Julkalendern 2017 – hårda hårdvarupaket!

Robot
Julkalendern 2017 – hårda hårdvarupaket!

Var med i årets hårdvarutunga FZ-julkalender med massor av tävlingar och erbjudanden.

#fz, #julkalendern-2017


Medlem

Blir det rabatter osv eller mera tävlingar där man måste ge en dålig förklaring varför man ska vinna?

Redaktör

@m4gnify: Det blir rabatter varje dag, och tävlingar då och då. De senare kräver någon form av (bra!) motivering.


signatur
Medlem

Det krävs väl motivering för att det inte ska kallas för ett lotteri enligt lag tror jag? Om det anses vara ett lottteri innebär det ju en del problem

Redaktör
Skrivet av caracarn:

Det krävs väl motivering för att det inte ska kallas för ett lotteri enligt lag tror jag? Om det anses vara ett lottteri innebär det ju en del problem

Lite så. Om vinsten är värd över en viss summa (viss del av prisbasbelopp, i praktiken i trakterna av 600-700 kr) krävs en kreativ insats av deltagaren för att det ska räknas som tävling och inte som lotteri (lotteri kräver tillstånd att arrangera). Med andra ord: frågor med färdiga alternativ är inte okej, men frågor där deltagaren formulerar ett svar är okej.


signatur
Medlem

BJÄLLERKLANG!!!! För övrigt tvingar jag ungarna att titta på samma julkalender varje jul (Kurt Olssons jul från 1990). Den enda som är värd att kalla julkalender. Eller Sunes också förstås=) hahaha...

Men för livet...

Medlem

Har aldrig lyckats vinna något över internet någonsin, men är så fruktansvärt dålig på att hitta på ett bra sätt att formulera sig på

Men kanske ger något försök nu under december

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Lite så. Om vinsten är värd över en viss summa (viss del av prisbasbelopp, i praktiken i trakterna av 600-700 kr) krävs en kreativ insats av deltagaren för att det ska räknas som tävling och inte som lotteri (lotteri kräver tillstånd att arrangera). Med andra ord: frågor med färdiga alternativ är inte okej, men frågor där deltagaren formulerar ett svar är okej.

"Konkurrenten" brukar köra med frågor som man får svara på i fritext har jag för mig, det borde väl kunna funka? Är sjukt dåligt på att formulera varför just jag ska vinna. Men får köra på

Redaktör
Skrivet av Halvars90:

"Konkurrenten" brukar köra med frågor som man får svara på i fritext har jag för mig, det borde väl kunna funka? Är sjukt dåligt på att formulera varför just jag ska vinna. Men får köra på

The first rule of FZ is: You do not talk about "konkurrenten".


signatur
Testpilot

Snabba tävlingar innebär först till kvarn, eller?

Redaktör

@Mutumba: Nej, bästa svaret vinner. Varje tävling är öppen från 12 till 11:59 dagen därpå, vinstchansen påverkas inte av när man deltar.


signatur
Medlem

@TwistedCrunch: fortsätter den årliga traditionen?

Hur vet jag om mitt bidrag skickats? Klickade på skicka och ett facebook fönster ploppade upp med ett felmeddelande. Jag har fortfarande möjlighet att skicka ett bidra dock.

Medlem
Skrivet av UntouchableFart:

Hur vet jag om mitt bidrag skickats? Klickade på skicka och ett facebook fönster ploppade upp med ett felmeddelande. Jag har fortfarande möjlighet att skicka ett bidra dock.

Undrar detsamma!

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Undrar detsamma!

Me three. Det är väl inte så att man måste använda ett Facebook-konto?

Redaktör
Skrivet av UntouchableFart:

Hur vet jag om mitt bidrag skickats? Klickade på skicka och ett facebook fönster ploppade upp med ett felmeddelande. Jag har fortfarande möjlighet att skicka ett bidra dock.

Skrivet av Ap@n:

Undrar detsamma!

Skrivet av telison:

Me three. Det är väl inte så att man måste använda ett Facebook-konto?

Svaren kommer in - inga problem där. Den där Facebook-grejen ska inte vara där, dock (inga såna krav för deltagande). Vi kikar på det direkt.

Edit: Nu ska det funka. Om inte - säg till.


signatur
Medlem

Fackbook fönstret poppade fortfarande upp, men jag hoppas att det ändå går igenom?

Redaktör

@Halvars90: ja, det är en frivillig delningsgrej bara. Du får en bekräftelseruta när du skickar svaret.


signatur
Moderator | Testpilot

Jag hoppas att mitt rim uppskattas


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem

Har dom annonserat ut vem som vann lucka 1 ?? Vart kommer man att kunna se detta i så fall ?

Redaktör
Skrivet av Zkitz0:

Har dom annonserat ut vem som vann lucka 1 ?? Vart kommer man att kunna se detta i så fall ?

Vi drar vinnarna inom kort. Det kommer göras löpande, och namnen redovisas under respektive lucka - bara att klicka sig in på t.ex. lucka 1 här och kika.


signatur
Medlem
Medlem

När jag klickar på dagens lucka så är den ju inte mobilvänlig för mig blir bara pyttestorlek på texten i mobilen

Redaktör

@MusseÖL: systemet skalar dessvärre inte perfekt till mobiler.


signatur
Medlem
Medlem

Det kanske bara e jag, men var det inte mer tävlingar förra året?


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Redaktör

@vbgbasse: Det blir lika många tävlingar i år som förra året. Möjligen var det fler i starten då.


signatur
Medlem

ja, så kan det vara. Jag har för mej att det var tävling varannan dag förra året i snitt. Vi har ju inte sett finalen än ^^


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Känns lite olustigt med tanke på Lenovos agerande med förinstallerad spyware, någon som vet hur det gått med den saken?

12
Skriv svar