Daredevil-producent ligger bakom Netflix-Witcher

Robot
Daredevil-producent ligger bakom Netflix-Witcher

Lauren Schmidt Hissrich, producenten och pennan bakom Daredevil, tolkar vita vargen.

#netflix, #the-witcher


Medlem

Vill inte låta negativ, och jag har inte koll på andra verk han gjort, men tycker inte Daredevil är mycket att hänga i granen i jämförelse med många andra serier Netflix gjort. Kommer ha väldigt låga förväntningar inför denna serien, tyvärr

Medlem

Återstår att se hur mycket de vågar, dvs om det blir i still med vad HBO gjorde med GoT eller om det blir ytterligare en av alla dessa menlösa, överproducerade och löst baserade på (dvs totalt förändrade) superhjälteserier som släpps enligt löpande-band principen, med PG-13 rating...

Nu har jag bara sett första säsongen av Daredevil, men den var riktigt bra och stack ut rejält från det övriga skräpet jag sett från marvel sida.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Vill inte låta negativ, och jag har inte koll på andra verk han gjort, men tycker inte Daredevil är mycket att hänga i granen i jämförelse med många andra serier Netflix gjort. Kommer ha väldigt låga förväntningar inför denna serien, tyvärr

Kan bara hålla med. Har inte sett Defenders och tröttnade på Daredevil efter första säsongen. Målgruppen känns helt klart som en yngre publik än GoT.

Trist, men förväntningarna är som du säger dessvärre lägre än jag hade hoppats på. Tråkigt med tanke på den underbara tolkning som CD Project Red onekligen gjort av hans värld iom. The Witcher trilogin och då främst trean som jag personligen håller som ett av mina favoritspel genom tiderna.

Hoppas vi har fel!

EDIT: Man får ju hoppas att det faktum att Geralt och världen från The Witcher är så ofantligt mycket mer intrikat än Daredevil ger honom mer spelrum och potential än vad Daredevil kunnat göra. Hoppas även att de ser till att få med känslan av att det sällan finns ett rätt eller fel, att Geralt även i serien tvingas fatta stundtals tvivelaktiga beslut och att God och Ond inte alltid är så förbannat tydligt som alltid annars

Medlem

Där sjönk mina förväntningar.

FM-guru
F.d. Sisyr

Lite oförstående till ovanstående skribenters kritik mot Daredevil. Jag tycker serien är ungefär så bra som man kan förvänta sig med tanke på källmaterialet. Serietidningsvärldens superhjältar är som de är...

Medlem

alla serier hon har haft handen i har varit drama blaskor, sen om man gillar det och om detta kommer hålla samma sak vettifan.

Vad jag menar är risken finns denna witcher inte blir mer en vampire diaries än en witcher serie om ni förstår vad jag menar.

bara vart förberedda på det kan bli bra dock vi får se!

Medlem
Skrivet av Chomag:

Återstår att se hur mycket de vågar, dvs om det blir i still med vad HBO gjorde med GoT eller om det blir ytterligare en av alla dessa menlösa, överproducerade och löst baserade på (dvs totalt förändrade) superhjälteserier som släpps enligt löpande-band principen, med PG-13 rating...

Nu har jag bara sett första säsongen av Daredevil, men den var riktigt bra och stack ut rejält från det övriga skräpet jag sett från marvel sida.

Tycker GOT har blivit mycket snällare på senare tid när den blev populärare och när böckerna tog slut.

Daredevil är helt ok första säsongen men precis som med Arrow och många andra tv-serier måste den bli värre och häftigare varje säsong och snabbt bli tråkig.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Daredevil och iron fist är så tråkiga i mitt tycke.. De var även tråkiga i defenders och då hade de iaf bra skådespelare att agera mot..

Medlem

@marcus8958:

Mina tankar exakt, tycker GoT tappat en del just av just den anledningen.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Återstår att se hur mycket de vågar, dvs om det blir i still med vad HBO gjorde med GoT eller om det blir ytterligare en av alla dessa menlösa, överproducerade och löst baserade på (dvs totalt förändrade) superhjälteserier som släpps enligt löpande-band principen, med PG-13 rating...

Nu har jag bara sett första säsongen av Daredevil, men den var riktigt bra och stack ut rejält från det övriga skräpet jag sett från marvel sida.

Mja tror ingen av Netflix egna producerade serier i kategorin är pg-13 (som tur är) så det är nog ingen risk, dom är rätt brutala i våldet


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Det största problemet med superhjälte serier i allmänhet, vare sig det är DC eller Marvel är väl att receptet är så otroligt förutsägbart.

Avsnitt ett: Introducera en skurk.
Episod två till näst sista: Diverse mer eller mindre poänglösa strider mot fulingen i fråga , eller dennes hantlangare, som just inte leder till någonting särskilt.
Sista avsnittet på säsongen: Stor strid där fulingen blir besegrad.

Rince and repeat.

Om de kan undvika detta så...


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Hmm folk verkar inte gilla Daredevil :/ själv tyckte jag serien var riktigt bra, speciellt när The Punisher kom in i bilden.

Medlem
Skrivet av Crankt:

Ni som gnäller. Testa se klart nåt. Se hela säsong 2 av DD samt alla 13 avsnitt av Punisher. Typiskt latmaskar som ser 3 avsnitt, sen adopterar internetz åsikter.

Såg första säsongen, tyckte den var OK, inte mer. Enbart för att jag gillar marvel. Punisher? Första avsnittet var det bästa i hela säsongen, sen var alla avsnitt mellan det första och två sista en transportsträcka som hette duga. Ska inte spoila för alla, men det var rätt tröttsamt i längden att han blev skjuten 14 gånger i varje avsnitt och sen tog en ipren och sprang vidare. Den var på tok för överdriven och det var vissa moment som var lite irriterande för det var helt ologiska moment.

Sen ska vi inte ens gå in på hur mycket de kastade om karaktärerna, fast det bryr jag mig mindre om egentligen. Kan tänka mig att man har en annan uppfattning om man ser DD säsong 2 innan man ser Punisher dock.

Avstängd

@ClockWise:
Du skulle hellre sett Frank ligga på IVA i några avsnitt efter varje gång han blir skjuten. OK...
Den är grymt bra iallafall, och ja givetvis ser man DD S02 innan. The Punisher startar ju där, inte i The Punisher serien. Det är som att börja titta på avengers mitt i age of ultron och sedan gnälla på att det inte är bra.

"överdriven"....det är en Marvel serie, lol.

Medlem
Skrivet av Crankt:

@ClockWise:
Du skulle hellre sett Frank ligga på IVA i några avsnitt efter varje gång han blir skjuten. OK...
Den är grymt bra iallafall, och ja givetvis ser man DD S02 innan. The Punisher startar ju där, inte i The Punisher serien. Det är som att börja titta på avengers mitt i age of ultron och sedan gnälla på att det inte är bra.

"överdriven"....det är en Marvel serie, lol.

Han hade kanske inte behövt bli skjuten 14 gånger, ta en ipren och springa maraton dagen efter. Och anledningen till att Marvel är överdriven är för att det handlar i stort som supermänniskor, punisher är ingen supermänniska. Vilken tur att man kan ha olika åsikter jag kan titta på det jag tycker är bra och du kan titta på det du tycker är bra. Valfrihet är allt bra grejer.

Avstängd

@ClockWise:
Sant, Han är bara super-pissed
Äh vet inte, de där netflix serierna är okej, men eftersom Marvel inte tänker väva in dem i MCU så känns de som såna där DLCs till spel som inte har nån koppling till main storyn. Man ser dem, rycker på axlarna och lurar sig själv att Netflix är värt 1700kr per år

Avstängd

Det mer relevanta samtalsämnet är såklart vem som ska spela Geralt

Medlem
Skrivet av Crankt:

@ClockWise:
Sant, Han är bara super-pissed
Äh vet inte, de där netflix serierna är okej, men eftersom Marvel inte tänker väva in dem i MCU så känns de som såna där DLCs till spel som inte har nån koppling till main storyn. Man ser dem, rycker på axlarna och lurar sig själv att Netflix är värt 1700kr per år

Håller med. Tycker både DD och Punisher är den typen av serie som jag själv gärna dödar tid med, men som jag inte rekommenderar till någon

Avstängd

@ClockWise: Jag såg 3minuter av The Inhumans och stängde av sen. Får se om man orkar såsa sig igenom... Lite too soon varning på att se Ramsay Bolton dock lol.

Medlem
Skrivet av Crankt:

@Akronym:

Varför skulle The Witcher serien vara uppbyggd på ett sätt som du felaktigt hittade på om superhjälteserier på ett internetforum?

Låter högst o-troligt.

Sorry pal, men din gissning är tokfel.

Har sett bagge säsongerna av DD, Hela säsongen Jessica Jones, Luce cage, Iron fist och defenders. Dessutom ett par säsonger av Flash, och fyra eller fem säsonger av Arrow.

Jag gillar egentligen den här typen av serier. Jag önskar bara att de skulle vara lite mindre förutsägbara. Och vara lite mindre cheesy. (Ja jag tänker framför allt på Legends of tomorrow här.)

Ge mig ett exempel, om du kan, där säsongens "huvud-fuling" blir stoppad INNAN sista avsnittet för säsongen.

(Ska kanske tillägga här, i händelse av att du tänkte dra upp The Punisher här, att jag inte har sett någonting av den serien.Jag har inte oändligt med fritid jag heller.)

Ja, jag stör mig på att en fuling måste bekämpas en hel säsong i taget. Det innebär ju att man vet att han/hon/de inte förlorar innan sista avsnittet på säsongen. Tar bort all form av spänning liksom, eftersom man vet att hjälten/hjältarna inte lyckas besegra dem förrän säsongsavslutningen. Däremot så är det praktiskt taget garanterat att hjälten/hjältarna är framgångsrika i just säsongsavslutningen. Och jag börjar bli hjärtligt trött på det.

Varför skulle den vara likadan? För att Lauren Schmidt Hissrich, producenten och pennan bakom Daredevil, skall göra den.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Avstängd

@Akronym:

Ytlig och generaliserande analys! I klassisk internetforumanda, what else liksom.

1. Du tror att bara 1 person gör the witcher serien.
2. Du tror att hon tänker kopiera Marvel seriernas uppbyggnad till serieversionen av denna Polska bok. Ser du henne framför dig då köra Ctrl+c Ctrl+v från Daredevils screenplay mockups och sedan ändra alla daredevil ord till The Witcher? Lite som okunniga människor tror att spel ibland "kopierar" saker från andra spel.

3 Du tror att The Witcher kommer bli "denna typen av serie" (marvel/DC superheroes)
4 Du kör den där "svara på min vinklade fråga så att det ser ut som att jag vann"-taktiken, funkar ej här, outlevlar den bossen.

Vi vet exakt ingenting om The Witcher serien på Netflix. Regissör, skådespelare, inspelningsplats, studio/team/VFX, b u d g e t, releaseperiod, etc... Etc....
Att sitta och killgissa ytligt och "researcha" i 45sek genom att glo på det enda namnet som är släppts imdb credits och sedan vräka ur sig (felaktiga) gissningar, ja det är ju vad internet är till för, aint it? Eller är det inte egentligen rålarvigt?

Men att erkänna att man faktiskt inte har en susning, det törs man nog inte.

Medlem

@Crankt

Faktum är att det finns många fler aspekter kring detta som säger att det kommer bli mediokert kiss av det hela, än vad det finns aspekter som säger tvärtom. Om vi bortser från folket som gjort DD så kan vi börja med att serien från början kommer från en bok. Det finns ingen serie eller film idag som gjort någon bra bok rättvisa på bioduken, närmast är väl Sagan om Ringen. Sen kan vi också ta till faktum att all hype kring serien kommer från de som spelat Witcher-spelen. Det finns ingen film/serie som gjort något spel rättvisa på bioduken. Nej. Ingen.

Det är svårt att hitta bra siffror, men en snabb googling säger att Netflix gjorde 126 egenproducerade serier eller filmer under 2015. Hur många blir mer än mediokert? Kanske 10. Max.

Sen ska vi då titta på folket bakom DD. Tyck vad man vill om DD, men det är ingen serie som är bättre än någon annan. Det är en typisk serie som endast lever på superhjälte-vågen - precis som många andra serier, och även filmer. Innebär detta att skaparen av DD är kass? Inte nödvändigtvis, eftersom det handlar om budget i många fall. Men jag tror att det är just därför Lauren Schmidt Hissrich har fått skriva och producera DD. Att det är samma person bakom Witcher ger i alla fall mig vibbarna om att detta inte är en storsatsning, därför tror jag helt enkelt att detta inte kommer bli bra. Jag sänker mina förväntningar och blir istället positivt överraskad framför att bli besviken.

Medlem
Skrivet av Crankt:

@Akronym:

Ytlig och generaliserande analys! I klassisk internetforumanda, what else liksom.

1. Du tror att bara 1 person gör the witcher serien.
2. Du tror att hon tänker kopiera Marvel seriernas uppbyggnad till serieversionen av denna Polska bok. Ser du henne framför dig då köra Ctrl+c Ctrl+v från Daredevils screenplay mockups och sedan ändra alla daredevil ord till The Witcher? Lite som okunniga människor tror att spel ibland "kopierar" saker från andra spel.

3 Du tror att The Witcher kommer bli "denna typen av serie" (marvel/DC superheroes)
4 Du kör den där "svara på min vinklade fråga så att det ser ut som att jag vann"-taktiken, funkar ej här, outlevlar den bossen.

Vi vet exakt ingenting om The Witcher serien på Netflix. Regissör, skådespelare, inspelningsplats, studio/team/VFX, b u d g e t, releaseperiod, etc... Etc....
Att sitta och killgissa ytligt och "researcha" i 45sek genom att glo på det enda namnet som är släppts imdb credits och sedan vräka ur sig (felaktiga) gissningar, ja det är ju vad internet är till för, aint it? Eller är det inte egentligen rålarvigt?

Men att erkänna att man faktiskt inte har en susning, det törs man nog inte.

1- Naturligtvis inte. Tror du att Uwe Boll gjorde sina filmer helt själv?
2- Vem har sagt någonting om copy paste? Det kan bli crap ändå.
3.- Inte så mycket någonting jag tror, snarare någonting jag är rädd för.
4- Gud sådant skitsnack. Så att jag ber om ett exempel som motbevisar exakt det jag anklagar genren för är vinklat? Vakna!

Och det enda din avslutning övertygar mig om är att du antingen inte har läst ordentligt, eller också är du så ilsken över att jag kritiserar din favoritserie att du spyr ur dig vad skit som helst bara för att försvara dig. Även om det innebär att påstå någonting som är precis tvärtom vad jag redan har skrivit, för att inte nämna att du gör allt du kan för att skriva så nedlåtande som möjligt.

By the way- Var har du exemplet jag efterfrågade om jag nu har så fel?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

@Crankt: Så du svarar inte på frågor, ger inga exempel, kör hårt med personangrepp, och påstår att JAG är den som pratar nonsens.

Riiiiight.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Crankt:

@ClockWise:

TL'DR på "spåkulan" där. Typiskt internetkillgissande. Ingenting "säger" någonting. Du letar desperat efter fragment att bygga en "bild" av hur du 'tror' att den kommer bli, eller för att du ska kunna gradera dina egna förväntningar. Igen, precis så som folk på Internet tror att de måste göra. Du behöver inga "förväntningar" på denna serie, du kommer veta hur (du tycker att den är) enbart efter att du har sett den. Tills dess slösar du enbart tid, energi och bytes på att "gissa".

Haha, well, jag hade också velat leva i din värld där jag slår en tärning och sen väljer från en lång lista på allt som finns tillgängligt efter tärningens resultat. Men jag har inte all tid i världen, och precis som med allt annat här i världen bildar jag mig en uppfattning över saker för att avgöra ifall jag borde investera min tid i detta eller ej. Vare sig det är ingredienserna i en rätt på en restaurang, en kommande film/serie, ett spel, eller vilken bil jag ska köpa. Har inte sagt något annat än vad jag har för förväntningar på serien baserat på vad jag upplevt tidigare av samma producent, regissör, och produktionsbolag. Ingen blir gladare än jag ifall serien i detta fall visar sig vara bättre än förväntningarna. Det är det som är det fina med att ha en förväntning från första början.

Med din approach, dvs att aldrig försöka skaffa sig en uppfattning, är jag övertygad om att man får mycket fler tåpajer i förhållande till fullträffar.

Medlem
Skrivet av Crankt:

@ClockWise:

TL'DR på "spåkulan" där. Typiskt internetkillgissande. Ingenting "säger" någonting. Du letar desperat efter fragment att bygga en "bild" av hur du 'tror' att den kommer bli, eller för att du ska kunna gradera dina egna förväntningar. Igen, precis så som folk på Internet tror att de måste göra. Du behöver inga "förväntningar" på denna serie, du kommer veta hur (du tycker att den är) enbart efter att du har sett den. Tills dess slösar du enbart tid, energi och bytes på att "gissa".

Skrivet av Crankt:

@Akronym:

Det är absolut inte min "favoritserie", ledsen men jag är inte 14 år, jag dealar inte med "favv0zar"
Kommer som jag sa knappast ge exempel på nån annan serie, de har absolut ingenting med denna ej ännu inspelade the witcher serie att göra. Men förstår att du är kvar i det där gamla tänket att du "jämför" saker med varandra. Jag förstår dig, det är det enda sättet du kan "förstå" världen antar jag. Tragiskt.

Fortsätt vara rädd om du vill. Om serien blir "bra" eller inte, det vet du inte förrän du sett den. Tills dess yrar du bara omkring i ett nonsens-töcken.

Skrivet av Akronym:

@Crankt: Så du svarar inte på frågor, ger inga exempel, kör hårt med personangrepp, och påstår att JAG är den som pratar nonsens.

Riiiiight.

Börjar tro att vi blir trollade

Medlem

@ClockWise: Förmodligen.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

@Crankt:
Netflix har aldrig släppt en serie för vuxna likt HBO gjort med Game of Thrones och Westworld. Att då tro att dom helt plötsligt kommer bryta trenden är lika troligt som Owe Boll skulle börja göra filmer som drar in Oscar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar