Här är trailern till Battlegrounds för mobil

Robot
Här är trailern till Battlegrounds för mobil
Medlem

Ja, om spelet ändå såg ut och var sådär. Aldrig förstått mig på de som gör såna här trailers.

Medlem

"Pay Only 700 BattlePoints to Win The Next Round!"

Medlem

Shit vad Tencent köper rättigheter m.m. De köpte bl.a Supercell (Clash of Clans) för 70 miljarder SEK. De är större än Facebook just nu.

Inaktiv

Var det PUBG eller koreanska Battlefield 4 jag just kollade på? Utseendemässigt såg det ut som PUBG men gameplay var inget alls som PUBG. Som när han hoppar ut genom fönstret i school och skjuter dom på taket... vad fan

Medlem

Jag måste ha spelat fel spel om det där är PUBG, vad tusan är det jag har spelat då?

Medlem

@Maysay: klassiskt Kinesiskt luftslott. Otroligt övervärderad aktie.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Jag måste ha spelat fel spel om det där är PUBG, vad tusan är det jag har spelat då?

Half-life 3?

Medlem

Alltså hur i h*lvete styr man detta på något vettigt sätt?
Försökte köpa KOTOR och lira på Android ifjol. Det gick väl, men var ju inget vidare smidigt.
Somehow har jag otroligt svårt att tro att en stressig fps-pangare som PUBG skulle göra sig bättre i från sig.

Liksom är det som med VR, dvs plattformspangare och man "teleporteras" fram, och sedan styr man endast vapen, siktar och skjuter, eller hur går detta till?

Medlem

...Vänta. Va? Helikoptrar? Miniguns på båtar? Stridsfartyg? Vad händer?!

Medlem
Skrivet av sebrock:

@Maysay: klassiskt Kinesiskt luftslott. Otroligt övervärderad aktie.

Äh, nu när USA börjar dra sig undan omvärlden då passar andra företag på att ta marknader. Tencent för t.ex samtal med Spotify om att byta aktier, dessutom äger de 10% i Snapchat. De har kinesiska bolag som WeChat och vill hjälpa europeiska bolag att slå i Kina: https://digital.di.se/artikel/sa-blev-tencent-storre-an-faceb...

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Half-life 3?

Kan nog va det.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Äh, nu när USA börjar dra sig undan omvärlden då passar andra företag på att ta marknader. Tencent för t.ex samtal med Spotify om att byta aktier, dessutom äger de 10% i Snapchat. De har kinesiska bolag som WeChat och vill hjälpa europeiska bolag att slå i Kina: https://digital.di.se/artikel/sa-blev-tencent-storre-an-faceb...

Ironiskt nog hjälper isolationistisk politk den här typen av marknader att ta andelar. Precis som den industriella effektiviseringen i Japan efter kalla kriget ser man nu samma sak hända i Kina. På 80-talet gick "Made in Japan" från att vara ett tecken på låg kvalitet, och i många fall ett skämt, till att vara ett varumärke som innebar kvalitet, hållbarhet och hantverksskicklighet.

Jag har under många år haft kontakt med Kina av flera anledningar och, för att undvika att gå in på tråkiga detaljer, kan jag förtydliga något som inte bör ha undgått någon: landet har under flera årtionden undergått en industriell revolution. Folkrepublikens marknadsandelar inom i stort sett allt är världsledande, vilket innebär att väldigt få inhemska företag behöver söka sig utåt. När de väl gör det, som i fallet Tencent, så handlar det om att de har växt ur sin egen marknad, vilket är ganska betydande med tanke på att de har monopol på en sjundedel av jordens befolkning. Detta innebär att de, jämfört med resten av den globala marknaden som hela tiden har haft sina egna spelregler, har oändligt med pengar.

Spelet PUBG och företaget Tencent i sig är förstås småpotatis i det stora hela. Gruvdrift, skogsindustri, IP för högre teknologi osv. Allt rör sig österut. Att fortfarande slänga ur sig kommentarer som "kinesiska luftslott" i kommentarerfält, oavsett vart, är både naivt och extremt felaktigt.

Medlem

Kan se hur bra ut som helst, kontrollerna gör det ospelbart ändå.

Medlem

varför. för att dom försöker mjölka så mycket dom kan medans dom kan

Medlem

Det var inte så många likheter mer än karaktärernas outfit. Antar att det måste "asienfieras" för att sälja där?

Skrivet av zumo:

Alltså hur i h*lvete styr man detta på något vettigt sätt?

Min tanke också, jag som inte ens kan styra FPS med handkontroll. Hade varit intressant att se när någon spelar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@Apgalen: Tror USA och Storbritannien har gjort sina största misstag. Bara det att Kina & Kanada kom överens om frihandelsavtal idag. Något som EU & Kanada har gjort också. Vi kommer att få se stora förändringar de kommande åren. Får se om folk är lika kritiska mot Tencent som de har varit mot t.ex EA.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

...Vänta. Va? Helikoptrar? Miniguns på båtar? Stridsfartyg? Vad händer?!

Kina händer. Du vet.. landet där du kan lova nästan vad som helst och kopiera vad som helst utan att regimen bryr sig.

Skrivet av Maysay:

@Apgalen: Tror USA och Storbritannien har gjort sina största misstag. Bara det att Kina & Kanada kom överens om frihandelsavtal idag. Något som EU & Kanada har gjort också. Vi kommer att få se stora förändringar de kommande åren. Får se om folk är lika kritiska mot Tencent som de har varit mot t.ex EA.

USA har ju en verklighetsfrånvänd och amatörmässig president som satt sina lika amatörmässiga personer på poster som har hand om i stort sett hela nationen. Vad kunde ha gått fel?

Storbritanniens väljare hade i genomsnitt en väldigt dålig uppfattning om vad EU är och vad man fick för fördelar med EU. Allt de fick höra hur mycket det kostade och sedan svalde man det som det vore enbart en kostnad för Storbritannien. Det är även ganska talande att i stort sett alla de stora förespråkarna för "Brexit" har lämnat den politiska scenen.

1
Skriv svar