Street Fighter firar 30 år med jubileumsutgåva

Robot
Street Fighter firar 30 år med jubileumsutgåva

12 klassiska nedslag i serien släpps på moderna plattformar nästa år.

#30-år, #capcom, #street-fighter


Medlem

Street Fighter 5 - Arcade Edition verkar ganska coolt också.

Har inte vågat köpa spelet ännu.

Medlem

Ett givet köp.

Medlem

Capcom = Mer mjölk än EA.

Medlem
Skrivet av StenmanJones:

Capcom = Mer mjölk än EA.

Förstår inte vad problemet är eftersom att fans har bett Capcom om detta och det släpps till alla stora platformar inklusive PC.

Medlem

@Barkbiten:
Spelen finns ju redan i miljarder olika utgåvor.

Medlem
Skrivet av StenmanJones:

@Barkbiten:
Spelen finns ju redan i miljarder olika utgåvor.

Och? Alla de utgåvorna är till gamla system och bara två av Street fighter spelen finns till pc så vad är problemet? Vad gör det dig att de släpper en utgåva där du får allt för 40 dollar?

Medlem

@Barkbiten:

Alla dom där spelen är ju samma spel.

Medlem
Skrivet av StenmanJones:

@Barkbiten:

Alla dom där spelen är ju samma spel.

Nej det är de inte och det är ju uppenbart att du inte har spelat spelen om du tycker det. Street Fighter 2 utgåvovorna är lika ja men Third Strike, Alpha serien och Street fighter 2 är verkligen inte samma spel

Medlem

@Barkbiten:
Jo, same shit different name.

Medlem
Skrivet av StenmanJones:

@Barkbiten:
Jo, same shit different name.

Kul person du verkar vara. Säger du samma sak om alla sequels eller spinoffs till alla spel eller filmer? Mjölka mjölka mjölka herpa derp.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Kul person du verkar vara. Säger du samma sak om alla sequels eller spinoffs till alla spel eller filmer? Mjölka mjölka mjölka herpa derp.

Don't feed the trolls.

Ser mest fram emot att kunna köra SF Alpha 3 och Third Strike emulatorfritt.

Medlem
Skrivet av crazyrobban:

Don't feed the trolls.

Ser mest fram emot att kunna köra SF Alpha 3 och Third Strike emulatorfritt.

Ja jag är mest taggad på Third Strike men vill testa alpha eftersom att jag aldrig lirat det.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Ja jag är mest taggad på Third Strike men vill testa alpha eftersom att jag aldrig lirat det.

Alpha 3 är det bästa enligt min mening. You're in for a treat!

Den här killen kan göra ljudeffekterna till Sagat och Ryu

Medlem

Mycket bra spelserie - den enda fightingspelserie som jag fastnat för. Mycket pga bra karaktärer, bra kontroll och underbar musik! Köpte precis Street Fighter II Turbo till SNES - minnena från barndomens svåra nederlag sitter kvar, men jag är redo att nu ta revansch på detta spel!

Capcom levererar ännu en gång, de har gjort mycket bra med Mega Man serien, som får yngre generationer att uppleva dom gamla spelen. Hade varit roligt om fler gamla spelutvecklare ger ut såna här samlingar till moderna maskiner. Men jag föredrar alltid originalet framför en ny utgåva (så länge mina gamla konsoler fungerar!)


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av StenmanJones:

@Barkbiten:
Jo, same shit different name.

Då är alla COD spel "samma spel", precis som att alla Battlefield spel är "samma spel" enligt din logik. Gå o lägg dig.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

@Meurik:
haha, blev du "triggered" =P

Jag bryr mig inte om vad du tycker, jag anser att alla nysläpp av samma spel om och om igen är mjölkning.

1
Skriv svar