Fram med kräkpåsen – Wipeout får VR-stöd

Robot
Fram med kräkpåsen – Wipeout får VR-stöd
Medlem

Trodde att paradkortet för VR var spel som just Wipeout? Kräkpåse om karaktären rör sig, kräkpåse om det går för fort, kräkpåse om fov är för låg, kräkpåse om bilduppdateringen varierar eller är för låg. VR är dödfött.

Releasehästryttare

Samtidigt har Redout VR stöd sen länge

Skribent

@kebbe: Lyckligtvis påverkas ju inte alla av VR så pass att de mår illa, men tyvärr råkar jag vara en av dem. :'(

Medlem

Är detta någon klon av F-zero X? Har helt missat detta.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Releasehästryttare
Skrivet av Dunder:

Är detta någon klon av F-zero X? Har helt missat detta.

Medlem

Jag mådde illa av videon, byter klipp varje halvsekund. Usch.

Avstängd

@Marcus Grönskog: Hur många timmar har du lirat vr?

Medlem

Hade gärna sett mer ingame tbh
Nu va de bara massa olika sekvenser...

ELF
Medlem

@Devan: Testade Redout igår för första gången. Var inte många spelare inne enligt siffran uppe i hörnet. Men fick en stark retro-arkad-racer känsla. Kommer köras mycket mer.
Har dessutom splitscreen vilket är ett STORT +.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

VR-spelet jag väntat på sedan de tillkännagav PSVR!

Medlem

Vet inte vad du vill ha sagt? Fler kloner?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Är detta någon klon av F-zero X? Har helt missat detta.

Det är väl tvärtom i så fall. Wipeout släpptes 1995 och F-zero X 1998.

Sen kanske inspiriationen togs från F-zero från 1990, men det såg ju inte riktigt likadant ut.

Inaktiv

@kebbe: även om jag inte håller med din poäng så var det en rolig kommentar med en rätt hög sanningshalt (i vissa fall)

Medlem
Skrivet av jawik:

Det är väl tvärtom i så fall. Wipeout släpptes 1995 och F-zero X 1998.

Sen kanske inspiriationen togs från F-zero från 1990, men det såg ju inte riktigt likadant ut.

Ingen aning, därav min fråga. Antar att @Devan bara trollar...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Ja har kört VR nu ett par månader främst i Assetto corsa men även många timmar i andra spel, kan säga att dom 2 första veckorna mådde ja skit ( mådde illa svettades och kändes som ja fick feber).
jag började med kanske 15 min sen fick ja gå några varv i huset o dricka vatten sen satte ja mig igen
När väl hjärnan har ställt om sig så är det helt underbart och nu kan ja spela i 3 - 4 timmar utan att må dåligt alls,
Så ja tror att dom flesta kan vänja av sig men det krävs att man tränar som med allt annat,
Den som säger att VR är dött bara för personen inte pallar så gör några försök till.
inget kommer gratis så att säga

/Anders


signatur

|Intel i7 8700k @ 5GHz ||EK-Vatten ||ROG STRIX Z370-G |G.Skill 16GB DDR4 3600MHz ||MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X (EK-Vattenblock ||Samsung 750 250G SSD system disk || Samsung 840 Evo 250G Steam disk |FRACTAL DESIGN DEFINE R4 WHITE ||Corsair HX750W || Thrustmaster T500RS - SRC-GT1 || Fanatec CLP V2 ||OculusRift|

Medlem

Wipeout i VR låter väldigt lockande men samtidigt som något som kan få hjärnan att försöka fly ut genom öronen.

1
Skriv svar