Nya Battlegrounds-kartan premiärvisas nästa vecka

Robot
Nya Battlegrounds-kartan premiärvisas nästa vecka

Släpps inom en månad – om planen håller.

#battlegrounds, #pubg, #the-game-awards, #thegameawards


Medlem
Medlem

Om de nu bara kunde fixa EU servarna samt fixa sin värdelösa Optimering så hade allt varit prima. Det kan ju inte vara så att man måste köra på lägsta för att få en hygglig FPS med en i7 7700K samt ett GTX 970..

Har tom. läst på diverse forum att folk med 1080Ti har svårt att nå 100 FPS.

@Dizzz: själv kör jag i5 4690k, Gtx980,30gbRam och får ut 50-100fps beroende på vilken tid jag är inne. Tror det är lagg för att många spelar bara.

Medlem
Skrivet av Starwarsmannen:

@Dizzz: själv kör jag i5 4690k, Gtx980,30gbRam och får ut 50-100fps beroende på vilken tid jag är inne. Tror det är lagg för att många spelar bara.

Har i7 6700k och GTX1080 får 50-144 fps (har cappat på 144). Det har blivit bättre men de har fortfarande mycket kvar att jobba på. Problemet är att bara 45-50 % används på både CPU och GPU. I vanliga fall brukar ju något vara flaskhals för att få ut mer FPS men i PUBG är det snarare dålig optimering.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Japp Lagget är enormt på eu sidan... Man springer och wooops... så är man utanför ett hus eller inne i en vägg .. nästan komplett ospelbart just nu

FPS inget problem men den fruktansvärt dåliga nätkoden i detta spel är under all kritik..

så som det är idag så primeras instigatorn . en hz under 20 är inte acceptabelt

Dom borde lära sig utav Dice som nu ar fått ordning på nätkoden utifrån server vs klient

@Starwarsmannen:

Det han menar, spelar ingen roll om man sitter på 1080 eller vad som. Man kan aldrig få en skönt 144 FPS konstant flyt som CS i detta spel.

Spelar ingen roll om man drar allt på low, åker fortfarande ner till 80 ibland. Trots 30% GPU/CPU användning. Oacceptabelt för en master race pc gamers från CS.

Konsolbönder kan gå och lägga sig med sitt "ser ingen skillnad på 120 och 144".

Medlem

@Dizzz: Pendlar mellan 40-144 i fps med ett strix 1080ti OC och en i7 8700k. Makalöst dåligt optimerat. Samtidigt ligger Bf1 på stadiga 100 fps med låga temps och är galet snyggt. Men det går inte att slita sig från pubg. Det kan bara bli bättre får man tänka.

Redaktör

Prestandan: det är ett open world-multiplayerspel med 100 deltagare. Få spel ger stabil, hög framerate under de förutsättningarna.


signatur
Medlem

hoppas att de fått en massa hjälp at microsoft nu inför släppet på xbox. optimeringen har blivit bättre enligt folk som testat. men undrar om de gjort något med nätkoden.

hur det än är så har jag det otroligt kul i spelet. å allra helst när man spelar squad med folk från geeks gaming (discord)!

@pelson: Nä det är klart men också att man får hålla ut när det gäller PUBG eller andra multiplayer spel idag som kräver mer i burken ändå ska klara av att hålla flytet uppe. Kör med höga inställningar i många andra spel och kanske får dra ner på några settings men PUBG klagar jag på vartenda dag.
Ibland så frustrerad när man inte kan döda fienden fast man är kung på FPS. Då går jag hellre in på BF1 och spelar enbart för känna sig glad för att det flyter på i 144fps

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Prestandan: det är ett open world-multiplayerspel med 100 deltagare. Få spel ger stabil, hög framerate under de förutsättningarna.

Uppdateringen på testservern är ganska stabil jämfört med hur spelet är just nu.

Medlem

Jag har sett lite av nya kartan, på stream/twitch när det jobbats på den.
Den fick mig att tänka på Strike of Karkan den gamla goa BF favoriten, lite mellan östern inspirerad.
Mycket mer stora städer och kartan känns större än den lilla påhitt Ryska ön som vi spelar på idag.
Jag tror på nya kartan.

Medlem

@m_g_karlsson: Det är helt klart beroendeframkallande. Däremot hade det kunnat vara så mycket bättre bara servrarna mådde bra (De Europeiska dvs. Amerikanska fungerar för någon anledning felfritt). Hur många gånger har man inte dött för att någon tjomme skjutit husknuten bakom en? Eller hur många gånger har man rubberbandat ned för ett stup? Det är irriterande.

Skrivet av Jeehao:

Uppdateringen på testservern är ganska stabil jämfört med hur spelet är just nu.

Men servrarna lider fortfarande av enormt lag.

Skrivet av Tomas Helenius:

Prestandan: det är ett open world-multiplayerspel med 100 deltagare. Få spel ger stabil, hög framerate under de förutsättningarna.

Det förklarar dock inte hur FPSen inte blir ett dugg bättre när man kör allt på low. För då är spelet bara dåligt optimerat.

1
Skriv svar