De första förändringarna i Battlefront II-systemet är här

Robot
De första förändringarna i Battlefront II-systemet är här

Det går snabbare att tjäna ihop till saker.

#dice, #electronic-arts, #star-wars-battlefront-2


Medlem

Inget dom gör kan rädda det här. Hela lootlåde-gate (?) får mig att hata min hobby...

Nu tar jag och startar upp A hat in time och försöker komma ihåg att det finns utvecklare och utgivare som fortfarande vill göra en enda sak.... Bra spel !!!

Medlem
phi
Medlem

Choo choo motherfuckers. Tåget har gått.

Ambassadör
Xbox

En sminkad gris är fortfarande en...EA?


signatur

Jump in.

Medlem

EA tackar er för era pengar och hoppas ni ser fram emot till Battlefront III lika mycket som de gör.

Ses nästa år!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

MEG
Medlem

Konkurrensen är stenhård idag och det här misstaget har förmodligen kostat dem.
Frågan är om Dice överlever om spelet floppar...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Ha ha, och ändå går trenden mot allt dyrare spel också. Förr eller senare blir det kaos om de som köper vill ha fetare spel hela tiden, men färre och färre vill betala allt högre priser+loot och skit. Det riskerar att blir AAA-spelens undergång.


signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Medlem

@phi: Hehe ja, detta får mig ju inte att köpa spelet direkt.

Medlem

njae bas priset är samma sen slutet på 80talet ,början på 90talet för aaa spel, dvs 300-600kr
på vic64/amiga och sen pc

Fanns dock en begagnad marknad , där det var billigare så klart.

Däremot släpptes inga uppdateringar utan spelen som släpptes till då ansågs som färdiga.

Har för mig det var likadant till amigan, var först på pc som spel börjades patchas.

Idag ska man betala, 600kr och sen ännu mer för dlc och på det så släpps det lootboxes.
I ett aaa spel, helt galet.

Betala för expansioner fine men den gränsen har man gått över för länge sen.

Tyvärr struntar stora massan i det,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Medlem

Alltså, en sak jag inte riktigt förstår; de väljer att ta ner mikrotransaktioner, de arbetar med att förbättra spelet, och det enda vissa av er säger är "För sent" och gnäller vidare.

Okej, så vad ni föreslår är helt enkelt att de skiter i att ens försöka förbättra spelet? Det handlade alltså aldrig om att förändra eller förbättra något, ni vill bara vara tjuriga fanskap och fortsätta gnälla.

Kom istället med någon vettig feedback; är det bra? Är det dåligt? Varför?

Medlem

@Luciphear: tror de flesta rycker på axlarna nu när EA gjort klart att de bygger sina spel kring microtransactions och lootboxes.

Förr eller senare öppnar de upp det igen och vill ju att alla ska köpa saker med riktiga pengar.

Medlem
Skrivet av arch111:

@Luciphear: tror de flesta rycker på axlarna nu när EA gjort klart att de bygger sina spel kring microtransactions och lootboxes.

Förr eller senare öppnar de upp det igen och vill ju att alla ska köpa saker med riktiga pengar.

Jodå, givetvis går folk vidare men varför då sitta och fortsätta gnälla om det?

Medlem

Så länge dem står fast vid att ha microtransaktioner i spelet som är kopplat till progression så kommer jag inte köpa det, klart slut!
Och samtidigt dyker EA´s aktier 5% ytterligare, hela detta spektakel är nu uppe i 6 miljarder dollar i förluster på aktie sidan

Medlem

Nice! Märkte igår att jag fick en hel del mer krediter än vanligt och nu förstår jag varför. Bra ändring! Fruktansvärt kul spel tycker jag, och härligt att se att det är så många som spelar. Servrarna är alltid fulla och spel hittas på nolltid,

Och snart är det dags för Star Wars eventet! Mer gratis DLC till folket!

Medlem
Skrivet av Charstone:

Nice! Märkte igår att jag fick en hel del mer krediter än vanligt och nu förstår jag varför. Bra ändring! Fruktansvärt kul spel tycker jag, och härligt att se att det är så många som spelar. Servrarna är alltid fulla och spel hittas på nolltid,

Och snart är det dags för Star Wars eventet! Mer gratis DLC till folket!

Kul är det väl inte direkt, hade ju varit klart bättre om folk bojkottat så vi slipper sånt här trams :/

Medlem

@blackidus: EA stock har med mycket som händer på NASDAQ för stunden. Som tog ett stor hop ner i går.

http://money.cnn.com/data/markets/nasdaq/
https://www.msn.com/en-ca/money/indexdetails/fi-29.10.%40CCO....

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Charstone:

Nice! Märkte igår att jag fick en hel del mer krediter än vanligt och nu förstår jag varför. Bra ändring! Fruktansvärt kul spel tycker jag, och härligt att se att det är så många som spelar. Servrarna är alltid fulla och spel hittas på nolltid,

Och snart är det dags för Star Wars eventet! Mer gratis DLC till folket!

Hahaha, hur går det med den där AMA:n egentligen, mr Dice? Obvious shill is obvious.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Njafnatte:

Kul är det väl inte direkt, hade ju varit klart bättre om folk bojkottat så vi slipper sånt här trams :/

Ahh juste, jag glömde bort man får inte tycka om spela i dag speciellt om det är från de störa företag.

Personligen tycker jag att det förbannat kul spel. Progressions system är jag inte fan av hur det är byggt eller funkar det är bara att vänta och see vad som kommer att ändras. Att bygga om eller att ändra hur det funkar tar inte en natt att göra.

Medlem

@Mortaigne:
Hade ju inte sagt nej att jobba på DICE, men tyvärr så har jag inte riktigt utbildningen eller sakkunskapen för att vara där.

Medlem

@aT1C: Känner lite likadant! Ruskigt kul spel, men visst kan progression ses över!

Medlem

@Luciphear: Äh dom allra flesta säger bara att tåget har gått och att dom inte kommer köpa spelet.
Och som svar på din fråga så är det en principsak.

Medlem

@ziip59: men frågan om spelen har blivigt fetare på 10års tid.
AAA spelen har snarare gått mot mindre innehåll eller på ett.sätt simplifierat innehåll utan djup.
Det enda som blivigt fetare är inställningen att vi ska syssla och bry oss om spelen utanför spelet och marknadsföringen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av aT1C:

Ahh juste, jag glömde bort man får inte tycka om spela i dag speciellt om det är från de störa företag.

Personligen tycker jag att det förbannat kul spel. Progressions system är jag inte fan av hur det är byggt eller funkar det är bara att vänta och see vad som kommer att ändras. Att bygga om eller att ändra hur det funkar tar inte en natt att göra.

Har inte spelat det, men jag har inga problem med att spelet i sig säkert är skitbra. Jag förstår även att företag vill tjäna pengar, men sättet EA hanterar sina spel och spelstudios på är absurt i mitt tycke.

Medlem
Skrivet av MEG:

Konkurrensen är stenhård idag och det här misstaget har förmodligen kostat dem.
Frågan är om Dice överlever om spelet floppar...

Dice har tillgångar på 568 miljoner kronor, ett eget kapital på 197 miljoner och gjorde en vinst senaste räkenskapsåret på 70 miljoner.
https://www.allabolag.se/5567106520/ea-digital-illusions-ce-a...


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

MEG
Medlem
Skrivet av Barak:

Dice har tillgångar på 568 miljoner kronor, ett eget kapital på 197 miljoner och gjorde en vinst senaste räkenskapsåret på 70 miljoner.
https://www.allabolag.se/5567106520/ea-digital-illusions-ce-a...

Det kanske stämmer, men nu är det EA som äger Dice. Om inte de har skrivit något speciellt avtal så kan EA ta pengarna och lägga ner Dice...Thats all folks!


signatur

Death is only the beginning

1
Skriv svar