Bilder, städer, namn – här är ökenkartan i Battlegrounds

Robot
Bilder, städer, namn – här är ökenkartan i Battlegrounds

Miramar blir namnet på vad som i folkmun varit "ökenkartan".

#nyhetstips, #playerunknown-battlegrounds, #pubg-corp


Medlem

Eftersom de väntade så länge med att släppa namnet kommer den för alltid att heta ökenkartan.

Medlem
Skrivet av legendofkarl:

Eftersom de väntade så länge med att släppa namnet kommer den för alltid att heta ökenkartan.

exakt, miramar ligger inte bra i munnen heller. ökenkartan it is....

Skägg.
10 Chambers

Jag kan inte ens komma ihåg vad det första kartan heter.


signatur
Medlem

"Ökenkartan eller den vanliga kartan."

Hur som helst så ser jag fram emot det


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Finns det någon som helst anledning varför spelet inte är släppt än? Har man något slags "skydd" när man ger ut spel i Early Access? Känns konstigt att man ger ut mer innehåll innan man optimerat det och fixat buggar. =/

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag kan inte ens komma ihåg vad det första kartan heter.

Efter lite googlande så heter den tydligen Erangel.

Hade ingen aning om att den hade ett namn ens..

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Efter lite googlande så heter den tydligen Erangel.

Hade ingen aning om att den hade ett namn ens..

Den är döpt efter hans dotter Eryn.

Medlem

https://i.imgur.com/MnuDHNl.png

Jämförelse av Erangel och Miramar

Medlem

Miramar betyder "se hav" på spanska

Hoppas det finns lite text här och där på kartan för oss spansktalande.

Avstängd

Sjukt kul med variation. Extremt synd bara att EU-servrar är i princip värdelösa att spela på så då är spelet helt ospelbart för oss i Norden? (har aldrig spelat, bara tittat på NA-streams)

Medlem

De skulle gärna kunna fixa player damage först.

Ospelbart bullshit skit...

ja jag är lack.

Medlem

@employed: innehållet är på testserver och släpps tillsammans med fullversionen när den kommer

Medlem
Skrivet av employed:

Finns det någon som helst anledning varför spelet inte är släppt än? Har man något slags "skydd" när man ger ut spel i Early Access? Känns konstigt att man ger ut mer innehåll innan man optimerat det och fixat buggar. =/

Ge testservern en omgång så ser du vilken enorm förbättring det är jämfört med nuvarande version. Nya kartan kommer att släppas tillsammans med 1.0 som i princip är ett helt nytt spel överlag.

Medlem
Skrivet av Kixo:

Ge testservern en omgång så ser du vilken enorm förbättring det är jämfört med nuvarande version. Nya kartan kommer att släppas tillsammans med 1.0 som i princip är ett helt nytt spel överlag.

Att det är " ett helt nytt spel" vill jag påstå är en överdrift. Ja, de har utvecklat spelet i en positiv riktning men det är ingen revolution.

Medlem
Skrivet av krqkan:

De skulle gärna kunna fixa player damage först.

Ospelbart bullshit skit...

ja jag är lack.

Du menar detta?

Ligger på test nu vad jag vet.

http://cdn.akamai.steamstatic.com/steamcommunity/public/image...

http://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/1...

Medlem

Nä nog mer deras urusla hit detection system....Eller vad det heter.

Man ska inte kunna ta ett M24 skott i huvudet med rank 2 hjälm (från max 40 meter) och ett i sidan på bröstet och sen överleva.

Bara för att sen bli skjuter i huvudet 1 gång av en kar98 samma avstånd, jag har rank 3 hjälm 100% och ca 75% liv. och blir downad direkt.

Medlem
Skrivet av krqkan:

Nä nog mer deras urusla hit detection system....Eller vad det heter.

Man ska inte kunna ta ett M24 skott i huvudet med rank 2 hjälm (från max 40 meter) och ett i sidan på bröstet och sen överleva.

Bara för att sen bli skjuter i huvudet 1 gång av en kar98 samma avstånd, jag har rank 3 hjälm 100% och ca 75% liv. och blir downad direkt.

Nä det kan vara lite lurigt ibland. Inte så ofta jag märker av sånt dock som tur är. De kör på 60Hz tick rate, men rent praktiskt når de inte upp till det. Tredjepartstester säger att det kan droppa så lågt som 20Hz emellanåt, vilket inte är ok i FPS.

Sedan är EU-servrarna inte så bra. Mycket lagg och de skulle behöva fräschas upp. NA-servrarna är bättre, men då får man leva med sämre ping istället.

Men jag har förhoppningar om generella förbättringar den 20'e när det går live.

1
Skriv svar