Fulkultur snackar spelande på språng

Robot
Fulkultur snackar spelande på språng

Från nostalgi med Game & Watch till mobiler, Gizmondo och Nintendo Switch.

#3ds, #fulkultur, #gizmondo, #nintendo-ds, #nokia-ngage, #playstation-vita, #psp


Medlem

Jag spelar fortfarande på PSVita nästan dagligen. Kan inte finnas många som mig. Har en OLED och en Slim och byter mellan dem beroende på spel.

Skägg.
10 Chambers

@Sunray: Vilket spel går varmast?


signatur
Medlem

Kört FF VII och Cuphead via Steam på min GPD WIN, även Thimbleweed Park. Går ju att emulera det mesta med om man är på det humöret. Bästa bärbara spelkonsollen/datorn enligt mig. Snart släpps version två, tycker ni skall kolla på den!

Skägg.
10 Chambers

@Cheewie: Aha, så du kör Steams streaming-funktion till den bärbara enheten? Smart ju.


signatur
Medlem

Nej, för de ovan nämnda kör jag lokalt i steam. Har provat att streama tyngre titlar och det funkar bra med.

Medlem

Körde aldrig Game Boy, tyckte skärmen var för dålig/ brukade låna en polares Game Gear och spela Sonic. Annars var det Game & Watch (Oil Panic & Climber).

Medlem

Switchen har tagit över ps vitans plats. Spelar switchen nästan uteslutande trådlöst.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Alienshade:

Switchen har tagit över ps vitans plats. Spelar switchen nästan uteslutande trådlöst.

Föreställer mig att det kommer bli mitt primära användande också.


signatur
Medlem

Jag kör Nintendo New 3DS XL och den är grymt bra och lätt att ta med sig (vs Switch).

Har två gamla bärbara konsoler en Sega GameGear som fungerar samt en Atari Lynx. Köpte dem inte för att de var bärbara på den tiden, utan mest för att kunna ligga i sängen och spela (gör samma sak med min Wii U gamepad)

Önskar att Nintendo kunde återlansera Game & Watch igen, skulle bli lika stort som retrokonsolerna mini Snes!

1
Skriv svar