MechWarrior 5: Mercenaries släpps december 2018

Robot
MechWarrior 5: Mercenaries släpps december 2018
Medlem

"In the midst of this war [3015], a young pilot inherits what remains of a small Mercenary outfit. This is where your story begins."

Gimme gimme gimme!!!!!

Medlem

Shut up and take my money!!!!
Vore kul med en coop kampanj.

oXo
Medlem

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Medlem

Fan, vilka minnen man tänker tillbaka på. Det här spelet var ju the shit när man var barn.

Medlem

Har en fundering på formuleringen att "köra gigantiska robotar som väger tusentals ton" menas den sammanlagda vikten eller att någon mech skulle väga så mycket?

Den tyngsta jag kan hitta är denna 150t maskin
http://www.sarna.net/wiki/Omega_(BattleMech)
och den börjades att produceras först 51 år efter MW5 ska utspelas.

Annars angående artikeln ser fram emot spelet, kör MWO för tillfället samt funderar jag på installera MW4:Merc igen för det är alltid roligt att klampa om kring i 75 ton av laser och död.
Tror att detta är var man kan ta hem MW4:Merc lagligt och patchat ModDB.

Medlem

Detta har jag verkligen väntat på. VR på detta så kan jag ge upp RL


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

@Phyrino: Vore kul?
Står ju i artikeln att man kan spela kampanjen i co-op.

Medlem

10 minuter gameplay:

Hittade en artikel med djupgående info om bakgrunden till Battletech/Mechwarrior samt det nya spelet under utveckling.
https://www.polygon.com/features/2017/11/29/16709142/battletech-mechwarrior-weisman-babcock-bills

Medlem

Såg kul ut! Tänker på Titanfall när jag såg filmen.
Jodå, jag har också spelat MechWarrior, för många år sedan.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Ankh:

Detta har jag verkligen väntat på. VR på detta så kan jag ge upp RL

Du kan ju köra mechwarrior online med 3d brillor medans du väntar. Kör själv med samsung gear vr och riftcat. Måste dock varna för att aimet inte blir riktigt som väntat. GTA V fpv när man kör bil är kul dock.

Medlem
Skrivet av CarniFlex:

Du kan ju köra mechwarrior online med 3d brillor medans du väntar. Kör själv med samsung gear vr och riftcat. Måste dock varna för att aimet inte blir riktigt som väntat. GTA V fpv när man kör bil är kul dock.

Jag körde lite ett annat mechwarrior aktigt spel i VR tidigare (kan fan inte komma på vad det hette, det var mer arenor än story. Var småkul, men det var dess interface jag gillade. Känslan av faktiskt sitta i en Mech.) Men tyvärr la de ner spelet för några månader sedan.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar