Anpassningar av karaktärer gömt i Battlefront 2

Robot
Anpassningar av karaktärer gömt i Battlefront 2

Det är visserligen ingen rosa Darth Vader, men...

#dice, #electronic-arts, #star-wars-battlefront-2


Medlem

Detta blir ju bara roligare och roligare!

Medlem

Är väl någonting som ligger kvar från första spelet, tror knappast att DICE började om från ruta ett.

Medlem

Att det skulle vara emot canon att ha andra skins är ju bara bullshit från EAs sida.

Finns tonvis med skins de skulle kunna lägga till i spelen som förekommer i tex filmer och clone wars/rebels.

Medlem

Skulle inte förvåna mig om det där (videon) är något som var tänkt att komma med spelet från början eller så men EA kanske inte hunnit göra MTX för sakerna så det fick dröja och nu kommer det för att se ut som lite "goodwill" nu med tanke på stormen kring lådorna.

Men också med tanke på hur strikta Disney är så stämmer det nog att de inte får göra vad som helst (vilka skins som helst). EA har troligen inte kreativ frihet utan måste gå genom Lucasfilm/Disney för att få story, modeller och texturer godkända om de inte är 100% tagna från EP1-9. Vad skulle annars meningen med t.ex. Rey's The Last Jedi utseende vara eller Kylo Ren utan mask osv, antagligen för de ser ut så i EP8... Jag menar varför finns det så få variationer på karaktärerna annars. Videon visar ju att de har något men inte släppt det.
Har inte spelat BF2 tillräckligt mycket men finns Han Solo's utseende från storyn med i multiplayer, med skägg och de kläderna?

Medlem

@Fuidama: Saken är att argumentet att kosmetiska skins inte funkar då det bryter mot canon pga en rosa Vader som exempel är banalt, då det finns kolossalt många kosmetiska skins man skulle kunna implementera (som sett i videon i denna artikel) till karaktärer som inte är Vader, eller involverar andra ikoniska utseenden. Vader är i princip undantaget, tillsammans med ett fåtal andra såsom Maul, vilka inte har setts i olika utseenden. Resten? Finns många möjligheter till diverse olika kosmetiska outfits till dom.

Medlem
Skrivet av sarg:

@Fuidama: Saken är att argumentet att kosmetiska skins inte funkar då det bryter mot canon pga en rosa Vader som exempel är banalt, då det finns kolossalt många kosmetiska skins man skulle kunna implementera (som sett i videon i denna artikel) till karaktärer som inte är Vader, eller involverar andra ikoniska utseenden. Vader är i princip undantaget, tillsammans med ett fåtal andra såsom Maul, vilka inte har setts i olika utseenden. Resten? Finns många möjligheter till diverse olika kosmetiska outfits till dom.

Precis. Varför inte olika hjälmar, och rustningar till stormtroopers? Kunna välja mellan olika kön, ras, hudfärger, hår mm. Kanske tom göra en egen Jedi som man kan spela med, kläder och färg på ljussabeln. Möjligheterna finns. Detta skulle kunna vara perfekt om det implementerades att man fick olika saker i lootlåder likt OW så gamers kan förtjäna dessa hederligt och köpa dessa.

Men nej. EA. Är helt bakom flötet. -_-

Medlem

Denna kommentar är nästan dummare än den förra som skrevs på reddit.

Jag tror inte detta är canon men det gick ju bra att ha i spelet ändå, eller?
https://www.youtube.com/watch?v=lg_FoEy8T_A

Medlem

Är det då canon att Kylo Ren ska slåss mot sin morfar Darth Vader? Han fanns inte ens när Darth Vader dog. *oj spoiler på en 35 år gammal film*

Medlem

@kebbe: Clone Troopers var väl inte med överhuvudtaget i det första spelet om jag minns rätt så det här ju specifikt utvecklat för Battlefront 2.

Medlem

Jag tror nog att det finns en möjlighet att DICE försökte göra spelet djupare än vad det är men EA's bajsnödiga tidspress ledde till att de fick skippa ''skins'' och annat som hade gjort spelet till ett bättre spel.

Ambassadör
Xbox

Är det inte dags snart att dra ihop en äggnings-aktion mot EA Sthlms kontor? Då får de ju ett nytt skin till kontoret iaf.


signatur

Jump in.

phi
Medlem

Kan inte EA bara hålla käften? Allting som kommer ifrån dem just nu skadar endast deras eget varumärke, Star Wars och Disney.

Eller förresten EA, fortsätt dumförklara er själva så går jag och poppar popcorn.

Medlem

Jameeeen sluuuutaaaa EA

1
Skriv svar