Finnkampen! Är Finland eller Sverige bäst på spel?

Robot
Finnkampen! Är Finland eller Sverige bäst på spel?

Är Sverige eller Finland bäst på att göra spel? FZ avgör frågan i en tio ronder lång tvekamp!

#battlefield, #finnkampen, #max-payne, #riddic


Medlem

Hade varit extra kul om Sverige vunnit med 6-5 istället för 5-4

Spelade en gång med en finsk vän, ABSOLUT mot Koskenkorva. Sverige förlorade stort.

Medlem

Tjock-Steffe, haha. Jag undrar hur många på FZ som minns honom.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Starwarsmannen:

Spelade en gång med en finsk vän, ABSOLUT mot Koskenkorva. Sverige förlorade stort.

Du skulle satsat Purity istället.

Medlem

Sami Järvis artistnamn är en rak översättning av namnet till engelska och lite enklare att uttala (inte lika kärvt heller ^^)

Redaktör
Skrivet av deezel:

Sami Järvis artistnamn är en rak översättning av namnet till engelska och lite enklare att uttala (inte lika kärvt heller ^^)

Inget är kärvare än finska.


signatur

Kul!

Fast jag erkänner att jag föredragit en lite mer seriös tävling/jämförelse, finns ju en himla massa titlar på bägge sidor som det vore intressant att försöka bedöma mer allvarligt vad gäller internationellt inflytande, originalitet, ekonomisk lönsamhet etc. etc.

Medlem

Så otroligt roligt att folk trodde att om man gav ledaren i Uppsala-maffian en massa pengar så skulle han göra världens bästa bärbara spel?

Medlem

@henks: Och om Sverige tog de femte sista poängen!

Redaktör
Skrivet av henks:

Hade varit extra kul om Sverige vunnit med 6-5 istället för 5-4

Skrivet av Arcadia:

@henks: Och om Sverige tog de femte sista poängen!

Och DÄR fattade jag. Trög som om jag hade Boork... förlåt, kork i hjärnan. Kalasidé, får be er om feedback nästa gång.


signatur
Medlem

Finnar är bättre på det mesta

Medlem

Klart vi ska slå finnarna men måste nog säga att Max Payne slår borthers!

Medlem

@Cladrius: Max Payne slår det mesta i mina ögon.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Kan inte Sverige och Finland tävla i vem som är bäst på att läsa Harry Potter böcker istället?

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Tjock-Steffe, haha. Jag undrar hur många på FZ som minns honom.

P3-Dokumentär håller facklan brinnande!

Medlem
Skrivet av Siggesvenskas:

P3-Dokumentär håller facklan brinnande!

Istret på grillen.

Nu gäller det bara att sverige håller facklan brinnande under den årliga finnkampen i Arma, nu den 13 december slår det till.

Ambassadör
Xbox

Moi mukulat!


signatur

Jump in.

Medlem

Bah, humbug! I rond 9 skulle inte Goat Simulator haft en chans mot Liero. Jag menar, daggmaskar med miniguns och atombomber? De behöver inte PETAs beskydd. Klå det om du kan, getjävel.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Riktigt underhållande läsning, tack!

Skrivet av Pjotor:

Bah, humbug! I rond 9 skulle inte Goat Simulator haft en chans mot Liero. Jag menar, daggmaskar med miniguns och atombomber? De behöver inte PETAs beskydd. Klå det om du kan, getjävel.

Helt ärligt, väldigt lite klår Max Payne i mina ögon.

Grattis Pjotor och Finland!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

@PCMan: Det enda Finland är bättre på är skolan och värnplikten. Sen tar det stopp.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

@PCMan: Det enda Finland är bättre på är skolan och värnplikten. Sen tar det stopp.

Så finnarna är smartare OCH har en armé? GG, Sverige.

Medlem
Skrivet av henks:

Hade varit extra kul om Sverige vunnit med 6-5 istället för 5-4

FAKE NEWS!

Medlem

Så där känns det när man tävlar med svenskar, vi finnar, vi kanske vinner i praktiken, men den svenska stoltheten, patritiosm, med andra ord, det extrema själv bedrägeri att svenskar är bäst på allt och alla, och är snyggast o bäst! Snyggast kan jag hålla med om, men bara tjejerna!.., är svår att vinna mot. Finland kan vinna mot Sverige I hockey, i 3 matcher i rad, med 10-0, ändå är Finland ett land som inte spelar sjysst, vi mutar domarna, vi snor era landskaptener, och när ryssarna kommer, när finnarna måste skydda oss, och utplåna skitlandet ryssland, så lär dom sno våra spel maskiner, iphones and all that shit, för vi kommer sitta och darrra och skita på oss när riktiga män kommer och försvara ett land som inte är deras... det är SISU! En dag kommer ni tacka att Finland var eran östra granne, vore det inte för oss, hade ni, vi alla, redan idag pratat antingen ryska eller tyska....Och det är faktum, bland allt skämt...[börja ej bråka, jag driver med er, förutom det sista, att vi skulle inte finnas utan Finland, och vi kommer bli Finlands little bitch brother efter dom motat bort ryssarna]

Allt annat var skitsnack!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

haha älskar den här nyheten! Tänk att du har ett jobb där du kan sitta å skriva sånt här, o få pengar för det! Aj löve itt!

Medlem

sverige e bäst för perkele!
konsigt att ingen nämner det svenska liret mad max i detta. så jäkla bra spel.

Medlem

@DrDoom: Äh, finska armén är mindre än Sveriges. Plus att alla vet att finnar inte är smarta. Det är sen gammalt.

Medlem

@DrDoom: Så man kan inte ha en armé utan att ha värnplikt? Berätta det för USA, de är nog intresserade.

oXo
Medlem

En digital finnkamp där svenska och finnar möts i en mängd spel online hade varit roligt.

12
Skriv svar