Doom VFR slår (nog) nytt systemkravsrekord

Robot
Doom VFR slår (nog) nytt systemkravsrekord

Köpte du fläskigt grafikkort på Black Friday? Bra.

#doom-vfr, #oculus-rift, #vive, #vr


Medlem

Nemas problemas...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

GTX 180, måste vara det senaste!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

GTX 180, måste vara det senaste!

Hoppas mitt gamla Geforce 6600GT räcker.

Medlem

Mitt Kingpin 1080ti kommer definitivt funka - MEN frågan är hur stödet för Oculus blir nu när det är Bethseda (samma sak med Fallout 4 VR).
Att SteamVR fixar oculus är kanon, men jag hade gärna sett en ordentlig setup för mina Oculus Touch (det är lite tradigt när man ser Vives controllers i spel när man själv står och håller i Touch - om det "makes sense".=


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Förlåt att jag går lite lätt off topic men någon som hört något on Fallout 4 VRs systemkrav?

Doom är förbaskat bra. Måste vara en trevlig upplevelse.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@anon_119148: Med tanke på hur illa spelet är optimerat utan VR så kan man ju tänkta sig Quad SLI TitanXp. Har ett TitanXp och att köra Fallout 4 är ett skämt med tanke på hur "snyggt" spelet är.

Medlem

Det får bli Doom VR på PS4, billigt och bra!

Medlem
Skrivet av xverminator:

Det får bli Doom VR på PS4, billigt och bra!

vr är ju inte direkt billigt på ps4 heller?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vr är ju inte direkt billigt på ps4 heller?

Jo det är billigt

Medlem

Jaha... kan inte nästa generation gpu släppas så jag kan uppgradera mitt gtx 970.

Medlem

@sebrock: gtx 970 tillhör, enligt Nvidia själv, andra generationens Maxwell-arkitektur.
Efter Maxwell har Nvidia släppt en ny generation grafikkort som bygger på deras Pascal-arkitektur. Dessa kort heter Geforce gtx 1050 upp till 1080. Framtiden du väntar på är här!

Medlem

@SWEBarb: Kostar 3000 spänn!!! Dyrt???

1
Skriv svar