Quiz – Bärbara spelmaskiner

Robot
Quiz – Bärbara spelmaskiner

En frågesport för dig med rörligt spelande.

#fz, #quiz


MEG
Medlem

5/10 Korrekta svar!
Det händer att du smyger fram smartphonen för en vända Super Mario Run på toa, men stationärt är din egentliga habitat.

Som vanligt, om jag någon gång skulle få alla rätt så ska jag äta upp min ena socka


signatur

Death is only the beginning

Medlem

8/10 ägt de flesta, microvision hade jag dock aldrig sett eller hört talas om.

Medlem

8/10, PSP Street hade jag aldrig hört talas om.

Medlem

9/10 - den där uråldriga prylen föll jag på! Men jag har, på 80-talet spelat Star Trek på en Texas Instruments TI-59 miniräknare med små gulliga magnetremsor man lagrade program på. Den var bärbar...
Det ni ungdomar - då fick man använda lite fantasi också!

Medlem

Ojojoj, 10/10!

Medlem

9/10 jag kunde inte allt men jag kunde gissa vilka svar som verkade mest rimliga i vissa fall.

Men jag missade på den där konsolen på bilden ungefär i mitten av quizet.

Medlem

lärt mig en del om de äldre handhelds genom Ashens.

Medlem

10/10 utan några gissningar denna gång. En del grejer vet man ohälsosamt mycket om 🤣

Avstängd

4/10

Handhelds räknas ändå inte som gaming.

Medlem

3/10 Korrekta svar!
Ditt spelande är lika rörligt som Kebnekaise.

Trodde ett tag jag skulle kamma 0 den här gången, kunde enbart 1 fråga (game watch) och gissade rätt 2 gånger. Bärbara konsoler är verkligen inte min grej alltså.

Medlem

@MatsDahlgren:

Kul!

De miniräknarna som jag använde mig av i gymnasiet i mitten/slutet av 90-talet hade också spel, men inte på magnetremsor längre utan där kunde man fräckt nog lagra spelen på själva miniräknarna. (10 års utveckling baby!) Tyvärr fick vi dras med din generations datorer ett antal år, Victor 9000 hade vi datorkunskap på i 2-3 år, innan skolorna kom med i matchen och skaffade nya datorer som inte hörde hemma i det kalla kriget. Har för mig att de, räknarna inte de sedan länge skrotfärdiga datorerna, hade ett riktigt maffigt minne också, dryga 200 kb eller något liknande, det blev en hel den pillande med programmen på räknarna för att få plats för de lite mer avancerat spelen om man säger så.

Medlem

8/10 shit! Förstå gången jag får så många rätt.

Medlem

8/10, inte illa med tanke på att jag aldrig har ägt någon bärbar konsoll.

Medlem

9 av 10, med tanke på att jag bara ägt en 3ds XL som jag knappt rört så får det väl duga, bärbart är slöseri med pengar för mig då jag mestadels sitter vid en dator om dagarna, vill jag lira nåt så har jag hundratals spel att välja mellan redan, de få gånger jag reser så duger nåt halvdant på mobilen, mer diskret också.

1
Skriv svar