Årets Youtube Rewind saknar dess största stjärna

Robot
Årets Youtube Rewind saknar dess största stjärna

Tackade Pewpiepie nej eller blev han bänkad?

#felix-kjellberg, #pewdiepie, #youtube


Medlem

Youtube får en hög brinnande sopor att se ut som en nationalpark och Rewind är röken som kväver alla inom några kilometers avstånd

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Salta mat? Låter intressant. Vilken kanal är det?

Medlem

Ett Youtube rewind utan Vine och Vlog-stjärnor och istället med människor som t.ex RedLetterMedia, Pewdiepie (Kanske inte tillräckligt PK) AVGN, Nostalgia Critic, Jim Sterling, Ralphthemoviemaker, Mega64, IHE, Angry Joe, JonTron, Arg Blatte, Alex Jones, TheYoungTurks etc. som faktiskt hade jäklar-i-mig av ett år hade varit epic.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

alla där är ju pretetiösa falska fanskap det lysser rakt igenom dom.

Kände faktiskt igen ovanligt många(iaf kände jag igen kanalen under credits) hela 9 stycken.

Säg vad man vill om innehållet, men man måste säga att det är ganska snyggt gjort.

Inaktiv

Jag skulle hellre få beskedet att jag har 7 minuter kvar att leva än att titta igenom en Youtube rewind.

Medlem

Kände igen 1!!!! mkbhd lol

Medlem
Skrivet av HogisGuy:

Ett Youtube rewind utan Vine och Vlog-stjärnor och istället med människor som t.ex RedLetterMedia, Pewdiepie (Kanske inte tillräckligt PK) AVGN, Nostalgia Critic, Jim Sterling, Ralphthemoviemaker, Mega64, IHE, Angry Joe, JonTron, Arg Blatte, Alex Jones, TheYoungTurks etc. som faktiskt hade jäklar-i-mig av ett år hade varit epic.

Alex Jones, lol.
Edit: Tror att jag kände igen max två personer.

Medlem

Family friendly only?

Medlem

Kände igen ansiktet på enbart en, vet dock ej namnet på snubben. Antar att jag inte tillhör målgruppen.

Kände igen ett par på ikonerna för de tidigare åren dock.

Medlem

SJukt länge sen jag öppnade Youtube... Varför titta på gammalt material när Twitch finns idag?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kände inte igen en enda även fast jag spenderar ganska mycket tid på youtube, men då tittar jag nästan endast på Neebs gaming videos

Ambassadör
Xbox

Felix gråter nog hela vägen till banken.


signatur

Jump in.

Medlem

Kände igen nästan två stycken! Antar att hela konceptet med Rewind är tänkt för en lite annan målgrupp.

Hade varit kul att få se lite mer av en mix istället, med ett par seriösa inslag. T ex Dave Rubin (The Rubin Report) etc.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kände enbart igen en av dom, och han va på bild i mindre än sekunden.

Medlem

Hela jävla videon är ju bara cringe.

Kände inte igen något förutom despacitoskräpet som går på radion stup i kvart

Medlem

Vet inte riktigt vad det var jag just tittade på eller vad de försökte åstadkomma. Kände inte igen ett ansikte.

FM-guru
F.d. Sisyr

Förstod inte riktigt om man menade annorlunda i artikeln eller inte, men Rhett & Link är ju med även i denna video.

Tycker jag tittar rätt mycket på Youtube men det var fan inte många jag kände igen. Utöver nämnda duo var de enda jag kände igen Casey Neistat och Philip DeFranco,

Eller ja, på grund av h3h3 känner jag ju tyvärr igen Paul-bröderna också...

Medlem

Inte särskilt impad av själva videon, men att PewdiePie inte är med borde inte förvåna någon. Blir fortfarande förvånad av hur oförstående många svenskar är (trots bra engelska kunskaper i stort) över n****** rasistiska explosivitet. Nej, vi har nog sett det sista av Felix i mainstream-medier för ett tag nu.

Han klarar sig nog trots allt.

Medlem
Skrivet av jonis:

Kände igen nästan två stycken! Antar att hela konceptet med Rewind är tänkt för en lite annan målgrupp.

Hade varit kul att få se lite mer av en mix istället, med ett par seriösa inslag. T ex Dave Rubin (The Rubin Report) etc.

Han är ju tyvärr inte vad Youtube anser vara "family friendly" och har inte deras politiska åsikt men jag hade också gärna sett honom. Även folk som Vsauce, Tom Scott eller som du säger fler seriösa inslag hade inte varit fel.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Nels0wn:

Inte särskilt impad av själva videon, men att PewdiePie inte är med borde inte förvåna någon. Blir fortfarande förvånad av hur oförstående många svenskar är (trots bra engelska kunskaper i stort) över n****** rasistiska explosivitet. Nej, vi har nog sett det sista av Felix i mainstream-medier för ett tag nu.

Han klarar sig nog trots allt.

Svårt att begripa det fetmarkerade. Att han sa "nigger" gjorde att mainstreammedia skrev betydligt mer om honom, inte mindre. Att det är av en mindre smickrande anledning är en annan femma...

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Svårt att begripa det fetmarkerade. Att han sa "nigger" gjorde att mainstreammedia skrev betydligt mer om honom, inte mindre. Att det är av en mindre smickrande anledning är en annan femma...

Var en smuta otydlig. Hänförde till mainstream outlets såsom Disney, Conan, Youtube Red & annonsering osv. Om han vill få rubriker så kan han få de, men har svårt att se honom bygga upp en positiv image i mainstream media. I princip all hans tillväxtpotential är borta i nuläget.

Medlem

6-8 st tror jag. Vsauce, Markiplier, Logan Paul. De andra har jag sett med vet inte namnet på dem.

Releasehästryttare

Han har svarat nu i video form

Medlem

Orkar inte ens kolla, men var Filthy Frank med? Den killen är ju en genie om man ser hur han egentligen är och att han faktiskt är en skaplig musiker.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Nels0wn:

Var en smuta otydlig. Hänförde till mainstream outlets såsom Disney, Conan, Youtube Red & annonsering osv. Om han vill få rubriker så kan han få de, men har svårt att se honom bygga upp en positiv image i mainstream media. I princip all hans tillväxtpotential är borta i nuläget.

Då förstår jag hur du menar. Håller dock inte med. Han är redan så pass överlägset störst att dålig PR inte påverkar honom nämnvärt. Inte dålig PR av den typen han fått hittills i alla fall. Visst stämmer det att större företag blir mindre benägna att samarbeta med honom, men han lär fortsätta växa oavsett.

Medlem

Nu tillhör jag inte definitivt inte målgruppen och när jag väl använder Youtube, är det ALDRIG för att se unga personer som sitter snackar om irrelevant dynga, som jag utgår ifrån att dessa personer på bilden gör. Jag vägrar att klicka på videon för att skapa mig en annan bild.

Medlem

Kände igen endast Extra Credits, som var under credits, ironiskt. Rekommenderar den kanalen för spelintresserade ändå.

12
Skriv svar