Rykte – Bad Company 3 blir nästa Battlefield-spel

Robot
Rykte – Bad Company 3 blir nästa Battlefield-spel

Efter första världskriget kan det bli Vietnamkriget.

#battlefield-2018, #battlefield-bad-company-3, #dice, #ea, #rykte


Medlem

Fick spontant och lite oväntat känslan "jag skiter faktiskt i vilket krig det blir, jag har en ganska bra aning om hur det kommer se ut ändå".

Tror det är dags för ett nytt spel, ist för ett nytt krig för DICE.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hoppas på samma sköna/knasiga kampanj som i föregångarna


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Efter BF1 och Battlefront 2? Hoppar nog över Dice spel fortsättningsvis.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Efter BF1 och Battlefront 2? Hoppar nog över Dice spel fortsättningsvis.

Känner lite på samma sätt. Efter Battlefield 4, 1 och Battlefront 2... så känns det som att DICE har tappat touchen.

Jag hoppas dock verkligen på ett spel som Battlefield 3 med Bad Company 2s Destruction.

Medlem

Lägger alla mina förhoppningar till Trettioåriga kriget! Typ Battlefield 16-century eller något sånt 🙂

Medlem

Är det ingen som ser att detta är en gammal karta från Battlefield?

Medlem

Vore kul med Vietnam-tema, speciellt med en kampanj!!! Men samtidigt känns det lite som att det inte kommer hända. 2an slutar med en tydlig "to be continued" så varför ändra 3ans centrum till Vietnam?

Man är sugen på en fortsättning till BC2 handlingen, ja..vill veta vad som händer karaktärerna men samtidigt vill jag ha en ny Vietnam shooter. Ska bli spännande att se vad som händer


signatur

Game long and prosper

Medlem

Saknar valet, Inget mer från Dice.

Releasehästryttare

Kan inte vänta på att öppna loot boxar på ett ris fält i Vietnam /Sarcasm

Medlem

Det är som COD ett nytt spel varje år eller?
Jag fattar inte, sist jag valde att spela Battlefield så var det BF3 sen dess har jag vägrat att köpa något BF.

Jag funderar liksom på, hur kan spelen fortfarande vara aktiva?
Eller dör varje spel så fort ett nytt kommer?

Medlem

Battlefield 1 är iof ganska kul men det faller lite pg.a. tidsåldern då vapnen känns ganska meh efter ett tag. Blir på något sätt mer upplevd variation i spel med modernare tech och infrastruktur. Synd att det finns så få BF3 servrar och typ inga kör DLC kartorna. Dom vanliga är så sönderspelade.

Kör lite BF4 men mycket fuskare dessvärre när spelet är "övergivet" pg.a fokus på BF1 och BF2.
Görs inte några uppdateringar som förhindrar nya fusk i dom gamla spelen kan jag tänka mig.

Jag ser iaf fram emot BC3

Medlem

@Javas: släpptes väl en DLC till 2:an som handlade om Vietnam?

Medlem

Är rädd för att det blir samma typ av spel som tidigare. Sinnessjukt högt tempo. Squad-spawn gör det nästan omöjligt att utplåna fiender från en bas.

Medlem
Skrivet av Sunic:

Det är som COD ett nytt spel varje år eller?
Jag fattar inte, sist jag valde att spela Battlefield så var det BF3 sen dess har jag vägrat att köpa något BF.

Jag funderar liksom på, hur kan spelen fortfarande vara aktiva?
Eller dör varje spel så fort ett nytt kommer?

BF4 är väldigt aktivt på PC fortfarande. Varför dom är aktiva är för att det inte finns något annat spel som ger samma upplevelse.
BF1 går inte att jämföra med BF3 eller 4. Kört en hel del BF1 men vapnena och banorna känns lite tråkiga efter ett tag.

BF1 har jag 266 timmar medans BF4 627 timmmar. Skulle säga att BF4 har större omspelbarhetsvärde pg.a. mer variation i banor och vapen. BF1 har många fina banor men tidsåldern gör att det saknas mer avancerad infrastruktur som ger variation som stora byggnadskomplex osv.

Medlem
Skrivet av svampfan:

Lägger alla mina förhoppningar till Trettioåriga kriget! Typ Battlefield 16-century eller något sånt 🙂

Trettioåriga kriget utspelade sig under första halvan av 1600-talet, inte 1500-talet.

Medlem
Skrivet av slacker666:

Är det ingen som ser att detta är en gammal karta från Battlefield?

Jo Arica Harbor från BC2.

Medlem

@slacker666: Vad menar du? Han pratar ju bara om bc3.

Medlem

Här är mitt recept för att få tillbaka förlorade kunder:
*Inga jäkla "kort" - Battlefield är inget kortspel, det är ett fps.
*Återvänd till en normal betalmetod - fastpris, och eventuella DLC skall vara betydligt mer än bara fler kartor.
*Samma enkla sätt att skapa och delta i grupper(Squads) som i BF2/2142.
*Squad/team-spel skall löna sig, dvs mer xp för uppnådda mål etc.
*Bra IP-röst i spelet, dvs möjlighet att tala med grupp, fordon, befälhavare etc i egna kanaler. Även att slå av om man inte vill höra en massa idioter...

Följer de ovanstående och bara uppgraderar BF2 eller 2142 till senaste Frostbite skulle jag vara i spelhimlen.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Trettioåriga kriget utspelade sig under första halvan av 1600-talet, inte 1500-talet.

Messerschmitt där

Medlem
Skrivet av Maysay:

@Javas: släpptes väl en DLC till 2:an som handlade om Vietnam?

Jo men det var bara en liten multiplayer dlc med 4 kartor, ingen story


signatur

Game long and prosper

Medlem

När jag ändå håller på

Gun Master-läget i BF3 var en riktig höjdare - har aldrig haft så hög puls i ett FPS som när jag satte första vinsten!

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

@slacker666: Vad menar du? Han pratar ju bara om bc3.

Videoklippet i artikeln kommer iaf från en karta i ett tidigare BF-spel, tror det kan vara BF3. Om det videoklippet påstås visa läckt info så är det fejk.

Medlem
Skrivet av slacker666:

Videoklippet i artikeln kommer iaf från en karta i ett tidigare BF-spel, tror det kan vara BF3. Om det videoklippet påstås visa läckt info så är det fejk.

Videon är bara där för att vara något att titta på medans han pratar, ingenstans påstår han att det vi ser är nästa BF

Medlem
Skrivet av Maysay:

@Javas: släpptes väl en DLC till 2:an som handlade om Vietnam?

Skrivet av Javas:

Jo men det var bara en liten multiplayer dlc med 4 kartor, ingen story

Ni tänker inte på Battlefield Vietnam? Fristående spel innan BF2.

Medlem
Skrivet av izayoi:

Känner lite på samma sätt. Efter Battlefield 4, 1 och Battlefront 2... så känns det som att DICE har tappat touchen.

Jag hoppas dock verkligen på ett spel som Battlefield 3 med Bad Company 2s Destruction.

Klart de har tappat touchen då det inte är DICE längre som bestämmer. Det är ju pappa EA som bestämmer vad och hur det ska göras, DICE är bara kodapor nu.

RIP DICE.

Själv gör jag som du, hoppar över EA-spelen tills de visat att de fattat vinken när det gäller en massa fjantiga kort, lootlådor och p2w.

Medlem

Hur mycket jag än älskar Battlefield spelen och ser Bad Company 2 som ett av dem bästa spelen i serien så hurrar jag inte än. Visst nämner han i videon att microtransaktioner kommer utebli MEN det var inte det enda felet med Battlefront 2. Det var ju även dessa "kort" istället för vapen och gadgets, inget riktigt fps-spel använder "kort". Även att progression var random i loot.

I övrigt tror jag att Vietnam eran kan bli kanon, gillade Battlefield 1 starkt tack vara att det inte hade en massa lock-on skit vapen och gadgets, förväntar mig även väldigt lite sånt även i detta om det som han säger är Vietnam.

Skulle det här stämma så stämmer det väl ihop med tidigare läckor där det bara hade projektnamnet "Battlefield: Unthinkable" där man skulle utforska hur ett ev tredje värdskrig skulle utspela sig i tidsperioden Vietnam eller Kalla kriget.

Övrigt så är kartan i videoklippet Dawnbreaker från Battlefield 4

Medlem

Vietnam är det jag vill ha näst mest efter 2143. Fattar dock inte varför det behöver vara BC-style istället för den mer realistiska vanliga varianten.

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Videon är bara där för att vara något att titta på medans han pratar, ingenstans påstår han att det vi ser är nästa BF

Står "Battlefield 2018 Leaked Insider information The Return BFBC3" på videon, så nog kan man tycka att det visst kan kopplas ihop med "BFBC3". Kunde vara lite tydligare att det inte rör sig om läckt info utan bara utfyllnadsinfo.

Medlem

Same shit different name.


signatur

AYY LMAO

123
Skriv svar