Kovändning – Battlegrounds körs i 30 fps på alla Xbox Ones

Robot
Kovändning – Battlegrounds körs i 30 fps på alla Xbox Ones
Medlem
Medlem

Det blir väl åtminstone kanske mer rättvist om alla som har Xbox One tävlar med samma bilduppdateringsfrekvens, mer på samma villkor...

Medlem

Typ som på majoriteten av alla datorer då. Otroligt hur värdelösa xbox One och ps4 pro är ändå


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Det enda försvar jag sett för 30 fps på konsol är att iom de trögare joysticks-rörelserna, är känslan mindre störande på konsol än pc.

Medlem

hade varit förvånande om spelet flytit bättre på xbox än PC


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Typ som på majoriteten av alla datorer då. Otroligt hur värdelösa xbox One och ps4 pro är ändå

i xbone x's fall så är det mer att utvecklarna verkar vara lite dåliga på att dra nytta av den extra kraften å optimering.


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

30FPS har högre epilepsi varning är 60FPS

Medlem

FInns väl en fördel att spela på konsoll, alla har samma inställningar och fps.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Det blir väl åtminstone kanske mer rättvist om alla som har Xbox One tävlar med samma bilduppdateringsfrekvens, mer på samma villkor...

På PC spelar folk på väldigt olika grafiska nivåer och med olika bra flyt hela tiden. Men det finns inget som säger att någon som spelar i 1920x1080 60p presterar sämre än en som kostat på sig en 2560x1440 144p skärm och en dator som orkar driva den vettigt. Kanske hjälper lite men det mesta hänger på människan som styr musen och tangentbordet.

Medlem
Skrivet av rewoX:

FInns väl en fördel att spela på konsoll, alla har samma inställningar och fps.

Fast det är ju lite utav en myt, finns ju andra saker som förändrar allt.
Som tex last of us till ps3 använde jättemånga converters för att spela med mus och tangentbord för att få ett övertag i spelet, vilket dom fick.

Medlem
Skrivet av rewoX:

FInns väl en fördel att spela på konsoll, alla har samma inställningar och fps.

Och aim''bot''-assist.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

På PC spelar folk på väldigt olika grafiska nivåer och med olika bra flyt hela tiden. Men det finns inget som säger att någon som spelar i 1920x1080 60p presterar sämre än en som kostat på sig en 2560x1440 144p skärm och en dator som orkar driva den vettigt. Kanske hjälper lite men det mesta hänger på människan som styr musen och tangentbordet.

Fler fps är en fördel "144p", om en spelare är skicklig/snabb nog att använda det.

@nils45:

Precis, det fascinerar mig fortfarande att folk fortfarande inte fått in detta simpla faktum i sina bondiga konsollhuvuden...
Bönder som lirat 30 FPS på konsol, Halo osv förstår inte hur det är att ha lirat t ex CS:GO i 144 FPS på 144 HZ skärm.

Man märker förfan skillnad direkt om det är cappad till 120fps!

Tröttsamt, börjar tro alla trollar, precis som The Flat Earth Society.

Medlem

@nils45: Ja det hjälper men det mesta hänger på spelarens skicklighet, och vad man är van med. Har man spelat på en 144hz skärm ett tag är det lite jobbigt i början att spela snabba spel på en 60hz skärm.

Medlem
Skrivet av nils45:

Fler fps är en fördel "144p", om en spelare är skicklig/snabb nog att använda det.

Köra i 256×144, då får man vara bra jäkla skillad =D.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Köra i 256×144, då får man vara bra jäkla skillad =D.

haha

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Köra i 256×144, då får man vara bra jäkla skillad =D.

Den upplösningen på en 65" tv hade inte varit dumt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

På PC spelar folk på väldigt olika grafiska nivåer och med olika bra flyt hela tiden. Men det finns inget som säger att någon som spelar i 1920x1080 60p presterar sämre än en som kostat på sig en 2560x1440 144p skärm och en dator som orkar driva den vettigt. Kanske hjälper lite men det mesta hänger på människan som styr musen och tangentbordet.

Oavsett hur bra man är så blir det skarpare bild och en skönare spelupplevelse med 144Hz, OAVSETT vad det är för typ av spel! Det är ju till och med som natt och dag bara man flyttar muspekaren i windows!

PS. Man skriver "1080p60" när man syftar på 1920x1080 non-interlaced med 60 bilder per sekund. "60p" och "144p" är nåt du fått helt ombakfoten, då p:et har med den geometriska definitionen av bildläget att göra (progressive scan istället för exempelvis 1080i som är interlaced).

Medlem
Skrivet av Manslut:

Oavsett hur bra man är så blir det skarpare bild och en skönare spelupplevelse med 144Hz, OAVSETT vad det är för typ av spel! Det är ju till och med som natt och dag bara man flyttar muspekaren i windows!

PS. Man skriver "1080p60" när man syftar på 1920x1080 non-interlaced med 60 bilder per sekund. "60p" och "144p" är nåt du fått helt ombakfoten, då p:et har med den geometriska definitionen av bildläget att göra (progressive scan istället för exempelvis 1080i som är interlaced).

PS det är helt korrekt att skriva 1920x1080 60p om man pratar om 60 bilder i sekunden.

Det är du som missat något här. Nikon och folk överlag verkar ju i alla fall tycka att det är rätt att skriva som jag gjort.

Jag vet mycket väl skillnaden mellan i och p.

Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

PS det är helt korrekt att skriva 1920x1080 60p om man pratar om 60 bilder i sekunden. http://www.objektivtest.se/wp-content/uploads/2015/09/Nikon-D...

Det är du som missat något här. Nikon och folk överlag verkar ju i alla fall tycka att det är rätt att skriva som jag gjort.

Jag vet mycket väl skillnaden mellan i och p.

Att Nikon skriver fel gör det inte rätt.
1080i50, 1080p24, 1080p30, 1080p60 osv är korrekt sätt att skriva videoformat på.
Att skriva upplösningen och sedan bildfrekvensen på det sättet Nikon gör där är nån slags bastardiserad hybridvariant som är...dum.

En hint om hur dumt det är ger två enkla googlingar:
"1920x1080 60p" = 91 tusen träffar.
"1080p60" = 10 miljoner träffar.

Medlem
Skrivet av Manslut:

Att Nikon skriver fel gör det inte rätt.
1080i50, 1080p24, 1080p30, 1080p60 osv är korrekt sätt att skriva videoformat på.
Att skriva upplösningen och sedan bildfrekvensen på det sättet Nikon gör där är nån slags bastardiserad hybridvariant som är...dum.

En hint om hur dumt det är ger två enkla googlingar:
"1920x1080 60p" = 91 tusen träffar.
"1080p60" = 10 miljoner träffar.

Nikon gör helt rätt! När man pratar om kameror som spelar in video så skriver man det 24p/30p/60p/120p som betecknar hur många bilder i sekunden den spelar in och om det är progressiv eller interlaced.

Att det är den här skillnaden mellan skärmar och videokameror vet jag inte men så har det alltid varit och tror det beror på enkelheten. Dock har jag bara sett det på systemkameror och inte på videokameror.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Manslut:

Att Nikon skriver fel gör det inte rätt.
1080i50, 1080p24, 1080p30, 1080p60 osv är korrekt sätt att skriva videoformat på.
Att skriva upplösningen och sedan bildfrekvensen på det sättet Nikon gör där är nån slags bastardiserad hybridvariant som är...dum.

En hint om hur dumt det är ger två enkla googlingar:
"1920x1080 60p" = 91 tusen träffar.
"1080p60" = 10 miljoner träffar.

Kanske är jag som lärt mig fel.
Tycker sättet jag skrev på är så vanligt att det inte kan vara felaktigt.
Ser om Thomas kan ge besked på vad som gäller har jag fel lovar jag att inte fortsätta skriva som jag gjort.
@Laxpudding

Men som personen ovan skriver så kanske det skiljer lite mellan i vilket sammanhang man skriver om.

Medlem

Det här spelet är sjukt ofärdigt.


signatur

Skaffa QuakeWorld: http://nquake.com

1
Skriv svar