The Elder Scrolls Online firar 10 miljoner användare med gratishelg

Robot
The Elder Scrolls Online firar 10 miljoner användare med gratishelg

Besök Tamriel utan pengapung - få en annan pengapung.

#bethesda, #mmo, #the-elder-scrolls-online


Det är ett bra och snyggt spel om någon undrar, men, det blir lätt långtråkigt i längden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det är ett bra och snyggt spel om någon undrar, men, det blir lätt långtråkigt i längden.

Gillade det skarpt, atmosfären är spot on, problemet är att jag inte vill spela det mer, vet inte varför men det är något med det som för mig gör att det känns.. lite som alla andra på nått vis. Högst personlig åsikt.

Medlem

Väntar på 6:an.

Medlem

De kör tyvärr väldigt mycket kvantitet framför kvalitét, varenda quest är den andra lik och det är i princip noll variation. Orkade aldrig ta mig upp till nivåtaket för att testa på PvP:n, men den är ingen höjdare heller, vad jag hört...
Väldigt synd, då det är gott om bra röstskådespeleri och mysiga miljöer, osv...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Underbart spel som jag spelade mycket. Såg fram emot expansionen och DLC:t med Clockwork City eller vad den heter, men av någon anledning spelar jag inte mycket längre. Tror det har att göra med att annat kom emellan och så blir det svårt att sätta sig med det och komma igång igen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Gen
Medlem

Expansionen kostar väl fortfarande?

Medlem
Skrivet av Gen:

Expansionen kostar väl fortfarande?

Kostar 19,99 € på steam med 50 % rabatt nu. Ser inte ESO Stores pris för Sverige nu då de har maintenance.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Ambassadör
Xbox

Det är lite förvirrande med alla versioner, vad ska man köpa?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Komured:

Gillade det skarpt, atmosfären är spot on, problemet är att jag inte vill spela det mer, vet inte varför men det är något med det som för mig gör att det känns.. lite som alla andra på nått vis. Högst personlig åsikt.

Känner precis likadant. Det är nåt som inte går att sätta fingret på riktigt, men det finns liksom inget som får mig att vilja fortsätta spela trots att det faktiskt var kul.

Medlem

Jag tycker det faktiskt är ett väldigt bra spel, men problemet är att karaktären rör sig så fladdrigt och relativt stelt i combat - man tänker kanske inte alltid på det men trots ett väldigt intressant stridssystem påverkar det spelkänslan i längden.

Spelet går ju knappt att slå på dagens marknad om man är ute efter ett themepark-mmo (smått sandbox-hybrid) som trots det är gigantiskt att utforska. Det är bara det där med animationerna i strid...

Medlem

Som många andra här så älskar jag Elder Scrolls, och lagt hyfsat många timmar på ESO, men jag har inte fastnat. Jag vet inte varför, jag älskade ju Skyrim. Kanske för att det är online? Det tar bort mycket av känslan.

Medlem

Många som inte riktigt kan sätta fingret på varför de inte längre spelar det ! Känns som de har missat något rak och tydlig karaktär av spelet som gör det enhetligt och bra möjligtvis. Hur som helst 84gb kvar sen ska jag pröva

Medlem
Skrivet av Dunder:

De kör tyvärr väldigt mycket kvantitet framför kvalitét, varenda quest är den andra lik och det är i princip noll variation. Orkade aldrig ta mig upp till nivåtaket för att testa på PvP:n, men den är ingen höjdare heller, vad jag hört...
Väldigt synd, då det är gott om bra röstskådespeleri och mysiga miljöer, osv...

Tja...har du nåt exempel på ett bättre MMORPG som inte stämmer med din beskrivning? Att det är repetitivt är standard för genren och med "gott om bra röstskådespeleri och mysiga miljöer, osv..." berömer du ju kvaliteten snarare än tvärtom.

Det låter ju mer som att du säger att det är ett väldigt bra spel men inte riktigt kan motivera varför du själv inte är intresserad av att spela det.

Gen
Medlem
Skrivet av conthox:

Kostar 19,99 € på steam med 50 % rabatt nu. Ser inte ESO Stores pris för Sverige nu då de har maintenance.

Måste man ha Expansionen för att ens få logga in eller är Expansionen en separat del man inte har access till om man inte köpt den?

Medlem
Skrivet av Gen:

Måste man ha Expansionen för att ens få logga in eller är Expansionen en separat del man inte har access till om man inte köpt den?

Den är helt separat. Är bara Warden klassen som man ej kan spela som utan exp. Fast den klassen verkar inte rolig alls ändå.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Tja...har du nåt exempel på ett bättre MMORPG som inte stämmer med din beskrivning? Att det är repetitivt är standard för genren och med "gott om bra röstskådespeleri och mysiga miljöer, osv..." berömer du ju kvaliteten snarare än tvärtom.

Det låter ju mer som att du säger att det är ett väldigt bra spel men inte riktigt kan motivera varför du själv inte är intresserad av att spela det.

Japp, det är ett bra spel, stundvis... Sen när man kört fem exakt likadana quests i rad så tröttnar i alla fall jag. SW:ToR hade inte problemet i samma utsträckning, det var mer variation i uppdragen, och det hade också utmärkt voice acting och mysiga miljöer.

Att det skulle vara standard för genren att vara repetetivt kan jag inte hålla med om. EVE är ett annat exempel på detta. Sen att många av de stora, typ WoW, är extremt repetetiva kanske gör att du tror att alla är det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gen
Medlem
1
Skriv svar