Senaste expansionen till Path of Exile har släppts

Robot
Senaste expansionen till Path of Exile har släppts

War for the Atlas lägger till ett invecklat loot-system.

#grinding-gear-games, #nyhetstips, #path-of-exile


Medlem

Önskar verkligen att Diablo 3 (eller Diablo 4) tog F2P-riktningen i stil av Path of Exile. Inte gameplay menar jag då; jag är en av de som föredrar Diablo 3(efter Reaper of Souls) över D2 och PoE, men jag kan uppskatta hur mycket innehåll PoE får.

Medlem

Värt att nämna är ju att en ny liga vid namn "Abyss" som sträcker sig runt 3 månader framåt inleddes tillsammans med expansionen.

Medlem

Jag vill verkligen gilla det här spelet, har försökt flera gånger, men det är nått som inte *klickar* för mig. Om det är dess art-style, enorma skill-träd eller det (imo) jättebökiga barter systemet med 111 olika "valutor" som stör mig kan jag dock inte svara på. :/

Jag håller med Luciphear ovan, jag föredrar gameplayet i D3 över det i D2 / Grim Dawn/ PoE.. börjar väl bli för gammal för att bry mig, jag vill bara starta upp ett spel o kötta runt .
-inte theorycrafta och planera som en tok bara för att få en gubbe som inte e heltrasig.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Avstängd
Skrivet av Zymac:

Jag vill verkligen gilla det här spelet, har försökt flera gånger, men det är nått som inte *klickar* för mig. Om det är dess art-style, enorma skill-träd eller det (imo) jättebökiga barter systemet med 111 olika "valutor" som stör mig kan jag dock inte svara på. :/

Jag håller med Luciphear ovan, jag föredrar gameplayet i D3 över det i D2 / Grim Dawn/ PoE.. börjar väl bli för gammal för att bry mig, jag vill bara starta upp ett spel o kötta runt .
-inte theorycrafta och planera som en tok bara för att få en gubbe som inte e heltrasig.

Spelet är för komplicerat för dig, med andra ord.
Jag har plöjt ner hundratals timmar i det, och det är ett sjukt bra spel. Lätt det bästa i genren.
Att tradea items är inte det minsta bökigt heller, för övrigt. Ska man köpa nåt tar det garanterat längre tid att klura ut vilket item man vill köpa, med avseende på stats osv, än vad själva köpet tar. De flesta items som är nåt att ha säljs för Chaos Orbs eller Exalted Orbs, så det är inte särskilt krångligt alls. För tillfället är 1 exalted = 40 chaos, så att jämföra priser är inga problem.

Medlem

Det är onekligen ett komplext spel, det passiva skillträdet är helt episkt!
Kan rekommendera alla som inte prövat att ge det en chans!

Medlem
Skrivet av Manslut:

Spelet är för komplicerat för dig, med andra ord.

Wow, get off your high horse 🙄

Medlem
Skrivet av Manslut:

Lätt det bästa i genren.

Nope.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Releasehästryttare

Till er som säger att ni inte vill spela detta och vill ha diablo 4, kan vara värt att hålla koll på detta spelet, släpps nästa år:

http://store.steampowered.com/app/585450/Shadows_Awakening/

Medlem

Fantastiskt spel!

Medlem
Skrivet av Loxus:

Wow, get off your high horse 🙄

Tycker han har rätt att det är för svårt för han (inkluderad mig). Sitter i samma båt som Zymac och verkligen vill gilla det men har inte tid/ ork att sätta mig in i PoE men det gör inte det till ett dåligt spel. Det är ett mer hardcore spel och det är bra att det finns sådan spel för dom som vill ha det så.

Medlem
Skrivet av didjik:

Tycker han har rätt att det är för svårt för han (inkluderad mig). Sitter i samma båt som Zymac och verkligen vill gilla det men har inte tid/ ork att sätta mig in i PoE men det gör inte det till ett dåligt spel. Det är ett mer hardcore spel och det är bra att det finns sådan spel för dom som vill ha det så.

Sättet det sades på visade ganska tydligt, tycker jag, på översittarfasoner

Själv så tycker jag bara att PoE förlorar på att försöka vara så komplicerat. Eller komplicerat är fel ord, för det tycker jag inte att det är. Det känns bara som att dom försöker för mycket.

Avstängd
Skrivet av Loxus:

Sättet det sades på visade ganska tydligt, tycker jag, på översittarfasoner

Själv så tycker jag bara att PoE förlorar på att försöka vara så komplicerat. Eller komplicerat är fel ord, för det tycker jag inte att det är. Det känns bara som att dom försöker för mycket.

Om det inte hade haft det djupet det har, skulle det inte varit alls lika bra.

Medlem

@Manslut: sedan finns det dom som helt enkelt vill få sina items via drops.
Sjukt avtändande att man vet att du kommer iprincip aldrig få något du behöver(likt d3 launch), utan att jag ska grinda och sälja skit(eller då och då något bra som man tvingas sälja eller rerolls för att använda) tills jag kan tradea till mig det jag vill ha på en third party sida...

Avstängd

@ebackman2: För dom som vill ha det så finns solo self found league.

Medlem
Solo league

@Manslut:

Hur hittar man den?
Kanske börja spela igen då😂

Avstängd

@ThaSchakal: Är ett av alternativen när man skapar sin gubbe.

Medlem

Finns inga argument för att inte spela POE Otroligt spel. Själv kör jag HC i nya ligan, jävlar vilken spänning!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Manslut:

@ebackman2: För dom som vill ha det så finns solo self found league.

Det är ju samma drop rates och typ av loot oavsett vilken league jag kör? Dvs att mina exempel innan fortfarande gäller. (Bortsett från att du inte kan göra trades då..)

Avstängd

@ebackman2: Men det blir ett helt annat sätt att spela på, då du måste anpassa dig efter ditt loot istället för att bara köpa det du behöver.
Minsta upgrade blir helt plötsligt betydelsefull, och man ändrar sin build efter hand beroende på vad man lootar.

Kör man dessutom HC så blir det en riktig utmaning.

Medlem

@ebackman2: Dessa spel går ju ut på att grinda dock..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

NuZ
Testpilot

Hade tänkt börja spela detta på xbox men inte hunnit än. Hur är ligorna ni snackar om? Typ ranking lista ala Grifts i Diablo 3? Eller hur rankar man osv?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

@ebackman2: Dessa spel går ju ut på att grinda dock..

Jag står fast vid att jag föredrar implementationen diablo gjort. Det är en grind där du får saker relevanta för din klass, vilket i sin tur ger dig mer valfrihet i vad du vill spela som. Samt att du enkelt kan ändra detta. Dock gillar jag inte att det är så mycket fokus på gear-sets.

Jag ser inte det roliga i att i 99% av fallen få saker som inte passar min karaktär vilket i sin tur tvingar in mig mot 3rd party trade-sidorna. Att jag även om jag hittar något bra så är jag iprincip låst till min nuvarande build som i sin tur kräver en reroll eller massa grind för att byta ut.

Avstängd

@ebackman2: mer valfrihet i d3? eh...

Avstängd

@D01tY: typ som seasons i d3, fast varje ny liga innebär full reset, nya gubbar, clean stash och nollställd ekonomi. blir ny liga med c:a 3 månaders mellanrum.

Medlem
Skrivet av Manslut:

@ebackman2: mer valfrihet i d3? eh...

Ja, exakt. Mer valfrihet då jag inte behöver rerolla en ny karaktär varenda gång jag hittar ett nytt item. Jag får inte massa skit för andra klasser och builds som man inte kan använda. Får jag ett topp-rollat drop så är chansen STOR att det inte är till min build eller ens för min klass. Var måste man då. -> thirdparty market.

Vill jag byta build? Grinda 20 timmar för att få tillräckligt med tokens för att kunna resetta dina skillpoints eller gå till thirdparty market *host*.

Edit: detta är bara irritationsmoment som inte hade behövt finnas som jag stör mig något otroligt på. Jag förstår att det tilltalar er "hardcore gamers" som har oändligt med tid.

Medlem
Skrivet av Manslut:

Om det inte hade haft det djupet det har, skulle det inte varit alls lika bra.

Det är snarare att de valt kvantitet framför kvalitet... Att bara skapa massa random bonusar och skit gör inte att spelet blir "djupt".


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd

@ebackman2: räkna hur många viable builds d3 har jämfört med poe och återkom med din valfrihet. poe har galet mycket större variation.

Medlem
Skrivet av Manslut:

@ebackman2: räkna hur många viable builds d3 har jämfört med poe och återkom med din valfrihet. poe har galet mycket större variation.

Härligt att du läser vad jag skriver. POE har säkert jättemycket variation, jag tror dig. Men att inte kunna byta mellan dessa buildsen (även om jag är rätt klass för det "bra droppet" jag precis hittat) eller testa annorlunda saker utan massiva problem/grind/rerolls, vad ska jag då med alla möjligheter till?

Det är onödigt oförlåtande och allmänt jobbigt.

Avstängd

@ebackman2: Håller inte med alls, faktiskt. Det är så snabbt och enkelt att levla upp en ny gubbe, och att göra det och köra nya builds är en stor del av spelet. Särskilt i hc, av naturliga skäl.

12
Skriv svar