Bungie: Misstag låsa Destiny 2-material med expansionen

Robot
Bungie: Misstag låsa Destiny 2-material med expansionen
Medlem

Så efter dem blev tagna på sängen med riggad XP progression och låst gammalt innehåll så rättar dem sig, sorry men tillit funkar inte så.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

"To make matters worse, our team overlooked the fact that both of these mistakes disabled Trophies and Achievements for Destiny 2. "

*Kliar sig i huvudet*

Uhm.. ja för troféer som inte fungerar gjorde saken... värre?! Hur prioriterar folk egentligen? För mig känns detta som en axelryckning, borttaget innehåll är väl det enda värda att lägga energi på här, eller?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Smoo87:

"To make matters worse, our team overlooked the fact that both of these mistakes disabled Trophies and Achievements for Destiny 2. "

*Kliar sig i huvudet*

Uhm.. ja för troféer som inte fungerar gjorde saken... värre?! Hur prioriterar folk egentligen? För mig känns detta som en axelryckning, borttaget innehåll är väl det enda värda att lägga energi på här, eller?

Tro det eller ej men många spelar faktiskt för att samla alla dessa och tycker det är kul. Det är också emot iallafall Sony's reglar att sådant här ska få hända då du alltid ska kunna samla allt till spelat du köpt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

ʅ ﴾$ ڡ $ ʅ ﴿


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

"To make matters worse, our team overlooked the fact that both of these mistakes disabled Trophies and Achievements for Destiny 2. "

*Kliar sig i huvudet*

Uhm.. ja för troféer som inte fungerar gjorde saken... värre?! Hur prioriterar folk egentligen? För mig känns detta som en axelryckning, borttaget innehåll är väl det enda värda att lägga energi på här, eller?

Alla gillar olika saker och det är klart det gör saken värre när det adderar problem till högen som redan existerar. Flera problem = värre, eller?

Medlem

Jag hatar microtransactions, men jag förstår inte riktigt gamingcommunityt som blir så upprörda när det släpps expansioner i form av hela paket för en vettig summa pengar.

I mitt tycke är ju den klassiska gamla modellen bäst med större paket som adderar en ansenlig mängd nytt content till ett spel. Witcher expansionerna är ett bra exempel, svårare i multiplayer för att inte dela ett community men det går ju att lösa.

Dock verkar många tro att allt content ska kunna vara gratis efter releasen och att alla företag är onda. Klantigt av dem, medvetet? Antagligen inte från teamets sida iaf.

Medlem

@Korken: nej det är jlart man hellre vill ha expansioner av den gamla skolan så att säga.
Men jag tror det som försegår nu med microtransaktioner är helt enkelt medvetna drag från utgivarna i test att försöka suga ut så mycket pengar som möjligt.
Sen när det inte.går vägen och det blir shitstorm så "rättar man till"
Och det här ser dom flesta därför är det extra mycket hat på alla som gör "fel" och sen "rättar till" även fast vissa saker som annars hade accepteras


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Alltså jag är ledsen att säga det. Men Destiny 1 ger mej större spelglädje nu en vad Destiny 2 gör. Pvp var redan sådär för någon vecka sen men nu är det illa. Och expansionen är bara meh för mej. Jag behöver kunna levla faktioner och vapen för att jag ska vara glad. Många andra fel med 2an utöver det men orkar inte ta det här. Som tur är så har jag ettan och andra spel så det gör inte så mycket.

Medlem

släppa en expansion drygt en månad efter releasen förklarar hur sjukt lite det finns att göra i det här spelet. av ren princip slängde jag spelet i papperskorgen. giriga jävlar.

Medlem

Curse of Osiris var mer en uppdatering än en DLC. Långt ifrån värt pengarna. Fixade inget av deras största problem: End game content.

Medlem

Älskade Destiny 2. Visst, grindigt i "endgame", men tyckte oavsett det var riktigt roligt fram tills en vecka kvar till expansionen... Då började man få lite sur eftersmak, allt grindande förgäves när de ändå höjer maxlevel igen.
Att behöva punga ut €20-€30(båda expansionerna) extra på ett €60 spel, 5 veckor efter release är fan INTE okej! Jag skiter i att XB1 och PS4-spelare har fått vänta längre.
Activision hamnar i årets bojkott-lista, tillsammans med EA.
(...Vanilla WoW blir enda undantaget)

Medlem

Tröttna efter jag hade mer exotics efter 3 veckor än jag hade på 1 år i Destiny 1. Finns inget att spela för.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Svårt att få tillbaks tilliten nu, man gör så ogenomtänkta beslut. Tycker inte man kan skylla helt på ActivisiBlizz heller, då man ser på valen, och vad man har som filosofi hur att använda loot boxes numera.

Ambassadör
Xbox

Bungie har ju verkligen gått ner sig.


signatur

Jump in.

Medlem

Alla gör misstag det är inget konstigt. Sitter man varje dag med ett projekt och har en idé hur saker och ting ska fungera är det lätt att missa dom uppenbara sakerna.

MEN. Nu kommer det ena saken efter den andra. Anti-kund strategier som läggs på efter varandra så det här ser mer ut som ett mönster än ett misstag.

1
Skriv svar