Bethesda är trötta på frågor om The Elder Scrolls VI

Robot
Bethesda är trötta på frågor om The Elder Scrolls VI

Bethesda är dessutom upptagna med att släppa Skyrim igen och igen. Och igen.

#bethesda, #the-elder-scrolls, #the-elder-scrolls-6


Medlem

Största spelen någonsin, är det skyrim ultra super extreme 10k textures edition?

Medlem

Den här generation av konsoler har inte gett mycket annat än remaster edition going bananas deluxe liksom.

Medlem

Ser fram emot att se vad de har att avslöja eventuellt, men visst kan väntan vara olidlig. ^^

Medlem
Skrivet av Hexon:

Den här generation av konsoler har inte gett mycket annat än remaster edition going bananas deluxe liksom.

Med detta skrivet så har man ändå en viss förståelse för att de kanske väntar ut kraftigare hårdvara.
Kanske handlar om att göra en Duke Nukem eller HL3 också och göra väntan smått legendarisk ...

Who knows


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Efter Creation Club så ser jag hellre att Bethesda går i graven.

Medlem

ser inte fram imot ett nytt elder scrolls äns så länge dom inte gör en ny motor till spelet, gamla motorn har haft sin tid och bör vila i frid.

Medlem

De har väl insett samma sak som EA och Blizzard/Activision. Remasters och upprepningar ger större vinst än nyskapande, då man får långt mindre utgifter.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

phi
Medlem

Efter Fallout 4 så har jag konstanterat att Bethesda är sopslut som spelutvecklare.

Eller så är jag bara bitter.

Medlem

Jag tröttnade på Skyrim innan jag hunnit igenom storyn. För mycket repetition i allmänna quests, vilket gav att sista delen blev lite av en rushning bara för att bli klar. Ser hellre att de tar tid på sig och gör något genomarbetat.

ELF
Medlem
Skrivet av Natrium:

ser inte fram imot ett nytt elder scrolls äns så länge dom inte gör en ny motor till spelet, gamla motorn har haft sin tid och bör vila i frid.

Mm, fysiken är ju inte den bästa direkt och prestandan kan gå och slänga sig i ett hörn. Ena stunden så får jag 144 fps för att i en annan riktning nästan höra datorn storkna och se fpsen droppa till 30.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hoppas bara på själv när de eventuellt släpper ett nytt Elderscrolls, att dom lägger lite mer tid på animationer och såklart fysiken. Dock ska jag inte dölja att det är otroligt kul att larva sig med båda i skyrim ;).

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Efter Creation Club så ser jag hellre att Bethesda går i graven.

Håller med, älskar Elder Scrolls men tänker inte köpa nästa spel.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Håller med, älskar Elder Scrolls men tänker inte köpa nästa spel.

Så länge dom inte tvingar på dig att använda den är det inte så farligt? eller har dom gjort något nytt med creation club som jag helt missat?

Medlem
Skrivet av Alleez:

Så länge dom inte tvingar på dig att använda den är det inte så farligt? eller har dom gjort något nytt med creation club som jag helt missat?

Nä, inte än. Men vem vet vad som kan hända nästa spel.
Tex. hålla mod-verktygen låsta under en längre tid för att de ska få ut en massa betalmods.

Eller kanske skicka ut varningsbrev till moddare som gjort lite liknande mods som finns på Creation club.

Zenimax och Bethesda har visat förr hur långt de är villiga att gå för att försvara sina varumärken.

Sen är kvalitén på Creation club-skiten riktigt risig, det absolut mesta finns bättre som gratis moddar. Titta bara på det senaste, Lord's mail tror jag den hette. Fan inte okej att begära 50 kr för den skiten.

Medlem

Tror faktiskt att de har gjort som Bioware och lagt sina klassiska spelserier på is till förmån för något nytt.
Alla de bittra kommentarerna i den här tråden är ganska globala sedan länge och Bethesda är garanterat helt medvetna om att de är tvungna att starta upp något färskt sedan ett bra tag tillbaka.

Medlem
Skrivet av smuts:

Med detta skrivet så har man ändå en viss förståelse för att de kanske väntar ut kraftigare hårdvara.
Kanske handlar om att göra en Duke Nukem eller HL3 också och göra väntan smått legendarisk ...

Who knows

För att sedan leverera en sub-par spelupplevelse när man sedan väljer att lansera spelet typ halvfärdigt? En sak är dock säker. Valve skulle kunna lansera en tunna med sopor och ändå få folk att gå bananas.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Tror faktiskt att de har gjort som Bioware och lagt sina klassiska spelserier på is till förmån för något nytt.
Alla de bittra kommentarerna i den här tråden är ganska globala sedan länge och Bethesda är garanterat helt medvetna om att de är tvungna att starta upp något färskt sedan ett bra tag tillbaka.

Skyrim har sålt långt över 30 miljoner exemplar. Deras enda problem är att de är rädda göra en uppföljare som inte kan matcha Skyrims framgångar. Men att tro att de kommer lägga den på is till förmån för något nytt är som att tro att Rockstar skulle lägga ner GTA-serien. Så länge det är en guldko så kommer de mjölka den.

FM-guru
F.d. Sisyr

Aldrig fattat hypen för TES-spelen. Smaken är som baken, antar jag.

EDIT: Det stämmer inte, i tonåren var jag ett stort fan av spelen. Oklart varför.

Medlem

Spelar ingen roll om spelet släpps 2022. Det kommer fortfarande utvecklas med en usel motor från 90-talet vilket gör spelet ospelbart utan mods.

Medlem

Längtan efter ett nytt TES eller Fallout är alltid olidlig eftersom inga andra spel kommer i närheten av dessa.

Varje år utan ett nytt spel från Bethesda är ett bortslösat år.

Varför kan inte fler tillverkare göra rollspel med öppen värld och första persons vy?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

@Hexon: Så jävla sant.
Man kan i dag räkna kallt med att varje succétitel återlanseras 5 ggr på olika konsoler, med minimal upputsning. Det är en myglare och mjölkares era, tyvärr.

Rockstar slutar fokusera på SP / story, Bethedsa mjölkar mer än europas bönder tsm... och Bioware, Dice och allt annat EA-ägt, visar oss ständigt hur man kan pissa nån i fejset men ändå tjäna multum.

För övrigt anser jag att Patrick Söderlund borde "förstöras".

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Längtan efter ett nytt TES eller Fallout är alltid olidlig eftersom inga andra spel kommer i närheten av dessa.

Varje år utan ett nytt spel från Bethesda är ett bortslösat år.

Varför kan inte fler tillverkare göra rollspel med öppen värld och första persons vy?

Håller med. Trots att spelen har vissa brister så är de ändå de roligaste spelen som finns. Det är som bara Bethesda som fattar hur man gör spel på det där viset som inte känns helt tomma på intressanthet. De andra open world-spelen är oftast för "allmängiltiga" eller vad man ska säga. Inget särskilt stuk på dem.

1
Skriv svar