Nya siffror – ryktet om singleplayer-döden är överdrivet

Robot
Nya siffror – ryktet om singleplayer-döden är överdrivet

Shadow of War, Assassin's Creed Origins och nya South Park drar in stora pengar.

#assassins-creed, #shadow-of-war, #singleplayer, #south-park


Medlem

Zelda och Mario odyssey har väl sålt hyfsat bra också?

Medlem

Patrick Söderlund verkar vara en person med grava vanföreställningar. Eller så vill han bara tjäna pengar. Svårt att säga.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Patrick Söderlund verkar vara en person med grava vanföreställningar. Eller så vill han bara tjäna pengar. Svårt att säga.

"Why not both?"


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Jag förstår inte ens själva konceptet med "konkurrens mellan singleplayer & multiplayer", för mig har de alltid varit två vitt skilda saker. Nästan som att säga att det stora sport intresset i samhället innebär att det inte längre finns folk som hellre tittar på film & läser böcker. Det går bara inte ihop.

Inaktiv

Va? Har det sagts att singleplayer är på väg att dö ut? Totalt missat det! Jag är en av dem som föredrar singleplayer framför multiplayer.

Medlem

Utan att ha några siffror som backar upp det så tror jag han har rätt. Vem (med familj) har tid i dagens samhälle att sätta sig dedikera flera timmar åt en story. Varenda gång jag försöker köra singleplayerspel dröjjer det för länge mellan sessionerna så jag glömmer vad jag gjorde tidigare i storyn. Overwatch eller Path of Exile kan man alltid lägga en timme på och få ut något av det.

Medlem

Dom ända spel jag spelar med multiplayer är mmo's.
Föredrar annars singelplayer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

"Utan att ha några siffror som backar upp det så tror jag han har rätt. Vem (med familj) har tid i dagens samhälle att sätta sig dedikera flera timmar åt en story."

Barnen och ungdomarna i familjen möjligtvis då.

Medlem

Men som vanligt skrivs det bara om de spelen som slår. Man kan tycka vad man vill om EA men det är typ riskabelt att göra SP-only. Du tappar hela Word of mouth, "spela det här med mig" typ. Många SP-only försvinner bara.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Avstängd
Skrivet av Ravenknight:

Patrick Söderlund verkar vara en person med "grava vanföreställningar". Eller så vill han bara tjäna pengar. Svårt att säga.

Vem vill inte det?!

That's a feature of working for EA!

Medlem

Det är tur för mej att jag inte ens hör sånt här. Inte ens nu eftersom att jag är enu mer insnöad en dom. I följer det inte min personliga livsstil så existerar det inte tänket. Självklart kommer digitala spel att gro sina rötter i samhället! Vänta bara tills dagens gamers blir 100-200år och politiker då du ska du se på senila gamer lösningar i samhället! Kanske en Gaming park där skärmarna blir inslagna varje helg? Tänkte på kostnaden för dagens busskurer antagligen så lät dom Sven 173 komma på den fräcka idén(självklart var han mutad av företagen som fixar glas materialet i dom. Och inte så senil som han fick alla att tro).

Medlem

@Alienshade: Google translate?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Moraxus:

Utan att ha några siffror som backar upp det så tror jag han har rätt. Vem (med familj) har tid i dagens samhälle att sätta sig dedikera flera timmar åt en story. Varenda gång jag försöker köra singleplayerspel dröjjer det för länge mellan sessionerna så jag glömmer vad jag gjorde tidigare i storyn. Overwatch eller Path of Exile kan man alltid lägga en timme på och få ut något av det.

Du har ditt dåliga minne som motståndare, inte tiden. Jag har fru, 2 barn och jag har tid. Visst, 1-2 timmar om dagen, men jag har tid.

Medlem

@Moraxus: jag resonerar precis tvärt om, kan sjunka in i stellaris eller hoppa på taken i assassins creed nån strötimme då och då, men skulle aldrig ha tid att dedikera den tiden som krävs för att bli medioker nog I ett mp spel för att få ut nått av det. Plus att det blir så satans mycket bökigare att försöka hitta luckor med spelkompisar som också är föräldrar..

rav
Medlem

Det är väl snarare så att vissa företag inte vill satsa på Singleplayer spel då det inte genererar lika mycket pengar som de kostar. Medans multiplayer spel kan generera massor på ett år genom mikrotransaktioner.
Så antingen får vi endast multiplayer eller Singleplayer med mikrotransaktioner?

Medlem

När ska FZ med hjälp av sin journalistik gräva fram vem denne Patrick Söderlund är?
Vad har han för förflutet inom spelvärlden? Är han från Sverige och kan vi få en ny mest hatade svensk efter busschauffören som tog död på Cliff Burton?

Medlem
Skrivet av kveldulver:

När ska FZ med hjälp av sin journalistik gräva fram vem denne Patrick Söderlund är?
Vad har han för förflutet inom spelvärlden? Är han från Sverige och kan vi få en ny mest hatade svensk efter busschauffören som tog död på Cliff Burton?

https://en.wikipedia.org/wiki/Patrick_S%C3%B6derlund

Medlem

man måste ju ha singleplayer för att kunna slippa jobbiga internetfjortisar!


signatur

//monster

Medlem

Jag gillar multiplayer, om den är bra.
Jag gillar singleplayer, om den är bra.

Sänkt väldigt många timmar i olika singleplayer spel och i många multiplayer spel.
Beror helt på vad jag har lust med i skedet då jag sitter framför datorn och det är speldags.
Om kompisar är online, vad dom spelar, etc etc.

Enda anledningen till varför Patrik söderlund är så jädra defensiv gällande EA games är för att han äger typ 11 miljoner dollar i aktier i företaget.

Skulle kunna name droppa hur många singleplayer spel som helst som det gått bra för.
Många som fått sin livslängd förlängd avsevärt genom modding.

Har spelat igenom Jedi knight: Jedi academy senaste veckan för att få mig min star-wars fix.
Köpte det för 10 euro på steam, då skivorna från forn-tiden varit borta ett bra tag.
Skitbra spel, håller än idag om man pillar lite i .ini filen för upplösning och kör reshade program + lite mods.

Fortfarande en fröjd att slunga stormtroopers från höjder med force-grip.

T.o.m bättre utförande med ljussablarna och force powers än vad som är i battlefront 2.

Patrik vet inte vad han yrar om och han vet definitivt inte vad jag vill ha.

Medlem

@Loltron: Patrik vet inte vad han talar om, även om försäljningssiffror och andra siffror som visar på spelarnas aktivitet, klart visar att multiplayer spel helt klart dominerar marknaden? Verkar som att det är du som inte vet vad du talar om.

Jag spelar förövrigt aldrig multiplayer.

Medlem

Witcher 3? Att världens genom tiderna nästa spel. Enbart singleplayer. Nuff said.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

@Loltron: Patrik vet inte vad han talar om, även om försäljningssiffror och andra siffror som visar på spelarnas aktivitet, klart visar att multiplayer spel helt klart dominerar marknaden? Verkar som att det är du som inte vet vad du talar om.

Jag spelar förövrigt aldrig multiplayer.

Äh jag har aldrig sagt att multiplayer inte är mer lönsamt än singleplayer, det är ett faktum att det är mer lönsamt.
Har aldrig sagt något angående försäljning, eller statistik..
Men faktumet betyder inte att folk inte vill ha singleplayer spel.
Som Patrik din aktie ägande omnimessiah säger.

Man kanske tjänar mindre visst, man kanske inte kan pumpa spelet med mtx sure.

Men man går fan inte i förlust av ett bra SP spel och folk köper bevisligen spelen, tom du som sitter och säger att du inte kör online spel... Kontra mig som kör både och..... vart vill du komma egentligen ? Du säger ju själv att du inte kör multiplayer, det betyder ju att singleplayer och mp har två olika målgrupper ?

Jävligt cringe. ¯\_(ツ)_/¯
Nästan lika cringe som patriks nonchalanta uttalande som utgår helt sonika ifrån att ALLA spel har samma potentiella spelarbas.
Har många på steamlistan som endast sitter och spelar strategi spel och inte är det minsta intresserade av online-pangande.

Medlem

Man kan ta sig en titt på ex Uncharted, Last Of Us mfl bara för att se hur populärt det är att spela single player.
Kommer själv aldrig sluta med det. Föredrar det mycket mer än att spela multiplayer faktiskt. Co-op är också jäkligt kul iofs.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Multi player är inget för mig egentligen, det är där för många som är otrevliga emot sina medvarelser.


signatur

hur tjattar man

Medlem

Single player började kännas med och mer pointless för många år sedan när man kan ha kul med kompisar istället i ett multiplayerspel. Nu för tiden känner jag ingenting attraktivt i ett singelplayer spel. Inte ens favorit singleplayer spelen som Final Fantasy går att lira längre när man vet att man kan ha så grymt mycket roligare med folk istället för att sitta i sin ensamhet och lira där. Ska jag göra något själv sätter jag mig hellre och ser en serie istället då det är otroligt mycket mer underhållande. Single player känns mer och mer som bara ett besvärligt slöseri med tid nu för tiden.

Så in my eyes single player is dead to me. Sen om någon annan tycker annars kunde jag inte bry mig mindre om.

rav
Medlem

@Dicez: Jag har kännt exakt likadant
T.om. upplevt stress över att jag inte använder tiden bättre.
Dock har jag tagit mig ann ett par singleplayer spel senaste åren. Dying Light, Prey och Doom är tre exempel.
Ångrar inte en sekund!!
Här näst blir det Wolfenstein 2.
Jag föreslår att du testar ett spel kanske FF15 för din del? Man får nästan tvinga sig själv, men såå värt när man är färdig med spelet.

Vet inte vad det där är för något. Förr hade jag inga problem att lira singelplayer.

Medlem

Det svåra nu för tiden är mest att komma igång, spec med singleplayer. Men det brukar vara väl värt det när man väl kommit en bit. Lite som att läsa en bok eller kolla en film fast med mindre rastlöshet måste jag säga.


signatur

//monster

1
Skriv svar