Destiny 2:s nya målgrupp – hardcore-spelarna

Robot
Destiny 2:s nya målgrupp – hardcore-spelarna

Bungie ger skolboksexempel på hur spelarkritik bör hanteras.

#bungie, #destiny-2


Medlem

För mig så är problemet incitament, efter att ha fått tag på diverse exotics så känner jag ingen anledning till att fortsätta grinda. Diablo 3 och Borderlands har roligare system och därför spelas båda serierna fortfarande.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

De behöver höja leveltaket rejält och ha mer variation i vapenstatsen. Just nu känns det inte speciellt intressant med det enkla system de har och i många fall verkar det kvitta vilket vapen du har... Jag vill kunna modifiera vapnen mera och anpassa dem efter min nivå och spelstil t.ex. Alla vettiga vapen som droppar har ju redan sina +5 på sig och inget mer kan göras med dem mer än att byta ut, så jag vill kunna lägga på bättre och fler mods. Och som sagt leveltaket då man slår i det efter 2 dagars spelande... och då känns det rätt så meningslöst till att börja med.

Medlem

Synd, jag gillar hur det är nu, då jag med jobb och andra åtaganden fortfarande inte nått leveltaket eller gjort klart alla exotic quests efter att ha spelat (om än inte så mycket) varje dag sedan release.
Levde ändå på känslan att jag närmade mig men nästa vecka släpps en expansion och nu detta. Jag är inte klar med grundspelet liksom.

Lägger dom in mera skrot som kräver att man spelar 8 timmar om dagen för att hänga med så kommer inte jag orka fortsätta. Jag är ute efter ett spel, inte ett andra jobb.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Gen
Medlem
Skrivet av ohem:

För mig så är problemet incitament, efter att ha fått tag på diverse exotics så känner jag ingen anledning till att fortsätta grinda. Diablo 3 och Borderlands har roligare system och därför spelas båda serierna fortfarande.

Nu är jag igen expert på Destiny 2 men i Diablo 3 var ju 99 av 100 items man hittade skitdåliga.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gen:

Nu är jag igen expert på Destiny 2 men i Diablo 3 var ju 99 av 100 items man hittade skitdåliga.

Precis. Du får mycket skit loot.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Spelade Destiny 2 precis som jag spelade Destiny 1: superintensivt i 1-2 månader. Fick definitivt valuta för pengarna, men kom till en punkt då jag kände mig färdig. Inte helt orimligt egentligen.

Medlem

Detta spel kommer aldrig bli hardcore förrän de utvecklat en mer avancerad ai. Gör om, gör rätt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Är helnöjd med att man inte behöver spela det "som ett andra jobb hardcore deluxe" för att få tag på bra saker och nå lvl taket. Jobb och familj tar ju upp mer och mer och med Destiny 2 fick jag äntligen tillbaka min spelglädje efter många år


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem
Skrivet av Gen:

Nu är jag igen expert på Destiny 2 men i Diablo 3 var ju 99 av 100 items man hittade skitdåliga.

Visst början av D3 var mycket skitloot men dem har patchat och balanserat så även om du inte är garanterad att få det du är ute efter (precis som vilken annan shooter-looter) så får du ändå något relevant jämfört med tidigare där du kunde få en quiver till din Barbar efter 100+ timmar grinding. Om du fick garanterad loot item så hade det blivit tråkigt minst lika fort som värdelös sådan. Borderlands är samma exempel, mycket skit men du får ändå en balanserad delta variant som ger dig det du vill ha is slutändan.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:

Visst början av D3 var mycket skitloot men dem har patchat och balanserat så även om du inte är garanterad att få det du är ute efter (precis som vilken annan shooter-looter) så får du ändå något relevant jämfört med tidigare där du kunde få en quiver till din Barbar efter 100+ timmar grinding. Om du fick garanterad loot item så hade det blivit tråkigt minst lika fort som värdelös sådan. Borderlands är samma exempel, mycket skit men du får ändå en balanserad delta variant som ger dig det du vill ha is slutändan.

Just därför D3 är uselt, du får allt helt gratis, det enda man jagar där är högre siffror till befintlig gear. Hela item systemet i D3 är en katastrof. Får se om Bungie lyckas bättre men jag är väldigt skeptisk.

Medlem

Jag kan rekommendera Datto på Youtube. En dedikerad Destiny spelare som på ett bra sätt går igenom förändringarna och delger även sin egna åsikt.

Medlem
Skrivet av Esri:

Just därför D3 är uselt, du får allt helt gratis, det enda man jagar där är högre siffror till befintlig gear. Hela item systemet i D3 är en katastrof. Får se om Bungie lyckas bättre men jag är väldigt skeptisk.

Destiny och Borderlands gör samma sak, vad är poängen med loot om det inte förbättrar dina omständigheter?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:

Destiny och Borderlands gör samma sak, vad är poängen med loot om det inte förbättrar dina omständigheter?

Det är inte roligt att få exakt samma item men med uppdaterade stats. D2 gjorde det utan tvekan bäst, det finns lite skillnader på elite items men det är inte samma item som du ska få i drop om och om igen. Och ja, borderlands system är också dåligt.

Medlem

Storyn tar 5-6 timmar spelande (om man aktivt försöker klara storyn och inte beundrar omgivningen allt för mycket).
Komma till Soft-Cap tar inte så lång tid, kanske ~5 timmar till.
Sen kan man nöta för att komma till Hardcap men där räcker det egentligen att man gör Milestones varje vecka (eller när man kan), och milestones i sig tar inte heller så lång tid.

För mig är Destiny 2 nog den mest casual-FPS spelet på marknaden, kanske någonsin, och problemet är att när man har nått "end game" så finns det inget kvar att göra.
Jag är uppe i ~300 power, jag skulle kunna fixa de 5 sista men jag ser inte värdet i att göra det.
Jag får inget utav att köra Crucibles i dagsläget. Jag får inget utav att köra Strikes. Nightfall endast för Milestones.
Trials of the Nine och Leviathan Raid måste man vara en premade-grupp, så har man inte 3/5 polare som är intresserade av dem aktiviteter så är det svårt att få ihop någon grupp, om man inte anstränger sig och använder sig utav 3:e parts sidor eller appar för att leta.

Jag är ingen hardcore-hardcore per se, men jag får över ~3-5h speltid per vecka, och det som Destiny 2 erbjuder i dagsläget så är det inget som jag får något för som solo-spelare.
Kanske återvänder till spelet om de gör bra justeringar, men jag är väldigt tvivelaktig att de kan lägga till så pass mycket mer innehåll för att jag ska känna att jag får nöjet att spela spelet.

Medlem

Väntar fortfarande på att de ska lägga till så att jag kan använda samma sensitivity jag använt de senaste 20 åren.

Gen
Medlem

@Shamanfox: Bra skrivet, håller med dig. Nu har jag visserligen inte kommit lika långt i Power som du men det spelet känns verkligen ultra-casual. Har du funderat på expansionerna? Tydligen skall de bara ge lite mer av det som redan finns (inget nytt vad jag hört?).

Medlem

@Gen: Jag köpte inte Season Pass, vilket var tur. Jag tänker vänta nu tills efter lanseringen och se vilka ändringar de tänker göra, och sen se ifall det är värt pengarna eller inte. Om det inte lockar mig tillräckligt så kommer jag nog lägga Destiny 2 på hyllan tills andra expansionen annonseras och se om det blir bättre då.

Gen
Medlem

@Shamanfox: Låter vettigt, ska nog heller inte köpa X-pass då det finns mycket annat roligt att spela.

1
Skriv svar