Campo Santo visar upp sitt nya In the Valley of Gods

Robot
Campo Santo visar upp sitt nya In the Valley of Gods
Inaktiv

"Även om Campo Santo, i sin blogg, säger att spelet på något sätt relaterat till Firewatch är likheterna slående."

"In the Valley of Gods is in no way related to Firewatch"

OnT: Firewatch var riktigt bra och rekommenderar det till de allra flesta. Ett unikt spel även om det var mer en interaktiv upplevelse än ett spel. Har fullt förtroende att detta kommer vara något att hålla ögonen på. Dock fick utvecklarna några minus i min bok hur det agerade då Pewdiepie sa "what a fucking nigger" i en livestream men så länge deras kreationer är bra så får det väl vara

Moderator | Testpilot

Ska bli spännande! Men det är väl ingen uppföljare?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent

@anon_119148: Därav "De tillägger också, med en viss risk för förvirring:"


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Jag kommer aldrig köpa ett spel gjord av de där cucksen!! De kan dra åt helvete!

Medlem
Skrivet av Seneca:

Jag kommer aldrig köpa ett spel gjord av de där cucksen!! De kan dra åt helvete!

Va? Vad är cucks?

Inaktiv

@erikcedervall: du har väl skrivit fel i texten? Ska det inte stå "Även om Campo Santo, i sin blogg, säger att spelet INTE på något sätt relaterat till Firewatch..."?

Releasehästryttare
Skrivet av Seneca:

Jag kommer aldrig köpa ett spel gjord av de där cucksen!! De kan dra åt helvete!

Mm håller med, men frågan är om hela teamet håller med om vad VD:n sa i höstas om Pewdiepie.
Om han avgår kan man ju kanske tänka sig att köpa deras spel igen.

Medlem

Nä fy fan. Devsen till firewatch kan dra åt helvete

Medlem

Röstar med plånboken på detta: Skip!

Medlem

Undrar om Pewds får göra lets play på det här xD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Om det är som firewatch ser jag det på youtube då det är inget spel med replay

Medlem
Skrivet av Javas:

Undrar om Pewds får göra lets play på det här xD

Klart han får, tills de tjänat pengar på han, sen drar de åt andra hållet....

Medlem

Bojkottar för att några bojkottar. Sen slänger man in några extra otrevliga ord, och det verkar vara helt okej. Säger rätt mycket om folk där ute.

Spelet såg ut att vara lika stämningsfullt som Firewatch. Kommer verkligen hålla koll på detta. Hoppas dom gör lite förbättringar kring vissa delar, att dom lärde sig av Firewatch, gör dom inte det är det synd, men upplevelsen kommer ändå kännas värd.
I trust

Medlem
Skrivet av ReeBart:

Om det är som firewatch ser jag det på youtube då det är inget spel med replay

Spel som Firewatch förlorar så extremt mycket när man tittar på det. Upptäckandet som är själva grejen. Sen så behöver inte spel ha ett replayvärde (tycker ytterst få spel har det numera), MEN, det är såklart upp till var och en. Kände man att man inte fick det man betalade för, så ska man såklart vara lite skeptisk

Medlem

Inte sett trailern än man extremt pepp. Firewatch var mitt GOTY 2016.


signatur

subterranean homesick alien

FM-guru
F.d. Sisyr

Lär knappast bli ett köp. Var föga imponerad av Firewatch. Mycket välskriven och -spelad dialog, men där börjar och slutar också de positiva aspekterna med spelet. Enormt andefattigt "gameplay" och en story som blir alltmer banal och ointressant ju närmare slutet man kommer.

Vill man spela en genuint bra "walking simulator" rekommenderar jag istället What Remains of Edith Finch. Där har vi en utvecklare (Giant Sparrow) värd att hålla ögonen på.

Inaktiv

@erikcedervall: "Även om Campo Santo, i sin blogg, säger att spelet på inte något sätt ÄR relaterat till Firewatch är likheterna slående."

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Va? Vad är cucks?

Cucks är vad mindre intelligent folk kallar de som faktiskt försöker hålla sig ifrån att förolämpa allt och alla. Finns en korrelation mellan Trump supporters lägre genomsnittlige intelligens och utbildning och användandet av ordet. Det liksom hänger ihop.

Ursprungligen betyder ordet att man låter någon annan ha sex med ens partner men eftersom Trumpsupportrar och "Icke PK-folk" varken är intelligenta nog att hålla koll på diverse definitioner av ord eller ens vet exakt vad de protesterar emot så tenderar de att använda ord felaktigt. Som SJW, Cucks och PK. Begrepp som har helt skilda definitioner än det dessa tror.

Skrivet av Devan:

Mm håller med, men frågan är om hela teamet håller med om vad VD:n sa i höstas om Pewdiepie.
Om han avgår kan man ju kanske tänka sig att köpa deras spel igen.

Fem spänn på att du inte brytt dig om Pewdiepie om han inte uttryckt sig rasistiskt.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Cucks är vad mindre intelligent folk kallar de som faktiskt försöker hålla sig ifrån att förolämpa allt och alla. Finns en korrelation mellan Trump supporters lägre genomsnittlige intelligens och utbildning och användandet av ordet. Det liksom hänger ihop.

Ursprungligen betyder ordet att man låter någon annan ha sex med ens partner men eftersom Trumpsupportrar och "Icke PK-folk" varken är intelligenta nog att hålla koll på diverse definitioner av ord eller ens vet exakt vad de protesterar emot så tenderar de att använda ord felaktigt. Som SJW, Cucks och PK. Begrepp som har helt skilda definitioner än det dessa tror.

Hm... lite som drönare, gay, sambo, naughty, och Internet-troll.

Medlem
Skrivet av Seneca:

Jag kommer aldrig köpa ett spel gjord av de där cucksen!! De kan dra åt helvete!

DIn underfyndiga och välbejakade prosa kring utvecklaren lyckas med konstverket att inte bara förmedla en svidande kritik utan också att inte för en sekund tappa skärpan trots en känsla av djup sympati för ämnet, backat av välbyggda poänger - Bravo!

Årets kommentarspullizer går tilll.... !


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Nej efter Seans tweets så är jag med färdig med campo santo.

Medlem
Skrivet av knoxudg:

Nej efter Seans tweets så är jag med färdig med campo santo.

Jäkla cult of outrage ni reppar, asså. Han må väl få lacka på sin twitter utan att det minsann skall bestraffas med bojkott på hans företag när massa folk jobbar.

Ni tycker väl olika, spela dom grymma spelen och håll trut?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Bryr mig inte om spelet men kommer köpa det endast för hur dom behandlade den där asjobbige skrikige youtubetönten...

Medlem

@Lord Pingu: Du är most likely cuck om du ej vet vad det är!

Medlem
Skrivet av Megagurra:

@Lord Pingu: Du är most likely cuck om du ej vet vad det är!

Vet du vad en sörböling är? Om du inte vet det så är du en.

Inaktiv
Skrivet av Dizzz:

Cucks är vad mindre intelligent folk kallar de som faktiskt försöker hålla sig ifrån att förolämpa allt och alla. Finns en korrelation mellan Trump supporters lägre genomsnittlige intelligens och utbildning och användandet av ordet. Det liksom hänger ihop.

Ursprungligen betyder ordet att man låter någon annan ha sex med ens partner men eftersom Trumpsupportrar och "Icke PK-folk" varken är intelligenta nog att hålla koll på diverse definitioner av ord eller ens vet exakt vad de protesterar emot så tenderar de att använda ord felaktigt. Som SJW, Cucks och PK. Begrepp som har helt skilda definitioner än det dessa tror.

Fem spänn på att du inte brytt dig om Pewdiepie om han inte uttryckt sig rasistiskt.

Originalbetydelsen är ju hanrej, vilket betyder en bedragen man. Förr i tiden användes ordet som en förolämpning där man då menade att mannen var så svag och omanlig att frun går och har sex med andra män.
Ordet återuppstod på 4chans /pol/ där betydelsen växte till att ett helt lands befolkning kan vara cucked, att landets män är så svaga att de inte kan skydda landet, att de låter kvinnor styra utan att våga säga ifrån, och att de importerar massor av invandrare som sedan våldtar deras kvinnor.
Sverige och Tyskland anses väl vara de mest cuckade länderna.

Trumpanhängares medel-IQ var kanske lägre för att väldigt mycket outbildade människor röstade på honom, den så kallade arbetarklassen som vänstern så ofta nuförtiden sparkar på. Däremot bland de bildade så är jag övertygad om att Trumpanhängare hade högre IQ än Hillarysupportrar då Hillarysupportrarnas argument mot Trump de få gångerna de ens hade några till största del var totalt ologiska, överdrifter eller rena lögner.

Medlem

@anon_306295:

Om arbetarklassen röstar på en högerpopulist vars enda "goda kvalité" är att han tjänat pengar (om man ignorerar de tiotal företag han drivit i konkurs) och som samtidigt lowkey arbetar för att göra deras säkerhet sämre så är de inte pålästa. Faktum är att arbetarklassen var delad i landet. Det var snarare personer som hade det bra ställt samt viktiga invandrartäta områden som röstade på Trump och tack vare ett bristfälligt räknesystem så blev Trump president.

Ordets sanna betydelse har inte ändrats utan folk använder ordet fel och som någon form av förolämpning utan att inse hur det får en själv att se ut som en outbildad människa. Allt man borde göra är skratta åt dessa spån och gå vidare. Att däremot Hillarys supportrars medel-IQ var lägre är struntprat. Hillarys argument må inte ha varit bra men de var ändå miltals bättre än Trumps som enbart gick ut på att anklaga Hillary och hota henne om fängelsestraff. Faktum är att om man jämför Hillary mot Trump så är Hillary en tonåring som just kommit ur trotsåldern medan Trump är en tvååring. Att påstå att Trumps argument skulle vara bättre än Hillarys när de enbart bestod av en massa halmgubbar och barnsligheter är ju skrattretande.

PS. Innan du börjar påstå att man stöder Hillary (brukar vara praxis bland Trumpsupportrar) så borde du veta att jag ansåg att båda var olämpliga som posten. Hillary var bara en aning mindre olämplig.

Inaktiv
Skrivet av Dizzz:

@Pecman:

Om arbetarklassen röstar på en högerpopulist vars enda "goda kvalité" är att han tjänat pengar (om man ignorerar de tiotal företag han drivit i konkurs) och som samtidigt lowkey arbetar för att göra deras säkerhet sämre så är de inte pålästa. Faktum är att arbetarklassen var delad i landet. Det var snarare personer som hade det bra ställt samt viktiga invandrartäta områden som röstade på Trump och tack vare ett bristfälligt räknesystem så blev Trump president.

Ordets sanna betydelse har inte ändrats utan folk använder ordet fel och som någon form av förolämpning utan att inse hur det får en själv att se ut som en outbildad människa. Allt man borde göra är skratta åt dessa spån och gå vidare. Att däremot Hillarys supportrars medel-IQ var lägre är struntprat. Hillarys argument må inte ha varit bra men de var ändå miltals bättre än Trumps som enbart gick ut på att anklaga Hillary och hota henne om fängelsestraff. Faktum är att om man jämför Hillary mot Trump så är Hillary en tonåring som just kommit ur trotsåldern medan Trump är en tvååring. Att påstå att Trumps argument skulle vara bättre än Hillarys när de enbart bestod av en massa halmgubbar och barnsligheter är ju skrattretande.

PS. Innan du börjar påstå att man stöder Hillary (brukar vara praxis bland Trumpsupportrar) så borde du veta att jag ansåg att båda var olämpliga som posten. Hillary var bara en aning mindre olämplig.

Det stod helt klart mellan pest eller kolera men om man var tvungen att välja någon av dem skulle jag välja Trump.
Hillary var om någon krighetsande och snackade exempelvis om att hon skulle ställa sig på rebellernas sida och bomba regeringstrupperna i Syrien, detta samtidigt som Putin bombade rebellerna. Relationen med Ryssland verkade kunna bli bättre med Trump som president då han och Putin mer eller mindre är polare medan Hillary och Putin hatade allt den andra stod för.

Med dåliga argument menar jag de som kallade honom rasist, sexist osv utan några som helst bevis och använde det som de enda argumenten till att man borde rösta på Hillary. Ungefär som att de skulle rösta på vem som helst oavsett hur dålig den presidenten skulle vara, bara den inte säger politiskt inkorrekta saker.

Ordet används inte fel, jag förklarade ju hur det används och vilken betydelse det har fått idag.
Precis som att en cuck förut betydde en svag man som inte kan hålla sin fru från att bli knullad av andra betyder det nu även på ett mer metaforiskt plan idag svaga män som inte kan skydda sina länder och kvinnor från att bli knullade av andra.
Språk är flytande och omformas hela tiden.
Tycker själv det är en skitbra förolämpning.
Rädslan för att verka obildad på grund av ens språkbruk finns knappast hos några andra än ängsliga medelklass-svenssons.

Medlem

@anon_306295: Om man uttrycker sig som en obildad tölp så är man oftast det också. Att kalla det för en bra förolämpning får ju stå för dig men jag kommer bara skratta åt dig om du använde det eftersom det skulle innebära att du har slut på förolämpningar. Det är bara att se hur det används i tråden här t.ex.

Dessutom Trump och Putin polare? Kanske det men samtidigt kan man inte ignorera att Trumps (minst sagt) omognad och halvkassa hållning och retorik som håller på att eskalera saker på andra fronter istället. Då tänker jag framförallt i Östasien och i mellanöstern. Två ställen som blivit mindre "Isiga" under t.ex. Obama. Bara det faktum att han kommer att flytta den amerikanska ambassaden till Jerusalem är ju ett tecken på att han inte har någon taktkänsla alls.

Trump är ingen bra president och jag är övertygad om att Hillary klarat det betydligt bättre. Mestadels pga. att hon vet hur man uttrycker sig iallafall medan Trump är lika vårdad som en schimpans som inte badat under hela sitt liv. Bara det faktum att han inte vet när han ska tala och när han inte ska samt hur man samarbetar är ett bevis på detta. Kan inte vara lätt att vara ambassadör för USA och t.ex. förhandla med NK när deras president sitter och skriker ur sig en massa förolämpningar mot i stort sett hela det Nordkoreanska samhället på twitter varje kväll. Och då vill jag inte ens tänka på hur han är som person.

12
Skriv svar