EA:s aktievärde minskade 25 miljarder kr i november

Robot
EA:s aktievärde minskade 25 miljarder kr i november

Möjligen har Star Wars: Battlefront 2-kritiken ett finger med i spelet.

#dice, #ea, #nasdaq, #star-wars-battlefront-2


Medlem

Värt att notera när de säger att de ska stanna kvar vid microtransaktions: det finns många spel som gör det riktigt bra (Dreadnought, Overwatch), så det är mycket möjligt de kollar på den modellen. Att gå tillbaka till den gamla tror jag inte är troligt efter allt skriverier. Så bara för de ska ha microtransaktions betyder de inte att de kommer vara dåligt.

Redaktör
Skrivet av Charstone:

Värt att notera när de säger att de ska stanna kvar vid microtransaktions: det finns många spel som gör det riktigt bra (Dreadnought, Overwatch), så det är mycket möjligt de kollar på den modellen. Att gå tillbaka till den gamla tror jag inte är troligt efter allt skriverier. Så bara för de ska ha microtransaktions betyder de inte att de kommer vara dåligt.

Oavsett hur bra de gör mikrotransaktionerna har folk taggarna utåt. Den initala reaktionen kommer vara att det är skit och bedrägeri - även om det gör dig till miljonär. EA kommer bemötas med misstänksamhet för allt nu ett tag framöver.


signatur
Medlem

Ska bli intressant att läsa finansrapporten i slutet av året eller början på nästa och jämföra med de tidigare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Oavsett om det är tillfälligt eller inte så är det ett språk som EA förstår. Att spelare inte bara är vandrande plånböcker utan en opinion som kan skada dem kan bli en nyttig läxa. Hoppas jag.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Den som gapar efter mycket, förlorar oftast hela stycket!

Avstängd

Jag skulle tipsa deras marknadsföringgrupp att släppa ett gratis spel. Sen om man hade ingame köp i det så skulle det inte se lika dåligt ut.


signatur

PS5 och inget annat.

MEG
Medlem

Om det fortsätter att påverka aktierna så risken stor att någon eller några chefers huvuden kommer att ryka på EA. Disney är nog också rädd att detta kommer att påverka deras kassako SW vilket de inte kommer att tillåta.
Fortsättning följer.... (med spänning)


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Härligt. Sålde mina i rätt tid alltså.
Får bli återköp när stöket lagt sig.
För på bara deras sportstolar kan man kassa in tillräckligt.

Medlem

@didde: finns garanterat fler alternativ på Stockholmsbörsen om du är ute efter svängningar på 10-11%.
Hoppas du hade många aktier då.. för en del går ju bort i valutaväxling och courtage när man hänger på amerikabörsen..

Medlem

Hoppas de förlorar sitt kontrakt med Disney om exklusivitet till Star Wars.

Medlem

Så går det när girigheten tar över! Karma

Medlem

Enda sättet för ea att mjukna i sitt sätt är att inkomsten minskar för dom rejält.

Kan inte se att dom skulle bry sig på något annat sätt.

Bli av med disney exlusiviteten är väl ett sätt, men frågan om inte det avtalet är rätt vattentätt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag tycker det är rätt så komiskt att Sony lagt ner såpass mycket marknadsföring på ett spel som EA fått gamers att vägra köpa. Varenda reklam och gameplayvideo från spelet börjar alltid och slutar alltid med playstationreklam.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

@Saltanötter: Yes. Var ganska nöjd att jag sålde i tid bara.
Jo visst är det så. Men totalt gick jag plus även om jag bara sparar lite.
Courtage och valutaväxling var inga problem vad jag la märke till iaf 😊

Medlem

Alltid skönt när man känner att man gjort rätt beslut. Själv brukar jag vara för sen när det gäller börsen..

Medlem

Vad roligt att ni tar upp börsen också. Ännu roligare att se så många intresserade av börsen och aktier. Mer sånt!

Gnällkuk

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar