Spelare använder gummiband för att samla krediter i Star Wars Battlefront 2

Medlem

@Manslut: Du får 6 månader netflix med gratismånaden och en kebabrulle på det.
Det är 4 382 timmar du kan titta om du har det på dygnet runt.
Eller 2 månaders bredbands uppkoppling, där man kan roa sig med alla världens hemsidor.
Eller 12 pocket böcker.
Eller en billig flöjt som du kan spela oändligt med timmar på.

Det är ganska mycket "underhållning".

Det är ju kul för dig att 10 000 :- inte märks när det försvinner.
Men du har fortfarande inget argument, utöver att det inte märks för DIG.
Hade 10 lök försvunnit för en arbetslös så är det troligt att man hamnar i personlig konkurs.

Spel är knappast den billigaste underhållningen, utöver spelen i sig så ska man ha konsol/pc etc, handkontroll, mus, tangentbord, skärm/tv, bredband, el.
Jag tycker ju själv att det är prisvärt för att jag älskar just spel, men många andra skulle aldrig drömma om att lägga dom summorna man gör på denna hobby.

Min dator med tillbehör kostar mer än vad min bil gjorde när jag köpte den.
Sås lägg ner. Vad som är mycket pengar är relativt och 600 kr är mycket pengar för jävligt många.

Hur kan man vara så ego-centrisk att man ens tjötar om det faktumet.
Ditt "argument" är krossat några gånger om nu. Om du vill fortsätta, be my guest.

När mina föräldrar dog när jag var i tonåren och jag stod helt på egna ben kunde 600 kr avgöra hela min ekonomiska överlevnad inte bara det, utan att ens få mat i magen.
Så du kanske börjar förstå varför man blir förbannad över helt efterblivna påståenden.

Spelade även då, men då fick man helt enkelt välja pirat vägen om man någonsin ville spela ett nytt spel.

Avstängd
Skrivet av Loltron:

@Manslut: Du får 6 månader netflix med gratismånaden och en kebabrulle på det.
Det är 4 382 timmar du kan titta om du har det på dygnet runt.
Eller 2 månaders bredbands uppkoppling, där man kan roa sig med alla världens hemsidor.
Eller 12 pocket böcker.
Eller en billig flöjt som du kan spela oändligt med timmar på.

Det är ganska mycket "underhållning".

Det är ju kul för dig att 10 000 :- inte märks när det försvinner.
Men du har fortfarande inget argument, utöver att det inte märks för DIG.
Hade 10 lök försvunnit för en arbetslös så är det troligt att man hamnar i personlig konkurs.

Spel är knappast den billigaste underhållningen, utöver spelen i sig så ska man ha konsol/pc etc, handkontroll, mus, tangentbord, skärm/tv, bredband, el.
Jag tycker ju själv att det är prisvärt för att jag älskar just spel, men många andra skulle aldrig drömma om att lägga dom summorna man gör på denna hobby.

Min dator med tillbehör kostar mer än vad min bil gjorde när jag köpte den.
Sås lägg ner. Vad som är mycket pengar är relativt och 600 kr är mycket pengar för jävligt många.

Hur kan man vara så ego-centrisk att man ens tjötar om det faktumet.
Ditt "argument" är krossat några gånger om nu. Om du vill fortsätta, be my guest.

När mina föräldrar dog när jag var i tonåren och jag stod helt på egna ben kunde 600 kr avgöra hela min ekonomiska överlevnad inte bara det, utan att ens få mat i magen.
Så du kanske börjar förstå varför man blir förbannad över helt efterblivna påståenden.

Spelade även då, men då fick man helt enkelt välja pirat vägen om man någonsin ville spela ett nytt spel.

Sött att du tror att du krossat mina argument när jag inte ens gett dig några.

Det är fler som tjänar som jag, och mer därtill, än antalet långtidsarbetslösa (är man inte långtidsarbetslös har man 60-80% av sin tidigare lön, vilket är långt mycket mer än ditt marginaliserade exempel). De som har så lite pengar som du snackar om är verkligen inte många statistiskt sett. Det är mindre än 0,8% av den arbetsföra befolkningen som varit arbetslösa i mer än två år, och i sin tur bara en bråkdel av dom har så låg inkomst som du snackar om.
Om du tycker att min medelsvenssoninkomst inte är representativ är arbetslösas då verkligen inte det. Faktum är att jag tjänar alldeles genomsnittligt för min ålder, och vi är två i hushållet med ungefär lika lön - vilket också är väldigt genomsnittligt.
Att ta ditt extremfall med existensminuminkomst som nån slags måttstock för pengars värde är lika galet som att jämföra med de rikaste i landet.
Samma sak gäller din ekonomiska situation när du var i tonåren; Ett barns tillgångar är ännu mer irrelevant än den extremt fattiges.

Medianlönen i Sverige är 29350kr och det är den inkomsten man får ställa i relation till pengars värde, inte vad barn, de fattigaste eller de rikaste har. Det är klart som korvspad att det alltid finns de som tycker att 600kr är jättemycket, till och med 100kr kan vara det, eftersom de är sjukt fattiga, men de är inte representativa för gemene man.

Medlem

@Manslut: Säg det till ensamstående föräldrar tex.

Samt, du kan swisha 600:- till mig, det är inte mycket pengar. Du kommer inte ens märka det.

Avstängd

@Makkapakka: Köper hellre nåt åt mig själv för pengarna, vare sig det är 1kr, 600kr eller 10 000kr. Ger inte bort pengar till främlingar.

Medlem

@Manslut: Äh, det är ju verkligen inte mycket pengar. Du kommer inte ens märka det.

Avstängd
Skrivet av Makkapakka:

@Manslut: Äh, det är ju verkligen inte mycket pengar. Du kommer inte ens märka det.

Det är en principsak.

Medlem
Skägg.
10 Chambers

@manslut @makkapakka ni kan väl ta resten av er givande diskussion i PM vid intresse.


signatur
123
Skriv svar