Mardrömssköldpaddor och hagelgevär – här är Witchfire

Robot
Mardrömssköldpaddor och hagelgevär – här är Witchfire
Medlem

Dark souls-esk? Skulle väl ändå vilja påstå att det där var bra mycket mer painkiller än dark souls. But that just me

Releasehästryttare

Mm grymt snyggt, blev riktigt sugen, tyvärr verkar det som vi får vänta ett tag tills det släpps.

Medlem

Riktigt snyggt och atmosfäriskt


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det ser riktigt snygg ut, hoppas att det blir bra för det ser intressant ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent

@Smoo87: Vet inte varför, men fick lite Dark Souls-känsla. Men du har helt rätt!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

mmmmmm såg ju galet coolt ut


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Jag får lite "Van Helsing" vibbar på något vis, kanske för korsen på kulorna i revolvern? Hursomhelst ser jag fram emot att få veta mer om det här!


signatur

Nämen!

Medlem

såg riktigt jävla bra ut och intressant

Medlem

Ser ut att kunna vara härligt!

Angående påminning om Dark Souls så är jag dock inget större fan av det här "kyrk- och gravgrejer överallt"-konceptet från Bloodborne och i viss mån Dark Souls 3. Då var miljön i DS1 mycket coolare.

Medlem

Ruskigt stämningsfullt!

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr

Märks att det är folket bakom Ethan Carter-spelet - ruskigt snyggt.

Medlem

Take my money

Medlem

ska testas direkt man får chansen förstås!


signatur

//monster

Medlem

Haha väldigt rolig lite gliring till sina egna spel.

Småångest över öppningsmiljön då jag tänker: Precis sådär snyggt och vegetationstätt kommer det nog inte vara på konsoll. Bunkrar upp för en gnällstorm.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Sålde The Vanishing of Ethan Carter så himla bra? Får en känsla att de har lagt tiden på det grafiska (ungefär som Hellblade: Senua's Sacrifice) men sedan dragit ner allt annat för att få ekonomin att gå runt? Spelet har säkert en väldigt kort speltid. Det man ser i trailern kan vara i samma område. Rent grafiskt ser det ut som ett AAA-spel. Lite intressant är det.

Medlem

Vad beskådar jag? Vågar man hoppas?
Sen vad det påminner om, tja mina tankar går direkt till Iron Maiden =). Trailen funkar rätt bra ihop med Number of the Beast, börja spela musiken och precis efter börja spela trailen x).

Releasehästryttare
Medlem

@Devan: Ja? Vadå? Kollade innan också. Tycker inte att 600.000 är så himla mycket (om man räknar reor också)?

Releasehästryttare

@Maysay: De flesta indie spel drömmer om att sälja så många ex, alla spel kan ju inte sälja som minecraft.

Medlem

@Devan: Det förstår väl jag med. Men bara för att det är mycket för en indietitel så betyder det inte att de får ihop pengar till en jättestor produktion. Bara för att en liten butik säljer bra för att vara liten, så kanske den inte får ihop pengar till att öppna en stor kedja?

Releasehästryttare

@Maysay: Jo? Investerare lägger ju oftast pengar på företag som kan bevisa att de gjort bra produkter innan.

Medlem

@Devan: Detta kan jag förstå. Såg att People can fly (Fortnite) var inblandade också. Alltså borde det vara Epic Games som har betalat hela kalaset. Då kan jag förstå en högre budget. Tror fortfarande inte att The Astronauts själva skulle klara produktionen.

FM-guru
F.d. Sisyr

@Maysay: Witchfire är knappast en "jättestor produktion", och ingen har väl heller påstått annat. People Can Fly är heller inte inblandade i produktionen. Däremot är The Astronauts grundare samma personer som tidigare drev People Can Fly (innan de hoppade av för att starta eget). Det är alltså alltjämt samma utvecklare som de som gjorde The Vanishing of Ethan Carter.

Epic är inte med på något hörn, utan det är - hör och häpna - Astronauts själva som står för kalaset (+ att det antagligen finns investerare och/eller utgivare med på ett hörn som vanligt, då).

The Vanishing of Ethan Carter sålde för övrigt i över en miljon exemplar. Det finns inte enbart på PC.

Medlem

började nästan sjunga på tina turner låten " we don´t need another shoooooooter..."

Medlem
Skrivet av Sisyr:

@Maysay: Witchfire är knappast en "jättestor produktion", och ingen har väl heller påstått annat. People Can Fly är heller inte inblandade i produktionen. Däremot är The Astronauts grundare samma personer som tidigare drev People Can Fly (innan de hoppade av för att starta eget). Det är alltså alltjämt samma utvecklare som de som gjorde The Vanishing of Ethan Carter.

Epic är inte med på något hörn, utan det är - hör och häpna - Astronauts själva som står för kalaset (+ att det antagligen finns investerare och/eller utgivare med på ett hörn som vanligt, då).

The Vanishing of Ethan Carter sålde för övrigt i över en miljon exemplar. Det finns inte enbart på PC.

Tack för ett svar som ger en bättre bild. Tycker Witchfire ser ganska påkostat ut (annars så har de gjort ett bra jobb). Tack för att du hjälpte mig med mina frågetecken gällande The Astronauts. The Vanishing of Ethan Carter kanske har sålt mer än vad jag tror och privata investerare är inblandade. Min fråga är varför folk blir så defensiva. Har bara skrivit mina tankar angående spelet. Ser ut som ett roligt spel, men som sagt jag håller mig lite tveksam till en början innan vi vet mer. Finns det något konstigt med att man ställer sig frågande till ett bolag som har gått från en liten produktion till en större ganska snabbt?

EDIT: Om det är som du säger att de inte är en större produktion, då var mina tankar ganska befogade från början.

Medlem

Sköldpadda? Det är väl en snigel?

(Detta inlägg sponsrades av Institutet för obetydliga detaljer)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Maysay:

Tack för ett svar som ger en bättre bild. Tycker Witchfire ser ganska påkostat ut (annars så har de gjort ett bra jobb). Tack för att du hjälpte mig med mina frågetecken gällande The Astronauts. The Vanishing of Ethan Carter kanske har sålt mer än vad jag tror och privata investerare är inblandade. Min fråga är varför folk blir så defensiva. Har bara skrivit mina tankar angående spelet. Ser ut som ett roligt spel, men som sagt jag håller mig lite tveksam till en början innan vi vet mer. Finns det något konstigt med att man ställer sig frågande till ett bolag som har gått från en liten produktion till en större ganska snabbt?

EDIT: Om det är som du säger att de inte är en större produktion, då var mina tankar ganska befogade från början.

Att det ser påkostat ut beror ju främst på tekniken som används, även om man väl får lov att anta att de förfinat den. TVoEC ser ju även det, rent grafikmässigt sett, påkostat ut. Jag kommer inte ihåg namnet på tekniken, men i korta drag går den ut på att man tar stora mängder foton på verkliga föremål, byggnader och platser som sedan renderas i motorn - därav de detaljrika texturerna. De pratade om det inför släppet av TVoEC, finns diverse videos på youtube om det är något som intresserar.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Att det ser påkostat ut beror ju främst på tekniken som används, även om man väl får lov att anta att de förfinat den. TVoEC ser ju även det, rent grafikmässigt sett, påkostat ut. Jag kommer inte ihåg namnet på tekniken, men i korta drag går den ut på att man tar stora mängder foton på verkliga föremål, byggnader och platser som sedan renderas i motorn - därav de detaljrika texturerna. De pratade om det inför släppet av TVoEC, finns diverse videos på youtube om det är något som intresserar.

Ok, De verkade ha använt TVoEC i Ethan Carter också. Förstår då att de förmodligen bara har byggt vidare på tekniken. Kan vara en förklaring. Intressant.

12
Skriv svar