Battlegrounds sägs prestera dåligt på Xbox One

Robot
Battlegrounds sägs prestera dåligt på Xbox One

Konsolen sliter hårt för att hålla frameraten i test.

#battlegrounds, #pubg, #xbox-one, #xbox-one-x


Medlem

Fyfan vad dåligt. De borde aldrig släppa det i detta tillståndet.

Medlem

Kanske dem skulle använt Umbra


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

10 FPS master race! Skämt åsido, hur kan man misslyckas så här hårt egentligen? Det är inte det snyggaste spelet precis, och det är en oerhört bra och optimerad motor. Vet att det är early access, men vad fan? De borde inte har släppt det i det här tillståndet.

Medlem

Och de håller på att utveckla detta till mobiler. Lycka till säger jag bara!

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Fyfan vad dåligt. De borde aldrig släppa det i detta tillståndet.

Och vad får dig att tro att de ska släppa det i detta tillståndet? Det är en testversion som är ute nu. "Släppet" räknas komma först om runt 6 månader.

Medlem
Skrivet av jawik:

Och vad får dig att tro att de ska släppa det i detta tillståndet? Det är en testversion som är ute nu. "Släppet" räknas komma först om runt 6 månader.

En testversion som kostar pengar. Bara för att det är early access kan det inte vara i vilket skick som helst. Det måste vara spelbart. Detta är inte spelbart.

Medlem

Är kanske inte överraskad, men åtminstone gravt besviken över att de släpper det i ett sånt här skick... Såg fram emot att äntligen (eftersom jag är mac- och inte pc-användare) få lira lite PUBG på konsol, men känns som att jag kommer få vänta ett bra tag till om jag ska få en hyfsad upplevelse.

Sommaren 2019. Då jävlar.

Medlem

@bluebird: Du har alltid Fortnite BR som flyter hyggligt (i varje fall på PS4). Inte samma spel, men ett trevligt Battle Royal för det.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

@bluebird: Du har alltid Fortnite BR som flyter hyggligt (i varje fall på PS4). Inte samma spel, men ett trevligt Battle Royal för det.

Jag skulle säga att det flyter super på en xbox iallafall "fortnite"

Medlem
Skrivet av Nomman:

@bluebird: Du har alltid Fortnite BR som flyter hyggligt (i varje fall på PS4). Inte samma spel, men ett trevligt Battle Royal för det.

Har undvikit det för att spara min battle royal-pepp till PUBG, men ja nu ska jag absolut ge det en chans!

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

En testversion som kostar pengar. Bara för att det är early access kan det inte vara i vilket skick som helst. Det måste vara spelbart. Detta är inte spelbart.

Nä det förstås, hade ju varit skillnad om det var en gratis beta. Men samtidigt har det bara varit ute i två dagar, man kanske borde ge det veckan ut iaf. Det kommer ju ut spel i "färdig" fullversion som inte är spelbara första veckan, och sedan knappt spelbara första månaden *host* Battlefield *host*.

Medlem

Äh, stäng av fps-mätaren och spela.
Nej men.blir det så låg så den känns trasigt som stillbilder så är det väll inte så kul


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Äh, det där är ju bra. Det mänskliga ögat kan inte se mer än 24 frames per second ändå. Det är ju fakta.

Medlem
Medlem

Konsolspelarna klagar nog inte över 12fps, ögat kan ju inte uppfatta mer än 10.

Ambassadör
Xbox

Nu är det ju inte släppt än.

Av det jag sett på streams så ser det ut att vara ett jäkligt kul early access-spel.


signatur

Jump in.

Medlem

Otippat när skitspelet knappt går och köra på en 20.000 kr dator.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Otippat när skitspelet knappt går och köra på en 20.000 kr dator.

Jag har kört spelet på en Core i5 750 8GB ram och ett R9 290. Det presterade väl inte jättebra men det var spelbart. Vad har du för höga krav om det knappt fungerar på en dator för 20.000kr?

Medlem

Spelet är väl tänkt att vara konsol-exklusivt till Xbox så länge det inte är "färdigt" så jag antar att MS varit med och stressat ut denna version så fort som möjligt för att få en så lång exklusiv period som de kan.

Medlem

Det presterar dåligt på en high dator med så vem är förvånad egentligen? EA hade kunnat döda PUBG med en copy av BF på detta.

PUBG kommer aldrig prestera bra och grafiken suger hästskit.


signatur

AYY LMAO

Medlem

@bluebird: Do it! Jag trodde aldrig att det skulle bli mer än en kvälls spelande när jag installerade det. Men nu har jag loggat ca 1000 matcher. 👍


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Konsolspelarna klagar nog inte över 12fps, ögat kan ju inte uppfatta mer än 10.

I vissa fall kan ögat bara uppfatta typ 2 bilder. Så då gör det inget om det går ner på 10 fps i spelet så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Någon fler som märkte att även när Xbox One nådde 30 så var det inte representerat i flytet? Märkligt.

Medlem

Min Ryzen 1600 med GeForce 670 klarar detta med dubbelt så bra prestanda. Fortfarande ett jävla skitspel. Är sorgligt att vi gamers stödjer denna betalmodell och vad man får ut av det? Mest sålda spelet, men är inte ens revolutionerande grafik och körs sämre än alla andra UE4 titlar. Vad är värst? Ett ooptimerat spel eller lootboxes?

Medlem

pinsamt ju...

Medlem
Skrivet av trasen:

Någon fler som märkte att även när Xbox One nådde 30 så var det inte representerat i flytet? Märkligt.

öh, vart har du fått detta ifrån?

Medlem

Pinsamt av utvecklarna. Satsa på optimering istället för portningar och nytt material.

Medlem
Medlem

@NaxoS: Min i5 4690k med ett 1070 så har jag 100fps i stort sett hela tiden?

Min dator har jag inte lagt i närheten av 20k på

12
Skriv svar