Wreckfest släpps tidigt 2018, men stor uppdatering inom kort

Robot
Wreckfest släpps tidigt 2018, men stor uppdatering inom kort

Flatout-skaparnas realistiska folkrace missar den utlovade premiären.

#bugbear, #flatout, #next-car-game, #snus, #wreckfest


Releasehästryttare

Tror det när jag ser det, följt detta spel ett tag nu och det har alltid känts som utvecklaren inte brytt sig om detta spel, då jag givetvis hoppas att spelet blir bra i slutändan så håller jag mig skeptisk.

BeamNG.drive är ju ett liknande spel som har varit under utveckling sen 2015 och det uppdateras hela tiden så man får känslan att de bryr sig om sitt spel, är också ~120:- billigare när det är ordinarie pris på det. (nej jag är inte sponsrad för att säga det här)

Medlem

@Devan: Får hålla med. Kan dock skriva under på att jag själv aldrig haft så kul med ett bilspel online. Tyckte det var lite märkligt att de nedgraderade det roliga i spelet, minns att det var en helt annan körkänsla när det först släpptes 2014. Det var mer galet med hur bilen studsade, folks bilar blev nästan till kuber efter 3 varv och det var tyngre fysik. Även grafiken och demoleringen på objekt och bilar var bättre innan vad jag minns. Hursomhelst, vill absolut se ett färdigt spel från Bugbear. Kan dock inte rekommendera spelet just nu.

På tal om BeamNG, vill gärna ha online multiplayer och bättre ljud. Det behöver inte vara mer än 8 personer samtidigt för att det ska bli ännu bättre. Spelet är överlag väldigt bra på många punkter och det är otroligt bra optimerat för att ha en så avancerad fysik. Har spenderat några helger med att skapa scenarier med inspiration från Top Gear och Mythbusters avsnitt. Eller varför inte dra på med klassisk musik på högsta volym och se sin bil frontalkrocka i 100x slowmotion mot en Kenworth lastbil.

Medlem

Skillnaden nu och då är att de nu har fått hjälp från THQ Nordiq, så jag tror på detta. Sedan verkar ju den här uppdateringen innehålla mycket mer än vad de har gjort tidigare. Känns som det inte har blivit mycket gjort förut. De har velat fram och tillbaka med fysiken och annat.

Medlem

Jag köpte Early Access när det kom 2014. Men jag tycker också att det både såg bättre ut, var roligare och körkänslan/bilhanteringen kändes bättre från början än vad det gör på senare tid. Det ser inte heller ut som några större skillnader i grafiken, fast de skriver att de gjort mycket grafiska förbättringar, men mycket kanske fixats under skalet i spelmotorn?
Det uppdaterades oftare i början, men länge kom inga uppdateringar alls. Och för något år sedan var de ju nära att ge upp, då några slutade (läste jag). Sen ryckte de upp sig lite.
Men jag gillar spelet! Hoppas att de går i mål nästa år!


signatur

autograph

Medlem

Jahaa Det blir ett spel i mängden i rea hyllan
Synd för första alphan av spelet va ju hur kul som helst o leka med och påminde om flatout

Medlem

Länge sedan jag rört det senast (över ett år sedan) men hoppas ännu att det blir ett bra spel till skillnad från andra early access spel.

Medlem

Köpte det under Steam Summer Sale 2016 och hade hoppats på ett mer FlatOut liknande köttigt finskt folkrace. Det känns något stelt för egen del tyvärr. Inte äns lirat 1 timma av det sedan köpet för 1.5 år sedan.

Önskar jag fick testa den första versionen av spelet som kom 2014 som då verkar vara mer åt min smak.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar