Pokemon Go tros ligga bakom över 250 dödsfall i USA

Medlem
Skrivet av Akronym:

@Newklear: Så det faktum att det som de i det här fallet gjorde var att blänga ner i en telefon i stället för att kolla in trafiken kan inte skyllas på att de spelade spel på telefoner...
Okej.

Precis, det är exakt vad jag menar. Man försöker som vanligt skylla på annat.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Självsanering.

Medlem

@Dunder: Telefonerna gjorde det möjligt för personerna att utsätta sig själva och andra för fara när de annars inte hade det. Hela vårt samhälle är en struktur för att förhindra att gemene man i sin ignorans (både menad och omenad) skall skada andra. Ex. genom reglering av tillåtna medel i olika situationer. Personen är så klart ansvarig, men medlet gjorde det möjligt att begå misstaget.

Medlem

@Dunder: Jag måste poängtera: Jag använde mig av ironi.

Jag ber om ursäkt ifall detta inte var tydligt nog.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Man kan ju inte skylla på tekniken i dessa avseenden, man måste ha lagar som reglerar idiotisk användning av dem, exempelvis när du kör bil får du inte syssla med annat än att framföra ditt fordon. Tyvärr är det långt ifrån alla på vår jord som har sunt förnuft eller respekt för andra.

Självklart är inte utvecklarna av mjukvaran/programmen/spelen/applikationerna skyldiga på något sätt i dessa fall, det är otroligt ologiskt att tänka så. Det är lite som att det skulle vara McDonalds fel om jag äter ihjäl mig på deras restauranger, eller Coca Colas fel om jag häller i mig 15 liter på samma dag och dör av hjärtinfarkt. Går inte riktigt att applicera på det sättet liksom, kanske i en amerikansk domstol... men inte i ett vuxet samhälle.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Man kan ju inte skylla på tekniken i dessa avseenden, man måste ha lagar som reglerar idiotisk användning av dem, exempelvis när du kör bil får du inte syssla med annat än att framföra ditt fordon. Tyvärr är det långt ifrån alla på vår jord som har sunt förnuft eller respekt för andra.

Självklart är inte utvecklarna av mjukvaran/programmen/spelen/applikationerna skyldiga på något sätt i dessa fall, det är otroligt ologiskt att tänka så. Det är lite som att det skulle vara McDonalds fel om jag äter ihjäl mig på deras restauranger, eller Coca Colas fel om jag häller i mig 15 liter på samma dag och dör av hjärtinfarkt. Går inte riktigt att applicera på det sättet liksom, kanske i en amerikansk domstol... men inte i ett vuxet samhälle.

Mja, några få saker borde man få göra när man kör bil, dvs så som det är nu med mer moderna bilar där man oftast har kontroller på ratten, dvs byta radiokanal, höja volymen på radion osv.

Det dumma nu är dock att bilarna börjar utnyttja mer teknik från smartphones, dvs dom lägger till appar som definitivt inte skall användas när man framför ett fordon.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar