Eve Onlines gratispiloter får fler skepp

Robot
Eve Onlines gratispiloter får fler skepp

CCP ger dig skäl att inte hala fram plånboken.

#ccp, #eve-online


Medlem

Hade spelat Eve om det inte varit för att det tar sån tid att komma igång och underhålla. Annars är rymdsim lockande.

Medlem

@Pholiage: MAO du är för lat att komma igång.

Medlem

@Skyrage: Inte spelat d på ett par år men sist var d ju timmar om inte dagar man fick bara vänta för en "skill" skulle bli tillgänglig. Jag är mer för aktiv prestation/framgång i spel. Jag tycker att även spel som World of Warcraft har lite "gömda" timers.

Medlem
Skrivet av Skyrage:

@Pholiage: MAO du är för lat att komma igång.

Jag var med nästan från början - hösten 2003. Eve Online var magiskt kul men jäklar vad tid det tar att underhålla. Att leka barnfamilj och vara aktiv Evespelare är att vara jäkligt frånvarande från familjen - behöver inte ha ett dug med lathet att göra

Medlem

@Skyrage: Ja eller så har han ett annorlunda liv än dig. (andra intressen, barn, tidskrävande arbete/studier)

Medlem

Får hålla med Mats, höll på i två år i väntan på ett annat MMO (som var en besvikelse) och tycker verkligen EVE är värt att hyllas för mycket, fr.a. att de vågar vara icke-generiska och gå sin egen väg. (Lite sur över hanteringen av EVE: Valkyrie dock.)

Men att börja igen finns tyvärr inte på kartan, för stor investering i tid. Jag laddade ner det och startade det när det blev f2p och insåg att jag inte hade minsta susning om hur man spelade spelet längre. Fortsätter min resa tillbaka från Sagittarius A* i Elite Dangerous (EVE superlight light, as plain as they come with absolutely no extra gravy, no gravy at all). Tar förvisso också tid.

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Jag var med nästan från början - hösten 2003. Eve Online var magiskt kul men jäklar vad tid det tar att underhålla. Att leka barnfamilj och vara aktiv Evespelare är att vara jäkligt frånvarande från familjen - behöver inte ha ett dug med lathet att göra

Bara att vänta på pensionen


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag spelade EVE i stort sett varje dag under närmare tre års tid. Blev duktigt insyltad i det mesta och hade en fantastisk tid med fantastiska människor.

Precis som det redan har påpekats ovan ÄTER dock spelet tid. Jag bestämde mig så småningom för att sluta på riktigt så prenumerationerna avslutades och allt jag ägde donerades eller förstördes, inklusive karaktärer. Tråkigt att "slänga bort" 200 miljarder ISK men å andra sidan vet jag nu med säkerhet att min tid med EVE är över.

Medlem

Bland det bästa minnet jag har var när jag och en polare poddade en pilot som poddade oss flera gånger när vi började, först snipe'a honom med torpeder från min nemesis i en synkroniserad attack och polaren gick in for the podd kill.

Det var äkta skadeglädje när man äntligen hade hans frusna lik i ens cargohold.
Och mail från en fly förbannad ryss som onekligen lagt absurda mängder på implants, skepp och moduler.
What comes around, goes around. yakyakyak.

Vi spenderade absurd tid i att endast hitta denna spelare, det var så personligt.

Men som många andra säger, way to much time.

1
Skriv svar