Julfirande på PS Store – köp två PS4-spel, betala 289 kronor

Robot
Julfirande på PS Store – köp två PS4-spel, betala 289 kronor

Jultomten kommer tidigt till både snälla och stygga barn.

#12-deals-of-christmas, #playstation-4, #ps-store, #rea


Medlem

Jag hade nog skaffat Yooka Laylee och The Last Guardian. Men jag köper nästan aldrig digitala spel, och har dessutom faktiskt fortfarande inte skaffat PS4

Medlem

Ett varningens finger! Att köpa 2 eller flera billiga/gammla spel kan skapa obalans i en annars stabil & trygg tillvaro!

Medlem

Har märkt att jag nästan slutat köpa på reorna. För stor backlog på Steam och såna här deals: Typ ett spel man kanske vill ha och så ska man ta ett annat "bara för att" (och oftast - ändå positivt - visar sig det där andra spelet vara mycket bättre). Lite småsugen på Alien Isolation och FC: Primal men min bastanta avsky för UBI (Jepp, tycker mer illa om dem än EA) hindrar mig från att köpa spel jag ändå inte har tid att spela.
Men sen kommer nästa Steam rea och likf... blir det något köp ändå. Annars är det just reorna som är största behållningen av PS+ numer. "Gratis-spelen" är inte så himla käcka längre, men "dubbel-rean" kan vara väl värd priset.

Medlem

Har varken tid eller pengar.

När ska de införa att man kan sälja tillbaka digitala spel?
Eller sälja dem till vänner eller folk online etc?


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Har varken tid eller pengar.

När ska de införa att man kan sälja tillbaka digitala spel?
Eller sälja dem till vänner eller folk online etc?

Aldrig, hur ska de tjäna pengar då? Ska de dessutom betala dig för att du inte vill spela längre?

Medlem
Skrivet av McNord:

Aldrig, hur ska de tjäna pengar då? Ska de dessutom betala dig för att du inte vill spela längre?

Finns redan, tänk AH på Diablo 3 eller när du köper eller säljer dina fonder och aktier.
I varje transaktion dras några procent av värdet för att betala för de som tillhandahåller plattformen.

Säg om Steam fick 10kr och spelets publisher fick 10kr för varje köp av ett begagnat spel. Sen tänker du att det finns väldigt många personer med alldeles för stor backlog. Dessutom lär handel av av begagnade spel inte påverka på försäljningen av nysläppta spel.

Idag stödjer Steam att folk köper och säljer knivar och gevär i CS:GO, det finns nycklar och diamanter och allt möjligt. Låt oss sälja våra onödiga spel i backloggen!


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

1
Skriv svar