerna betalas. Eftersom det inte ser ut att vara i närheten av en retail-release som potentiellt skulle kunna dra in pengar (om de nu inte redan sålt spelet till alla som är intresserade) kommer de ända tills dess vara beroende av att backers fortsätter att pumpa in kapital. Ska man få in pengar måste man sälja saker, och då måste det skapas fler och fler skeppkoncept. Om berget med features växer snabbare än pengarna kommer in så kommer en av två saker mest troligt att hända: 1) fler och fler backers tröttnar och slutar köpa koncept, pengafloden sinar och projektet kollapsar, eller 2) man lyckas mjölka alltihop till en release där man har ett fungerande spel, med ett skuldberg bestående av skepp, vapen, rymddräkter, rymdtoaletter och modulära bostäder högt som Mt Everest.

Angående markområden, förresten... Chris Roberts satt igår och lovade att man på sina inmutade markområden skulle kunna ägna sig åt jakt, gruvarbete och lantbruk. Tidigare har han också sagt att allt växt- och djurliv ska vara procedurellt genererat. Det här är saker som förmodligen inte ens är påbörjade. Som bäst finns det antagligen concept art. Utvecklingskostnaden för detta skulle rimligtvis behöva täckas av försäljningen av just landområden. Visst, de har dragit in massor av pengar från försäljning av rymdskepp, men med tanke på att de bara levererat en bråkdel av dem så ligger de flesta redan på skuldberget.

Medlem
Skrivet av niko:

Du glömmer dock några saker, även om du har en poäng.
Även om du köpt skepp. så behöver du uppgradera dem då bas utrustningen är långt ifrån den bästa eller fulländad.
Du behöver även penger för att betala bränsle, reperationer och ammo. Om du skeppar saker, behöver du pengar för att köpa saker så du kan bli rikare.

Dvs. även om folk har olika skepp i diverse storlekar från dag ett. Så kommer alla ligga på samma nivå när vi börjar. för vi kommer alla behöva göra uppdrag mm. för att få pengar till bränsle. försäkringar av skepp och nya delar etc.
De har även sagt att försäkringar kommer vara relativt billiga, reperations kostnader och bränsle kommer du lägga mer pengar på i längden.

Jag spelar 3.0 på test servern just nu och ca. 3 rundor mellan två planeter i quntum och jag fick slut på bränsle och blev strandad.
Så man kommer behöva tanka rätt ofta som det ser ut om dem inte tweakar det lite.

Är det inte möjligt att köpa in-game valuta för riktiga pengar redan nu?

Medlem

Tur att det inte står ”EA” när man startar spelet, känns som att reaktionerna hade varit lite annorlunda då.

Medlem

"Nähe, det är inte alls pay-2-win, wääääääh..."


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

För att det är intressant att veta hur mycket av folks pengar som går till själva spelet och hur mycket som går till att göra Chris Roberts förmögenhet större.

Detta finns ju att läsa i en artikel på Forbes från 2015:
"There are detailed statements suggesting that Chris Roberts and his wife bought their Pacific Palisades mansion using company funds."

https://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2015/10/01/report...

En 2 år gammal artikel som mest troligt bara var bullshit för att skapa drama och håva in pengar. The Escapist påstod att CIG var på väg att få slut på pengar 2015. De lever fortfarande och har dagit in nästan dubbelt så mycket pengar som de hade gjort 2015. Så där har vi åtminstone en sak som man kan bekräfta var bullshit.

I stället så har The Escapist ironiskt nog drabbats av ekonomiska problem.
http://www.escapistmagazine.com/news/view/171005-Open-Letter-...

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Jag undrar hur mycket Chris Roberts tar ut i lön.

Chris Roberts är ekonomiskt oberoende sedan han sålde Digital Anvil till microsoft. Det är redan känt att han och hans fru Sandi Gardiner inte tar ut någon lön från projektet. Projektet betalar eventuella flygresor etc som de gör inom jobbet då de har studior på olika sidor av Atlanten dock vilket även gäller för andra anställda som åker. Hela första prototypen av spelet som visades inför kickastertn samt licensieringen av Cryengine etc betalade CR ur egen ficka och kodade mestadels själv med hjälp av en dåvarande anställd på Crytec som bollplank. Denne anställde jobbar nu för honom i Frankfurt.

Om frågan var menat att vinklas som att han är en sol och vårare som driver ett avancerat bedrägeri för att finansiera en lustjakt eller liknande så missade du tåget med fem år då det var de första konspirationsteorierna troll hittade på

Medlem
Skrivet av Bojkott:

En 2 år gammal artikel som mest troligt bara var bullshit för att skapa drama och håva in pengar. The Escapist påstod att CIG var på väg att få slut på pengar 2015. De lever fortfarande och har dagit in nästan dubbelt så mycket pengar som de hade gjort 2015. Så där har vi åtminstone en sak som man kan bekräfta var bullshit.

I stället så har The Escapist ironiskt nog drabbats av ekonomiska problem.
http://www.escapistmagazine.com/news/view/171005-Open-Letter-...

Ja det var bullshit. Det var en del av en doxing attack mot CR och hans familj och barn utförda av Derek Smart och några anhängare. En som lägligt nog arbetade som skribent på The Escapist. CR gick ut offentligt med uppgifterna om terrorn mot hans familj samt namnen på dem som utförde den när han lämnade in en stämning mot dem inklusive the Escapist skribenten. När det blev en rättssak så togs inlägget bort från den officiella hemsidan men kopiorna finns kvar. Även escapists artikel har tagits ned.

Här är en kopia på inlägget där han outade stämningen samt doxningen vilket låg bakom de falska nyheter som spreds från detta.
https://ufplanets.com/showthread.php?55059-Chairman-s-Respons...

Forbes skrev även om det https://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2015/10/04/star-c...

Och här är ett klipp från CitizenCon samma år där hans fru Sandi Gardiner bröt ihop på scenen när hon öppnade eventet pga detta då de även höll på angripa barnen. Allra först i klippet.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

En 2 år gammal artikel som mest troligt bara var bullshit för att skapa drama och håva in pengar. The Escapist påstod att CIG var på väg att få slut på pengar 2015. De lever fortfarande och har dagit in nästan dubbelt så mycket pengar som de hade gjort 2015. Så där har vi åtminstone en sak som man kan bekräfta var bullshit.

I stället så har The Escapist ironiskt nog drabbats av ekonomiska problem.
http://www.escapistmagazine.com/news/view/171005-Open-Letter-...

Fast hur vet du att det var bullshit att de nästan hade slut på pengar 2015?
Att de dragit in en massa pengar efter det visar ju inte på något sätt att de inte hade gjort av med nästan alla pengar 2015.

Skrivet av Aletheides:

Chris Roberts är ekonomiskt oberoende sedan han sålde Digital Anvil till microsoft. Det är redan känt att han och hans fru Sandi Gardiner inte tar ut någon lön från projektet. Projektet betalar eventuella flygresor etc som de gör inom jobbet då de har studior på olika sidor av Atlanten dock vilket även gäller för andra anställda som åker. Hela första prototypen av spelet som visades inför kickastertn samt licensieringen av Cryengine etc betalade CR ur egen ficka och kodade mestadels själv med hjälp av en dåvarande anställd på Crytec som bollplank. Denne anställde jobbar nu för honom i Frankfurt.

Om frågan var menat att vinklas som att han är en sol och vårare som driver ett avancerat bedrägeri för att finansiera en lustjakt eller liknande så missade du tåget med fem år då det var de första konspirationsteorierna troll hittade på

Finns många som är ekonomiskt oberoende som ändå vill ha mer pengar.
Hur är det känt att de inte tar ut någon lön?

Medlem

@anon_306295 För att de har svarat på frågan. Men när det gäller "skeptiker" så spelar det ingen roll om de så visade bokföringen, de skulle då bara påstå att den måste vara förfalskad.

Medlem
Skrivet av Hapl0:

Till skillnad från alla instant gratification millenials så ser jag verkligen fram emot detta spel.

Det här är inte pay2 win eller något endgame, det här spelar man för upplevelsen och inget annat. Något som jag inte tror gamers sedan 2004 har fattat.

Jag njuter av att se någon flyga ett rymdskepp i en timme mer än jag ser någon spela COD, BF eller wow i 5 minuter.

Det här är det ultimata spelet och det får gärna ta på sig 5 år till innan det är "färdigt"...och det kommer inte vara färdigt ens då C.R. kommer att hitta på nya ideer att implementera via patchar.
Han är sann visionär och idealist.

*tips fedora*

Medlem
Skrivet av xermalk:

Jao, när "klaner" kan ha denna mängden skepp på dag ett ....

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Y2ZVnyO4OfK9Ljehi0xmL...

Jag följer spelet med svalt intresse, och är betydlig mer intresserad av squadron 42, än multiplayer delen.

Visst man kan tjäna ihop till skeppen.
Men hur skall man kunna göra det i open world, när alla som viftat med plånboken har skepp som mördar en på 0.1s blankt samt livstids försäkring (om de var tillräckligt snabba)?

90% av populationen är AI NPCs. Så sannolikheten att du kommer bli gankad är extremt liten. Det finns även ett advocacy system. Om någon försöker sig på något i UEE kontrollerat område så kommer de inte undan ostraffat. Ju större skepp desto dyrare att preppa och underhålla. Detta är inte EvE online. Även besättning kostar. Så väldigt få kommer kunna använda sina större skepp från dag ett. De allra flesta kommer vara tvungna att köra mindre skepp för att skaffa pengar att lägga på de större. Det allra största som sålts (men inte största i spelet som kommer vara spelbart), javelin destroyer, såldes helt utan vapen och moduler. Så den organisation som köpt sådana måste utrusta dem först dessutom vilket är extremt dyrt.

LTI, eller livstidsförsäkring är fluff. Skepp idag säljs med 60 månaders försäkring. Fem års försäkring är pretty much LTI det också. Sedan så finns det olika typer av försäkringar samt att man inte bara kan hämta ut nya skepp mot försäkringen instantnly. Ekonomin i spelet måste producera och leverera dem först. LTI täcker endast själva skrovet samt starter utrustningen som finns på skeppet. Det krävs andra former av försäkringar för att försäkra eventuella upgrades du gör samt last. Alla sorters försäkringar kommer inte fungera i laglösa områden av samma anledning att försäkringsbolag i Sverige inte skulle teckna livförsäkring med dig om du skall åka till syrien och leka legosoldat eller "frihetskrigare".

Land claim licenses är inte heller något att ågra sig över. Som de själva säger i lanserings videon igår kväll, om alla drygt 2 miljoner backers lastade sig full med Estate claims och försökte täcka en planet så skulle de endast täcka drygt halva ytan av en av de minsta månarna de har. Spelet kommer ha hundratals planeter och månar. Så det finns som ingen risk att någon skall bli "utan" plats att slå ned bopålarna.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Chris Roberts är ekonomiskt oberoende sedan han sålde Digital Anvil till microsoft. Det är redan känt att han och hans fru Sandi Gardiner inte tar ut någon lön från projektet. Projektet betalar eventuella flygresor etc som de gör inom jobbet då de har studior på olika sidor av Atlanten dock vilket även gäller för andra anställda som åker. Hela första prototypen av spelet som visades inför kickastertn samt licensieringen av Cryengine etc betalade CR ur egen ficka och kodade mestadels själv med hjälp av en dåvarande anställd på Crytec som bollplank. Denne anställde jobbar nu för honom i Frankfurt.

Om frågan var menat att vinklas som att han är en sol och vårare som driver ett avancerat bedrägeri för att finansiera en lustjakt eller liknande så missade du tåget med fem år då det var de första konspirationsteorierna troll hittade på

Det finns förstås inget sätt att ta reda på om Chris Roberts eller hans fru tjänar några pengar eftersom det inte är offentliga uppgifter i USA. Tvivlar dock på att någon förutom möjligen han skulle kunna tänka sig att jobba utan lön. Han anställer ju familjemedlemmar och gamla vänner både höger och vänster, men vem vet! De kanske bara vill hjälpa honom att bygga sin dröm.

En fingervisning är kanske vad hans bror, som tydligen inte är så altruistiskt lagd, får betalt. I Storbritannien, där Foundry 42 ligger, är nämligen företagsfinanser offentliga. Där kan man läsa ( https://beta.companieshouse.gov.uk/company/08703814/filing-hi... ) att Erin Roberts fick en löneförhöjning 2017 från £193 000 till £236 000, inklusive förmåner. Drygt 2,6 miljoner kronor om året med dagens kurs.

Medlem
Skrivet av Apgalen:

Det finns förstås inget sätt att ta reda på om Chris Roberts eller hans fru tjänar några pengar eftersom det inte är offentliga uppgifter i USA. Tvivlar dock på att någon förutom möjligen han skulle kunna tänka sig att jobba utan lön. Han anställer ju familjemedlemmar och gamla vänner både höger och vänster, men vem vet! De kanske bara vill hjälpa honom att bygga sin dröm.

En fingervisning är kanske vad hans bror, som tydligen inte är så altruistiskt lagd, får betalt. I Storbritannien, där Foundry 42 ligger, är nämligen företagsfinanser offentliga. Där kan man läsa ( https://beta.companieshouse.gov.uk/company/08703814/filing-hi... ) att Erin Roberts fick en löneförhöjning 2017 från £193 000 till £236 000, inklusive förmåner. Drygt 2,6 miljoner kronor om året med dagens kurs.

Ännu något taget från Derek Smarts flöde ser jag. De dokument du länkar beskriver företagets totala kostnad för en persons roll i företaget, inte personens årslön.

The Director's Renumeration (includes all expenses paid to have Erin perform his job, not his monetary paycheck)

Jag gissar att du prenumererar på svensk damtidning och hänt extra också när du letar efter fakta?

Precis som mycket av den fake news vi har idag börjar på en viss presidents twitter så börjar det mesta av all fake news runt Star Citizen på Derek Smarts Twitter.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Ännu något taget från Derek Smarts flöde ser jag. De dokument du länkar beskriver företagets totala kostnad för en persons roll i företaget, inte personens årslön.

The Director's Renumeration (includes all expenses paid to have Erin perform his job, not his monetary paycheck)

Jag gissar att du prenumererar på svensk damtidning och hänt extra också när du letar efter fakta?

Skönt hårklyveri där, mästarn. Det är alltså inte lön, det är vad det kostar företaget för att han ska utföra sitt jobb. Menar du på riktigt att han inte får några pengar för det han gör? Jag visste inte att de tillverkade skygglappar som täckte hela huvudet.

Har ni en helig skrift, eller är det bara Chris Roberts svamlande tiggarvideos där han säljer saker som inte finns som utgör basen i trossamfundet?

Edit: Derek Smart är inte källan. Companies House är källan. Ditt frenetiska vevande för att försvara den här cirkusen från allt negativt är helt sjukt.

Edit2: Det stavas förresten remuneration, inte renumeration. Kan vara bra att veta om du behöver använda dig av lösryckta citat för att motbevisa fakta fler gånger.

123
Skriv svar