Switch var ett genidrag då "begäret efter kraftkonsoler minskat"

Robot
Switch var ett genidrag då "begäret efter kraftkonsoler minskat"

Analytiker hävdar att Nintendo gjorde helt rätt.

#playstation-4-pro, #switch, #xbox-one-x


FtN
Medlem

Eller så är mer folk fattiga än tidigare och föds upp med ögon som bara kan se 30fps i 720p

Medlem

Analytiker kommer med plattityder långt efter försäljningsframgången konstanterats och försöker låta som han är en bra analytiker.

Samma David Cole sa 2016 generiska saker som:
"My question is, how do they keep from getting it positioned as just another expensive tablet with some controllers? I think messaging will be key."
https://www.gamasutra.com/view/news/283904/Will_the_Nintendo_...
3

Medlem

Fan vad jag stör mig på folk som tror att Switch är en "billigare" konsol. Fan dyrast på marknaden just nu. 3400 för konsol. 850 för en ny handkontroll. 60% mer produktions kostnad för lagringsmedia än blu-ray... Listan är oändlig. Plastbiten som kallas för docka kostar 1200 att ersätta

Medlem

"begäret efter kraftkonsoler minskat", knappast. Folk köper Switch för de har inget annat sätt att få spela Nintendos egna spel. Om Nintendo hade släppt till Ps4 och Xbox One hade nästan ingen köpt Switch.

Förstår inte ens hur folk klarar att spela på en Switch, likaså den portabla varianten. Sämre upplevelse får man leta efter. Får hoppas de släpper en bättre konsol nästa gång som är bakåtkompatibel med Switch-spelen.

Sen är Switch inte billig för det lilla man får.

Medlem

Tror för de flesta handlar det enbart om spelen. Oslagbar spelglädje. Det är få spel som kan konkurrera med mario och zelda

Avstängd
Skrivet av aholman:

Tror för de flesta handlar det enbart om spelen. Oslagbar spelglädje. Det är få spel som kan konkurrera med mario och zelda

Zelda är helt ok. Mario har jag definitivt vuxit ifrån för 20 år sen känns det som.

Medlem

@Fr0gg0.: Spelen till switch är top notch.
Även fast det inte kan skryta med ren prestanda är det ren spelglädje som man kan skryta med.

Jag ställer samma fråga om ps4 och xb1, hur kam man spela på dessa underpresterande konsoler?
Ps4 har några spel som lockar men xb1?
Allt som släpps multi på ps4,xb1 och pc äter pc upp ps4 xb1 till frukost och skiten hamnar på dom konsolerna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tänk er om Nintendo släppt en rejäl, gedigen, icke-portabel fetingkonsol med Zelda o Mario o hela köret i iaf 1080p i 60+ fps .. gärna med spel i kassetter!

Då hade fan till o med jag köpt en!

Tror att dom sålt ännu bättre då -MEN- jag kan ha fel.. det är ju väldigt populärt med bärbart verkar det som. (Kanske mer i andra länder? har aldrig sett nån spela switch bärbart)

Medlem

Nintendo är inte bra för konsumenterna och jag bojkottar dom av princip och fuck alla fanboys

Avstängd
Skrivet av Pholiage:

Fan vad jag stör mig på folk som tror att Switch är en "billigare" konsol. Fan dyrast på marknaden just nu. 3400 för konsol. 850 för en ny handkontroll. 60% mer produktions kostnad för lagringsmedia än blu-ray... Listan är oändlig. Plastbiten som kallas för docka kostar 1200 att ersätta

Å andra sidan har de andra konsolerna inte en skärm som följer med... man behöver inte köpa den svindyra kontrollern, jag tycker medföljande fungerar bra, i Mario är den ett måste to.m (imo).. Men dyrast är den inte. PS4 Pro te.x ligger på närmare 4K här..

Men Nintendo's sätt att göra pengar på sina tillbehör är väldigt fult, det håller jag med om. Till 3DS skickade dom inte ens med den där speciella strömadaptern man behövde ha. Tänk om xbox eller PS kom utan strömkabel.. och tänk vad många de måste ha gjort besvikna genom att göra så, dvs man får hem sin konsol men man kan inte spela och får vänta, kanske måste beställa adaptern från samma ställe igen, och åker på ny frakt. Det kanske är sån där pervers japansk humor för Nintendo, som jag inte riktigt fattar...

Medlem
Skrivet av FtN:

Eller så är mer folk fattiga än tidigare och föds upp med ögon som bara kan se 30fps i 720p

Lyx. En själv fick nöja sig med 25 FPS i 240p som barn.

Medlem

Genidraget var att skapa en konsol som man kan ta med sig in på toaletten -.-

Medlem

@Harmond: Man kan faktiskt pressa in en mini-usb med våld i en 3dsxl och ladda den. true story haha, tappade bort min orginal laddare ages ago. Det fick mig häpna ännu mer över nintendos bullshit, dom har liksom designat endast mynningen efter deras egna adapter.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Fan vad jag stör mig på folk som tror att Switch är en "billigare" konsol. Fan dyrast på marknaden just nu. 3400 för konsol. 850 för en ny handkontroll. 60% mer produktions kostnad för lagringsmedia än blu-ray... Listan är oändlig. Plastbiten som kallas för docka kostar 1200 att ersätta

Haha spot on

Medlem
Skrivet av Troll1:

Genidraget var att skapa en konsol som man kan ta med sig in på toaletten -.-

Såna har funnits i åratal. Kallas mobiltelefoner.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Såna har funnits i åratal. Kallas mobiltelefoner.

Synd bara att 99.999999% av spelen som finns till mobiler suger.

Medlem
Skrivet av FtN:

Eller så är mer folk fattiga än tidigare och föds upp med ögon som bara kan se 30fps i 720p

Ja fattigdomen i Sverige ökar väl så du har nog rätt.

Avstängd
Skrivet av aholman:

Tror för de flesta handlar det enbart om spelen. Oslagbar spelglädje. Det är få spel som kan konkurrera med mario och zelda

Kan säga flera.

Alla Assassins Creed
Fifa
Witcher 3

Ska jag fortsätta?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Kan säga flera.

Alla Assassins Creed
Fifa
Witcher 3

Ska jag fortsätta?

Jag stryker alla assasins creed och fifa i den listan xD.

Minns fortfarande hur besviken jag blev av assasins creed 1 gentemot vad som visats i trailers.
Och även hur jag med spya i munnen halkade genom den urdåliga och tråkiga storyn kring animous.
Ville ju vara immersed i forna korstågs tiderna, inte vara någon tönt som låg och abstrakt kom ihåg vad hans förfäder gjorde och med alla skitfula ui-effekter och restriktioner det medförde. Usch.

I övrigt kan man ju säga som så, att det är exklusiviteter som håller konsolerna vid liv.
Många köper ps4 endast pga spel som uncharted och last of us.
Andra köper xbone främst för halo etc.

Och nintendo för zelda, mario, metroid, etc.
Köpte tex mitt ps3 endast för metal gear solid 4.

I övrigt är det ju rätt klassiskt med någon som slänger ur sig något påstående angående försäljning.
2016 tex slog ju nvidia rekord i sålda gaming gpu's. Det är ju säkert för att ingen vill ha schyst grafik längre.
Singeplayer vill vi ju inte ha längre heller, så att switch säljer är ju helt sjukt x'D.

Medlem
Du menar alltså spel som finns till alla övriga plattformar?

@breahl: PC och Nintendo är the way to go

Medlem

@Bojkott: 25fps? Jag spelade flygsimulatorer på amiga 500 i 15 fps!


signatur

// Bacon <3

Medlem

@FtN: Alla Nintendospel till Switch körs ju 60 fps förutom Zelda, det är ju däremot anmärkningsvärt att dessa ”kraftkonsoler” inte levererar 60 fps mer än vad som görs. Mario Kart 8 deluxe är ett av de snyggare spelen i mitt tycke, fantastisk rent estetiskt och rullar på i 60 fps i 1080p till Switch.

Medlem

Varför äre sånt hat mot Nintendo? Förstår inte. Själv spelar jag på datorn när jag vill ha maximal prestanda och grafik. Nintendo har jag mer för spelglädjen och för att de har spel man inte hittar någon annanstans än på deras konsol.

Medlem

PC + Swtich är min setup numera.
Har en PS4a också som ska spelas varm med Uncharted. Annars har jag inte hittat något spännande där, eftersom alla spel kommer till pc så småningom.

Medlem

Enda anledningen till att jag skulle köpa en plattform är om det finns nog med bra titlar till den. Det har inte något att göra med kraften eller så. Jag bryr mig enbart om spelupplevelsen, vilket är en blandning av många aspekter där spelkänsla, utforskning och story klassas högst. Förmodligen finns det fler som mig i statistiken, men ingen aning om hur stor % det skulle vara.

Medlem

Switch är den mest spännande konsol som jag ägt på många, många år.

Helt plötsligt spelar jag lite varstans; på projektorduken, i vardagsrummet, i sängen. Korta pass i Stardew Valley eller Rayman: Legends varvas med riktiga långkörare i Zelda BoTW och Mario Odyssey.

Att det sedan släpps drösvis med intressanta spel varje vecka gör inte saken sämre. I nuläget inväntar jag ivrigt Darkest Dungeon och den eventuella Dark Souls-trilogin.

Redaktör

En del exklusiva spel undantaget gör Sony och Microsoft exakt samma sak, och slåss om samma kunder. Nintendo gör sin grej och konsolen har ingen konkurrent på samma sätt. Jag tror det är genidraget, snarare än att satsa mindre på prestanda - Switchen är ju trots allt inte billig.


signatur
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Lyx. En själv fick nöja sig med 25 FPS i 240p som barn.

Samma här, men visst var väl spelen jävligt roliga ändå? Spelglädjen är alltid viktigast.

Medlem

Säljer den verkligen så himla bra då? Verkar ju mest gå hem i japan och usa men har ju redan sämre globala sales i månaden än ps4an (förutom switch's första månad/er då den sålde ordentligt bra) och man kan ju tycka ps4 marknaden har mättats ?

12
Skriv svar