För bra grafikkort pajar Destiny 2-event

Robot
För bra grafikkort pajar Destiny 2-event

Och där sitter du med din 144 Hz-skärm helt i onödan.

#bugg, #bungie, #destiny-2


Medlem

Låste min lite snabbt under själva hoppet. Klantigt att såna buggar fortfarande finns, hoppas den patchas idag. Visst att det bara tar 5 sek att ändra sina frames, men det är en sån onödig bugg.
Dom borde kanske testa spelet på PC där man faktiskt kan ha bra frames

Medlem

Skrattade högt när jag läste den här nyheten.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Allvarligt... Hur mycket kan man klanta till ett spel egentligen?

Det kommer ju nyheter hela tiden om hur de sjabblat till något...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Hedersmedlem
Kenneth Lindqvist

Vi löste problemet genom att låta @emilakered hoppa först och sen "ta emot" mig (mitt lik) när jag hoppade. Detta var dock innan vi förstod vad som orsakade det. Sjukt konstig bugg.

Medlem

Ahh! Är det därför jag spelar Destiny i 30FPS på PS4.
I knew it!
HAHA

phi
Medlem

Console master race!

Medlem

ja det förklarar varför jag vid ett event dog 6-7 gånger på raken. att gå bakåt in i slungaren fungerade vissa gånger men ofta så flög jag till och med förbi hela "plattformen" man skulle landat på.

Först har de brutal obalans på "laser" vapnet i PVP och nu även detta i PVE. När fan ska man lita på att Bungie ens TESTAR sina patchar innan de släpper en. Att testa ett vapen i PVE och PVP borde ju ses som en naturlig sak att göra för att just undvika obalans, och att även testa PVE saker borde ju vara rätt viktigt också. Även om Bungie inte vet hur man gör ett PC spel så borde de väl testat dlc'n innan de släpper den kan man ju tycka.

Aja bra att få någon form av förklaring till varför man enbart landar 1/10 gånger och dog resten.
Riktigt jäkla nice också att dagens patch tar 7 timmar att fixa in så servrarna är stängda mellan 16.00-23.00...

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Det roligaste är ju att spelet bundlades med 1080 och 1080ti.
Olyckligt felsteg där


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Den riktiga frågan är vem kallar grafikkort för "graffekort"?

Medlem
Medlem
Skrivet av AxxT:

Ahh! Är det därför jag spelar Destiny i 30FPS på PS4.
I knew it!
HAHA

Det är lite sjukt, men jag spelar ju hellre 99.9% av spelet på 144 FPS istället för 30 fps

Redaktör
Moderator | Testpilot

Jaha...

Bra det fixat iallafall. Varit ospelbart.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hur bra grafikkort behöver man då?

Medlem

Visst är Havok en fantastisk fysikmotor? Detta händer dock inte bara i eventet utan överallt kan man dö direkt för fysikmotorn inte klarar 60+ fps. Samma problem som i Skyrim.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Skrattade högt när jag läste den här nyheten.

Skrivet av AxxT:

Ahh! Är det därför jag spelar Destiny i 30FPS på PS4.
I knew it!
HAHA

Synd vi kan låsa fpsen i 30 OCH 60 fps då, Jävla ps4 å vara bättre kappa

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Julgåta: Varför blir Tomas pepparkakor alltid brända?
.
.
.
För att han gräddar dem i sin masugn.

Förlåt, jag kunde inte låta bli.

Relik 📜
Skrivet av Pinnen:

Julgåta: Varför blir Tomas pepparkakor alltid brända?
.
.
.
För att han gräddar dem i sin masugn.

Förlåt, jag kunde inte låta bli.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Jag råkade ut för en liknande bugg vid release av Destiny 2 när jag körde på min Ps4 pro, min gubbe dog om och om igen, tills de andra spelarna rörde sig för långt ifrån mig, då teleporterades jag dit ist..
Körde boss läget med främmande människor, såg andra råka ut för den buggen med.

Man fick hoppa på ett speciellt ställe och trycka emot strömmen hela vägen för att ens vara nära att lyckas!

Men tillbaka till grafikkorten, jag kör 2 st GTX 1080 är där någon risk? Tros?

Inaktiv

Kan inte komma på någon annan förklaring än att detta fel har med portningen till konsolerna att göra. Varför skulle man annars komma på tanken att knyta fysiken i spelet mot frameraten. Samma pest som har plågat Elder Scrolls spel samt andra spel som använder samma motor.

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Visst är Havok en fantastisk fysikmotor? Detta händer dock inte bara i eventet utan överallt kan man dö direkt för fysikmotorn inte klarar 60+ fps. Samma problem som i Skyrim.

Ja jag tyckte det var lite roligt att höra att Havok efter alla dessa år fortfarande inte funkar över 60 FPS.
Microsoft (Som äger Havok) har sett till att det saknar konkurrens och därmed har de aldrig behövt bry sig om att fixa det, för det är ju inte så att Havok någonsin har varit bäst.

Medlem

Har de använt Bethesdas motor från Elder Scrolls? Hur lyckas man öht?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag tyckte det var konstigt när tre andra överlevde hoppet men jag dog hela tiden. Det här förklarar det!


signatur

Good Night, Good Luck

Medlem

Någon måste ju bara göra en bra slogan, reklam av detta !

Gnällkuk

Jaha, haha. Fattade inte varför jag dog hela tiden. Tänkte att jag måste ha missat något. Lyckades dock en gång att hoppa och boosta i motsatt riktning och lyckades då landa utan att dö. Tänkte att det var någon mekanik jag inte förstod mig på


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hur en sån bugg kan slinka igenom interna speltester är för mig en gåta.

Skojigt dock.


signatur

Nämen!

1
Skriv svar