Battlegrounds kommer aldrig få lootlådor som påverkar gameplay

Robot
Battlegrounds kommer aldrig få lootlådor som påverkar gameplay

Men det kan bli kosmetiska prylar, eftersom många vill ha det.

#battlegrounds, #loot-box, #pubg


Medlem

Har man köpt spelet tycker inte jag att mikrotransaktioner ska finnas i någon som helst form. Däremot i Free-to-play så kan mikrotransaktioner med kosmetiska prylar vara helt okej

Medlem

Jag har aldrig haft något problem med kosmetiska lootlådor/microtransaktioner och kommer aldrig ha. Det enda jag inte tycker är ok är när man direkt eller indirekt kan köpa till sig fördelar i spel.

Medlem

Kommer inte vaulting ingå i den skarpa releasen? Jag har väntat länge nog nu! Har inte orkat installera testserver versionen för o prova..

Medlem

Hmm...det finns ju redan loot boxes? Förutom att du inte kan köpa dom för riktiga pengar. Men du kan sälja sakerna för riktiga pengar på Steam sen. Är inte direkt stort kliv att lägga in cash i spelet när kosmetiska prylar och lootboxes finns redan

Medlem

Så länge det endast rör sig om kosmetiska grejer har jag absolut inget emot loot lådor. Själv säljer jag mina loot lådor och köper de items jag önskar mig så slipper jag öppna alla lådor i hopp om att få det jag vill ha.

I nuläget är det bara ett item jag inte har som jag vill ha och det är ballistic faceplate. Sen är min helt svartklädda karaktär klar

Medlem

Bara bra för mig då jag inte bryr mig ett dugg om kosmetiska items i PUBG så då kan jag tjäna pengar på folk på steam market genom att sälja lådorna jag köper för in game valutan

35 euro intjänat so far sen spelet kom ut.

Gode bra för att få spela millenniets bästa spel.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag förstår de som inte tycker det är okej, men för egen del skiter jag fullständigt i om det går att köpa kosmetiskt nonsens eller ej. Påverkar mig inte ö.h.t.

Medlem

@Sisyr: påverkar ju spelet med tanke på att vissa kosmetiska prylar gör spelaren svårare att se


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kleptoman:

@Sisyr: påverkar ju spelet med tanke på att vissa kosmetiska prylar gör spelaren svårare att se

Om man hade kunnat köpa en ghillie suit så hade det stämt. Som det är nu; nej.

Medlem

Antagligen blir det väl som i H1Z1 efter några år, att dom lägger in animerade neon färgade vapenskins. *ryser*

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Om man hade kunnat köpa en ghillie suit så hade det stämt. Som det är nu; nej.

I din originella post skrev du att du inte brydde dig om kosmetiska saker dock.
Då borde du inte bry dig om de lägger till något som kamouflerar en spelare.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Avstängd
Skrivet av Kleptoman:

I din originella post skrev du att du inte brydde dig om kosmetiska saker dock.
Då borde du inte bry dig om de lägger till något som kamouflerar en spelare.

Till hans försvar så är kamouflage mer än kosmetiskt, då det påverkar gameplay (om camot funkar bra, det vill säga).

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kleptoman:

I din originella post skrev du att du inte brydde dig om kosmetiska saker dock.
Då borde du inte bry dig om de lägger till något som kamouflerar en spelare.

Som Manslut skrev är det inte rent kosmetiska saker om det ger dig en fördel i spelet. Sluta larva dig i dina försök att märka ord.

apropå att märka ord så heter det "originalpost" och inte "originella post", det är något annat

Medlem

@LARRYLUKE: Märks att du inte har testat den då vaulting är live på test...

Medlem
Skrivet av spikes:

@LARRYLUKE: Märks att du inte har testat den då vaulting är live på test...

Det var väl det jag skrev? Eller vad menar du?

Medlem

Har inget emot mikrotransaktioner såvida det inte påverkar gameplay.
Alla som är emot transaktionerna måste börja inse att det är antingen dags och betala mer för spelen, eller helt enkelt acceptera att mikrotransaktioner finns. Det är helt andra tider nu där kostnaderna är större och fler. Men som sagt, jag är okej med det om det inte skapar obalans eller på något sätt delar upp spelarbasen.

Avstängd

Äckligt hur många som tycker det är okej med, inte bara early access utan även, att betala extra för skit i ett spel som inte är färdigt.

Skäms på er.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Skrivet av DrAg00nEn:

Äckligt hur många som tycker det är okej med, inte bara early access utan även, att betala extra för skit i ett spel som inte är färdigt.

Skäms på er.

Varför klaga på något där vi spelare tjänar pengar? Jag har redan fått tillbaka mer än vad spelet kostade utan att lägga en krona på loot lådor.

Medlem

@Robalicious: EA gjorde en vinst på 1 miljard dollar 2016 så dom tjänar nog sina pengar skall du se. Och pubg är det mest sålda early access spelet just nu så det går ingen nöd på dom. Det där med att det är andra tider nu tror jag inte på ett dugg. Att använda microtransaktioner i fullpris spel är förkastligt och vidrigt.

Medlem

Många vill ha kosmetiska prylar. Dags att rätta litet i deras PR.

Medlem

En aspekt/fundering om "handel" i spel.

Är det nu inte möjligtvis så att,
attraktiva "varor" i spel som går att omsätta till andra varor eller rent av kontanter på ena eller det andra sättet också blir direkt drivande till att börja fuska för en del?
Dvs. en önskan om att få så mycket som möjligt på enklast vis och på kortast möjliga tid för att omsätta?

I ex.vis. PUBG så fylldes forumet om lådors värde och handeln med dessa direkt efter "testskottet" där man köpte nycklar under en period.

Så med "lootlådor" enligt formen ovan så påverkar det också antagligen spelet på ett negativt sätt för alla, oavsett om dom är kosmetiska eller inte.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Avstängd

@PeterMagnusson84: tycker bara att early access är värsta skiten som hänt i spelvärlden. Speciellt nu när utvecklare börjat mjölka loot lådor och dlc till ofärdiga spel.

Varför inte göra spelet färdigt först liksom? Nej istället dras det ut med release så pass länge att när/om spelet släpps som en "färdig" version så har de flesta redan tröttnat och spelet är troligtvis lika buggigt som tidigare.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

@LARRYLUKE: Att du inte ens har brytt dig om att läsa patchnotes på testservern utan du är bara en liten kommentator.

Du gillar att lägga kommentarer och få reaktioner men du vill inte lära dig själv. Infon du efterfrågade har funnits på internet i flera veckor. Så om du nu inte visste att vaulting skulle komma i den "skarpa" versionen så ville du uppenbarligen egentligen inte veta.

Medlem

Stötte nyligen på ett problem med lootboxes när jag köpte senaste Tomb Raider på steam rea. Det måste varit nån form av GoTY edition för jag fick en massa lootboxes/content att öppna direkt efter att ha startat spelet.

Problemet var bara att jag nu börjar spelet med en massa vapen och utrustning som är avsevärt bättre än de vapen man ska ha från början. Hela motivationen för att uppgradera sin utrustning och kämpa mot någon form av mål dog helt. Ett bra spel i övrigt så kan spela det ändå, men väldigt konstigt designat.

Medlem

Ska det vara ett så kallat "esport" spel så tycker jag dem kan tillåta skinns o annat skit till public servers och när det väl gäller så stäng av allt var som gäller "Fina" skinns och ha standard kläder och kör.
Då kan du ligga och smeka dina kläder bäst du vill i din takt. Även gäller dessa kläder som ligger och skräpar där vapen ska ligga

Medlem

@spikes: herregud, du låter som någon som skulle behövt sig ett skjut. Eller är du alltid såhär grinig? Och en gång till. Läs det jag skrev. Visste ju uppenbarligen att vaulting varit på testservern.

1
Skriv svar