Battlefront 2 är ett av EA:s bästa spel någonsin – enligt EA

Robot
Battlefront 2 är ett av EA:s bästa spel någonsin – enligt EA

Det finns inte några planer på att överge mikrotransaktionerna.

#dice, #electronic-arts, #star-wars-battlefront-2


Medlem

Så extremt att hänga sig fast vid det där med mikrotransaktioner som om livet hängde på det. Det är ju massor av tillverkare som lyckas göra urbra spel utan att använda det, och som dessutom får fansens respekt? Är inte det värt något?

Medlem

"Mina filmer är så jävla bra, dom som inte tycker det är dumma i huvvet. Dom fattar helt enkelt inte vilken filmgud jag är."
- Uwe Boll

Skämt o sido, det kan faktiskt vara ett bra spel trots mikrostransaktioner, som Witchfinder ovan är inne på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Ambassadör
Xbox

Som sagt, EA kunde lika gärna sälja trampminor om det var smidigare och mer lönsamt. De skiter fullständigt i spelvärlden.


signatur

Jump in.

Medlem

"the depth of the game is incredible, the size of the game unbelievable,"

Jösses, bortkopplad från verkligheten.

Medlem

Har han rökt på?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Efter besvikelsen med Battlefront 1 så skulle det krävas mycket för att jag skulle ens överväga Battlefront 2. Och med mediokra 3/5 från FZ och 67 från recensenter på Metacritic (ja, användarbetyget är lite väl subjektivt) så kan man nog fastställa att Battlefront 2 är ganska mediokert.

Och då räknar vi inte in mikrotransaktioner och att EA är skitstövlar.

Man kanske ska tolka detta uttalande i ljuset av den allmänna ambitionsnivån hos EA nu för tiden?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Vilket jävla as ändå, det är ju Dice som tillverkat spelet, och ea som förstört det.

Haha, ITS UNBELIEVABLE! Han låter som han gubben med topp-hatt i red dead redemption, Nigel West Dickens som säljer mirakeldrycker.

Medlem

signatur

autograph

Medlem

En förälder tror alltid det bästa om sina skitungar.

"And we’re hearing that from the players who are actually playing the game and engaging in the game ..."

Det där var inte snällt ... alls.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hade man bara hade läst citatet utan att veta vem som sa det hade man kunnat tro att det är Donald Trump som sagt det. Herregud vilken hybris!

Medlem

Fullständigt verklighetsfrämmande.

Bra jobbat, EA, skadan ni drar på er blir bara värre och värre.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Vercadi: ja, det skulle vara intressant att se hur många timmar han har loggat i spelet. Han verkar ju väldigt nöjd.

FM-guru
F.d. Sisyr

Som om jag behövde ytterligare en anledning att ogilla EA...

Medlem

Om man bortser från shitstormen kring lootboxes/mikrotransaktionerna, och att det tar evigheter att tjäna in credits (som troligtvis kommer att omarbetas snart) så är spelet i sig helt suveränt bra. Mycket spelglädje i detta spel. De har verkligen producerat ett bra spel.
Jag själv spenderade inte ett öre innan de stängde ned möjligheten.
Känns som att de flesta som klagar inte ens spelar det eller har spelat det.

Har ibland spenderat pengar i spel för att kunna låsa upp saker. Inte första gången mer än kosmetiska föremål gått låsa upp. Det har ju ex gått att köpa/låsa upp vapen i Battlefield osv. Och alla dessa MMO´s man kan köpa XP-boost/valuta/etc. Knappast något nytt.

Hoppas de ordnar till det mesta så ni slipper vara rädda att spela Spelet är bra utan att man spenderar mer pengar i det. Och man kan även vinna. Det gör jag ofta.
“Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.”

PS. Jag tycker det vore bäst om inget spel tillät någon form av mikrotransaktion, om det inte är F2P. Det är nog med alla dessa jävla DLC. Det var bättre förr.

Medlem

Kommer aldrig att köpa detta spelet. Inte det förra heller.

Håller med Efraim om att "Det är nog med alla dessa jävla DLC. Det var bättre förr."


signatur

autograph

Medlem

Kul! Ett toppenspel som jag och minna vänner gillar skarpt. Nu när det kommer komma customization i framtiden så blir det bara ännu bättre! Roligt att denna åsikten verkar delas av så många också. Aldrig svårt att hitta spel heller, tror det mesta jag väntat är typ 10 sekunder.

Medlem

"the size of the game unbelievable" lol, skönt att Baghdad Bob verkar kunna få jobb även idag iaf.

Medlem

tur att bara dom dummaste av alla idioter lyssnar på EA. noll förlust


signatur

//monster

Medlem

Så klart att dom säger det, finns väl inget företag som pratar negativt om deras egna produkter.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Charstone:

Kul! Ett toppenspel som jag och minna vänner gillar skarpt. Nu när det kommer komma customization i framtiden så blir det bara ännu bättre! Roligt att denna åsikten verkar delas av så många också. Aldrig svårt att hitta spel heller, tror det mesta jag väntat är typ 10 sekunder.

Hur är det att jobba på EA Dice? Gör en AMA eller något, det hade varit intressant.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Charstone:

Kul! Ett toppenspel som jag och minna vänner gillar skarpt. Nu när det kommer komma customization i framtiden så blir det bara ännu bättre! Roligt att denna åsikten verkar delas av så många också. Aldrig svårt att hitta spel heller, tror det mesta jag väntat är typ 10 sekunder.

Ta det lugnt nu Lucifer.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hur är det att jobba på EA Dice? Gör en AMA eller något, det hade varit intressant.

Skrivet av Bahoven:

Ta det lugnt nu Lucifer.

Mogna kommentarer.

Tyck gärna vad ni vill om spelet, men inse att det faktiskt kan finnas spelare som gillar det.

For the record - Jag har inte spelat det, så jag har ingen åsikt om det är bra eller inte. Dock så kommer jag aldrig att köpa det


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

EA/DICE förnekar sig aldrig. Det är rätt underhållande på något vis. "Hur mycket kan vi kissa spelare i munnen och fortfarande tjäna enorma summor pengar?"


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Nej, spelet är inte ett av deras bästa spel.. Det enda som är bra i BF2 är grafiken och möjligtvis hjältarna jämfört med BF1, hjältarna är ganska roliga att spela.

- Squad systemet är värdelöst, du hamnar i en grupp med nya randoms varje gång du spawnar vilket betyder att du säkert är i 10-20 squads per match, det finns heller ingen möjlighet till mikrofon så du kommer aldrig att kunna få en organiserad random squad...
- Det finns ingen stor karta att kolla på = att navigera blir ett helvete när man just börjat spela spelet, du kommer att bli flankad från ställen du inte visste du kunde bli flankad från, ojoj vad roligt.
- Minimappen är helt värdelös jämfört med andra spel, anledningen till att den är helt värdelös är att den inte visar något viktigt att veta som du inte redan visste och det är den enda mappen du har att kolla på, minimappen är helt blank med prickar och vita linjer för väggar eller något sånt, skitdålig.
- Knappt någon destruction alls, destruction är vad som gjorde de nyara Battlefield spelen så ruggigt bra.
- En spelare som står afk får lika mycket som en spelare som spelar så att handsvetten sprutar vilt.

- Lådorna fungerar som det är just nu men det är ett jävligt tråkigt system jämfört vad som Battlefield har haft i tidigare spel. Ability systemet hade varit roligare om man låste upp abilities så som man låser upp vapnen, dvs att man bara spelar sina klasser och får experience.

Jämför NYA Battlefront 2 med Bad Company 2 och spelet är bara en fis i rymden.
Bad Company 2 var ett jävligt bra spel även med sina brister och sedan får vi Battlefront 2, 9 år senare som knappt är ett färdigt spel .

Till och med Battlefield 1 är ett mästerverk jämfört med Battlefront 2..

Jag gjorde en lång lista på EA's forum med förbättringar och gick in i detalj med text och bilder vad som borde göras i BF2 men denna lista blev snabbt som tusan raderad från deras forum. Det som jag tog upp mest i min lista var punkter från tidigare bra Battlefield spel, så som mapp och minimapp osv. Jag fattar inte varför BF2 är så jävla enkelspårigt, jag tror knappast att DICE är stolta över Battlefront serien, spelen är ruggigt outvecklade och saknar mycket som de haft i tidigare spel.

- Det finns hur mycket som helst som skulle kunna förbättras i spelet, på sin höjd så skulle jag kalla BF2 för ett Early-access spel men tidspressen tvingade Dice att släppa ett ofärdigt spel.

Dice vill nog göra mycket som inte EA står bakom, tidigare spel från Dice har varit helt underbara men av någon anledning är Battlefront riktigt skräp i jämförelse, BF2 är stundvis kul men man ser snabbt hur outvecklat spelet är, spelet är bara ett skal. EA har nog sina utvecklare i eknomomiska bojor och piskar utvecklarna med pengar till att släppa ofärdiga spel.

Jag har fått ut 30 timmar ur spelet och kommer att vänta till framtida större updateringar innan jag rör spelet igen. Jag tror säkert att BF2 hade kunnat varit EA's bästa spel, om de hade tillåtit Dice att utveckla spelet i 6-12 månader till.

Medlem

Jag tycker inte det är deras bästa spel. Dragon age origins och ME 2 tycker jag är de bästa.

Medlem

Spelet är roligt men långt ifrån komplett. Vissa grejer är så korkade så man undrar om Dice har gjort spel förut.

Medlem

Spelet är rätt obalanserat mellan defense/attack också. I starfighter assault speciellt så är det min erfarenhet att i 90+% av gamesen så vinner defense sidan, ofta i första delen av banan så dom flesta gamesen är 5min långa så det hinner inte ebb and flowa som bra Battlefield games gör. Playtestades spelet ens?

Medlem

@Jeehao: Håller med dig totalt, äger själv inte spelet men spelade Betan.
Många av dem problem jag hade med spelet hade löst direkt genom att bara kopiera lösningarna dem har i Battlefield spelen.
Själv ideen med Battlefront spelen som är över 10 år gamla var att få ett Battlefield liknande spel i Star Wars tema vilket Dice verkar ha missat. Jag menar, spelen är ju tom gjorda av samma studio. Misstänker att man är rädd för att folk ska anklaga dem för att bara kopiera sina Battlefield spel och dra ett annat skin över dem, men som jag ser det så hade det varit en mycket bättre lösning än detta.

Squad systemet är obefintligt i mina ögon, det finns ingen anledning för din squad att ens hålla ihop tillsammans efter att ni spawnat in. Klasserna är en förbättring från det första men kunde fortfarande varit mycket bättre och fokuserat mer på teamplay aspekten. Sen tycker jag inte att det känns som ett FPS spel när man har "kort" med cooldowns istället för rena Primary och Secondary weaponds istället. Hade man istället kört en klassisk approach hade man kunnat ha en typ "support" klass som ger folk ammonution och ev en "medic" klass eller att man kunde spela so en "medic droid" och teamplay aspecten hade varit så mycket bättre.

Förstår heller inte hur man kan trycka så mycket på innehållet när originalet Battlefront 2 som är 12 år gammalt har mer innehåll än detta? Något som Angry Joe bland annat påpekade.
Och som så många andra tycker så ska inte "progression" vara random i lootboxes, du ska få det genom att spela spelet och dina klasser. Försåt allvarligt talat inte hur man kan ha fått det så fel när man gjort det rätt så många gånger i alla sina Battlefield spel.

12
Skriv svar