Äntligen, Sea of Thieves har fått datum

Robot
Äntligen, Sea of Thieves har fått datum
Medlem

Enda jag önskar hade varit annorlunda är att de inte använda sig av Windows Store. Saknar flera vitala funktioner, kan inte ens ändra hur snabbt den ladda ner utan att begränsa hur snabbt Windows som operativsystem laddar ner saker.

Medlem

Man behöver inte ha varit med i någon tidigare "buggjakt" för att komma med i betan, det räcker att subscribe:a på nyhetsbrevet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dunder:

Man behöver inte ha varit med i någon tidigare "buggjakt" för att komma med i betan, det räcker att subscribe:a på nyhetsbrevet.

Aha! tack.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Aha! tack.

Hej Calle, släpps Crackdown 3 också i vår? Två stora spel från Microsoft på rätt kort tid om båda skulle släppas till våren (nu i höst har det väl mest varit Forza 7... och Cuphead... Få exklusiva spel till Xbox One nu. Eller finns det nåt jag ej tänker på? Ja PUBG förstås, undrar om de anade att det spelet skulle bli så stort när de köpte exklusiva konsolrättigheter till det...?)

Men jag är inte jättesugen på något av dem. Piratspelet verkar småkul men grafiken känns så blockig, kantig, för få polygoner liksom. Det känns till och med kantigare än nya Zelda (som släpps till betydligt sämre hårdvara, Wii U liksom). Grafikstilen känns inte helt hundra för mig heller, särskilt inte jämfört med ursnygga banjo kazoie nuts n bolts på 360 som var ursnyggt när det släpptes för nio år sen och fortfarande håller okej nivå vad gäller grafiken... Crackdown 3 verkar desto snyggare tekniskt sett men serietidningssuperhjälteestetiken känns inte som min grej, inte spelkonceptet heller. Jag gillade ettan när det släpptes men tvåan kändes mest som mer av samma, och tråkigt nog samma spelvärld en gång till men med några små förändringar. Men visst, Open World och superhjältekrafter är inte helt fel. Men jag vet inte, på min hypemätare är båda dessa spel lite ljumma.

Vad finns det mer för exklusiva Xbox One-spel runt hörnet? Ori 2 förstås. State of Decay 2 kanske? Sen släpps väl Halo 6, Gears of War 5 och Forza Horizon 4 kanske under 2018 och 2019. Forza 8 skulle kunna bli ett av de första spelen till Xbox 4 om Xbox 4 släpps om två år. Men vad mer finns på horisonten för Xbox-spelarna? Shadow of the Tomb Raider kanske blir tidsexklusivt? De skulle göra en deal med Blizzard om ett konsolexklusivt Hearthstone kanske. Det hade varit en fjäder i hatten. Tror du att Hearthstone släpps till konsol nån gång? Det skulle egentligen passa rätt fint på Switch tänker jag, ett spel jag gärna skulle spela på en portabel konsol...Starcraft II till konsoler är väl inte helt omöjligt kanske om Microsoft skulle eftersträva det spelet. Starcraft 1 finns ju faktiskt till en konsol. Det släpptes nog inte i så många exemplar och kanske kan vara värt en fin slant idag. Jag tror inte att det släpptes i Sverige officiellt ens.

Medlem

Jag har fått mail om den stängda betan. Det står bland annat:

"Sea of Thieves' launch is on the horizon, officially happening on March 20th 2018!

As a Sea of Thieves Insider, you've helped us to build the foundations of this swashbuckling adventure. As a thank you, we'll be granting you free access to the upcoming Sea of Thieves Closed Beta!

We're excited to talk about the Closed Beta in more detail in early 2018. Until then, allow us to tempt you with the Sea of Thieves pre-order bundle – available now!"

1
Skriv svar