Bra spel lönar sig – en miljon sålda Divinity: Original Sin 2

Robot
Bra spel lönar sig – en miljon sålda Divinity: Original Sin 2

Ett av årets mest hyllade spel säjer finfint.

#divinity-original-sin-2, #larian-studios


Medlem

Pollen borde ha ett "vet ej" alternativ för oss som inte ännu bekantat oss med spelet.

Medlem

Jag var mer imponerad av första spelet. Vet inte om det är att lite av "magin" med första upplevelsen som är över eller vad.

Medlem

Behöver man ha spelat ettan för att uppskatta tvåan?

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Behöver man ha spelat ettan för att uppskatta tvåan?

Nej, det är helt ok att börja som ny spelare med 2:an. Men är du osäker så brukar första spelet gå att hitta billigt på reor och det ger dig en bra indikation på hur gameplay är.

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Behöver man ha spelat ettan för att uppskatta tvåan?

Börja med tvåan och vill du ha mer Divinity Original Sin efter du spelat igenom tvåan så finns ettan också. Dumt att börja med något som är sämre som medför en risk att man tröttnar. Inte för att första är ett dåligt spel, men tvåan är så mycket bättre på alla sätt och vis.

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Behöver man ha spelat ettan för att uppskatta tvåan?

Väl du skulle kunna köpa det absolut första, Divine Divinty? Kostade mig 5 kronor i steam sale men normalt för 50 kronor. Dock som dem andra säger så är det nog rekommendera för nya spelare att köra spel med mer ögongodis.

Medlem

Fantastiskt spel. Och helt utan lootboxes, tänka sig.

Medlem

En miljon hade varit en rejäl flopp för alla AAA-spel, kul att det räcker med det. Sen kommer 3an och det säljer typ 900000 och så kommer gråten när dom tar betalt för dlc


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

bara en miljon?! måste vara för sofistikerat för dagens barn helt enkelt, för mkt ADHD.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Seveni:

Väl du skulle kunna köpa det absolut första, Divine Divinty? Kostade mig 5 kronor i steam sale men normalt för 50 kronor. Dock som dem andra säger så är det nog rekommendera för nya spelare att köra spel med mer ögongodis.

5 kronor? har du några bevis på det, eller att något spel i den klassen någonsin kostat 5 kronor ens? kanske bara är jag, men känner att du är lite av en extrem mytoman


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

bara en miljon?! måste vara för sofistikerat för dagens barn helt enkelt, för mkt ADHD.

Det förra sålde cirka 1,5 miljoner på 3 år. Så de är nog nöjda med att ha sålt 1 miljon på drygt två månader.

Testpilot

Grymt bra spel , GOTY för mig.

Har dessutom köpt det både på GOG och Steam .. haha!

Medlem
Medlem

Ett av mina favorit spel någonsin, 150+ timmar nu enligt steam.

Absolut älskade musiken också

Absolut bästa låten 2017 är nog nedanstående dock, mest för att den kom som en belöning ifrån en companion när man klarade hennes questline. kom lite som en överraskning då hon helt plötsligt började sjunga. (MILD SPOILERS)

Medlem

Vart riktigt positivt överraskad av detta spelet, såg alla bra betyg så jag chansade och köpte 2:an även fast jag inte hade spelat 1:an och generellt inte gillar spel med mycket dialog osv.
Damn jag vart helt fast, Satt och spelade varenda dag typ tills jag klarade det, riktigt bra spel GOTY för mig helt klart.
Första stället på ön var riktigt bra, det sista kapitlet kändes lite rörigt, staden och uppdragen var inte lika bra designat men annars ett toppenspel! (Tog ungefär 150+ timmar på Tactitian Mode)

Edit: Här är ett klipp från spelet hur en dialog kan se ut när man snackar med djuren som finns i spelet (ursäkta ljudkvalitén) https://www.youtube.com/watch?v=d-aKffLU5ws

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Behöver man ha spelat ettan för att uppskatta tvåan?

Skrivet av Seveni:

Väl du skulle kunna köpa det absolut första, Divine Divinty? Kostade mig 5 kronor i steam sale men normalt för 50 kronor. Dock som dem andra säger så är det nog rekommendera för nya spelare att köra spel med mer ögongodis.

Skrivet av monsterbenke:

5 kronor? har du några bevis på det, eller att något spel i den klassen någonsin kostat 5 kronor ens? kanske bara är jag, men känner att du är lite av en extrem mytoman

Du missade poängen där monsterbenke, 'Divine Divinity' är det första spelet i serien från 2002.
Du kände nog inte till att 'Divinity: Original Sin' inte alls är det första spelet i Divinity-serien, serien har funnits länge och har alltid haft väldigt högt anseende i RPG-kretsar.
Med andra ord bör du läsa noggrannare och tänka efter lite innan du snackar skit om folk.

Svaret på LARRYLUKEs fråga är: Nej, man behöver inte alls ha spelat något av alla de tidigare spelen för att uppskatta DOS2, det är helt fristående men om man har gjort det kommer man att känna igen en del karaktärer och händelser i bakgrundshistorien.

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Behöver man ha spelat ettan för att uppskatta tvåan?

Du VILL köpa ettan. Båda spelen är väldigt gedigna. Men personligen håller jag ettan i just denna serie varmare än "uppföljaren".

Medlem

ska säkert köpa spelet jag också, dock blir det på rea när det är singleplayer only och jag har så mycket annat att spela ett bra tag framöver, och i Januari så är det dags för 1000 timmar + monster hunter world

Medlem

Lite sugen på att köpa bara för att stödja dem, lär inte ha tid att spela men vore roligt


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

MEG
Medlem

Underbart spel, saknas bara microtransaktioner


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Natrium:

ska säkert köpa spelet jag också, dock blir det på rea när det är singleplayer only och jag har så mycket annat att spela ett bra tag framöver, och i Januari så är det dags för 1000 timmar + monster hunter world

DOS2 har ett av de mest avancerade coop som finns för ett CRPG.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

5 kronor? har du några bevis på det, eller att något spel i den klassen någonsin kostat 5 kronor ens? kanske bara är jag, men känner att du är lite av en extrem mytoman

https://www.gog.com/game/divine_divinity Där har du för 50 pix. Har sett den gå för runt 5 på deras reor ibland. Du kan säkert även hitta DVD versionen i nån realåda nån stans för en 5-10 kr med.

Gen
Medlem

Måste nästan köpa det för att stödja utvecklaren (även om detta nog är ett sådant spel som är för svårt för mig)

Medlem
Skrivet av Komured:

https://www.gog.com/game/divine_divinity Där har du för 50 pix. Har sett den gå för runt 5 på deras reor ibland. Du kan säkert även hitta DVD versionen i nån realåda nån stans för en 5-10 kr med.

@monsterbenke
kanske skulle nämna att det är divine divinity som menas inte Divinity Original sin 1 som är föregångaren till 2 logiskt nog

Medlem
Skrivet av Amelin:

@monsterbenke
kanske skulle nämna att det är divine divinity som menas inte Divinity Original sin 1 som är föregångaren till 2 logiskt nog

Fast divine divinity är ju föregångarna till Divinity original sin 1 så...

Medlem
Skrivet av Ahris:

Du missade poängen där monsterbenke, 'Divine Divinity' är det första spelet i serien från 2002.
Du kände nog inte till att 'Divinity: Original Sin' inte alls är det första spelet i Divinity-serien, serien har funnits länge och har alltid haft väldigt högt anseende i RPG-kretsar.
Med andra ord bör du läsa noggrannare och tänka efter lite innan du snackar skit om folk.

Svaret på LARRYLUKEs fråga är: Nej, man behöver inte alls ha spelat något av alla de tidigare spelen för att uppskatta DOS2, det är helt fristående men om man har gjort det kommer man att känna igen en del karaktärer och händelser i bakgrundshistorien.

kände till resten av spelen, men läste hel fel däremot ser jag. var säker på att du pratade om original sin 1 bara, mitt fel ditt rätt


signatur

//monster

1
Skriv svar