Star Wars: The Last Jedi-snack

Skägg.
10 Chambers
Star Wars: The Last Jedi-snack

Jag tror det blir svårt att få ut något av en sådan här tråd utan spoilers så om du ännu inte sett filmen, stäng ner fliken.

Vi snackade såklart om filmen i vår video men det är ändå en sak jag skulle vilja sparka igång diskussioner kring. Och det är Supreme Leader Snoke.

Förutom att hans gå-animation är rejält jäkla dålig så förstår jag inte den här karaktären alls. I Force Awakens var han ett hotfullt hologram, här en spatserade karaktär i ett tronrum. Hur fick han egentligen den positionen, och var kommer han ifrån? Jag kände absolut ingenting när Kylo Ren dödade honom, hans korta scener med Rey innan är långtifrån tillräckligt för att få mig att bry mig.


signatur
Avstängd

SPOILER VARNING: YOU HAVE BEEN WARNED. MAY THE SPOILER FOLLOW YOU AROUND AND CLICK BACK ON YOUR BROWSER

Personligen tyckte jag filmen var både mysig (härlig CGI, practicla effects och musiken och ljudeffekterna var prima i biosalongen!), nostalgisk med sina karaktärer (t.ex. Luke Skywalkers möte med Leia, Chewbacca, Yoda, R2D2 & C3PO, när han klev in i Millenium Falcon efter cirka 40 år) och lite för humoristisk. Jag blev nästan smått irriterad över att de hela tiden kände behovet att lätta den mörka stämningen med någon form av slapstick eller one-liner.

Personligen upplever jag också att "gamla Star Wars" är över nu och att en ny generation Star Wars är här på grund av vad som hänt med många av de gamla huvudkaraktärerna. Inte min cup of tea, men möjligen för andra. Det ska bli spännande att se hur riktiga fanboys av Star Wars hanterar det som har hänt huvudkaraktärerna i de två senaste Star Wars-filmerna.

Jag avslutar med att skriva F to pay respect till huvudkaraktärerna från "gamla Star Wars" och att det var mysigt och nostalgiskt så länge det varade. Må Kraften vara med "nya Star Wars" och Må Nya Fans hitta glädje som de kan få ut nostalgisk glädje av flera tiotals år senare.

LJUD/MUSIK: 10/10, BILD: 10/10, STORY: 7/10, NOSTALGI: 10/10, VERDICT: 8.2/10 - too much humor (see what I did there IGN? )

Skägg.
10 Chambers

Ja, det började redan när Luke kastade ljussabeln över axeln. Satte en ton jag inte var riktigt överens med.

Det jag stör mig mest på i efterhand är de menlösa, George Lucas-aktiga, inklippen med till exempel vaktmästarna, mjölkningen och sket i att visa hur Rey flydde från Snokes skepp eller hamnade på Falcon igen.


signatur
Medlem

Ordentligt missnöjd. Förväntningarna var låga efter TFA, ändå lämnade jag salongen besviken. Skådespeleriet var mediokert som bäst, dialogen var amatörmässigt skriven och karaktärerna var papperstunna.

Största problemet tycker jag var tonen i filmen, det kändes många gånger som en parodi på det klassiska materialet snarare än en egen berättelse. Majoriteten av karaktärerna kändes som skådespelare i en Star Wars-film snarare än genomtänkta karaktärer i en sammanhängande berättelse, detta mycket på grund av denna undermåliga dialogen. Detta tycker jag dock är ett problem överlag för den nya trilogin; Det saknas koppling mellan filmerna. TLJ ignorerade till stor del vad som hände i TFA och byggde samtidigt inte upp någonting nytt för IX. Man håller sig till "First Order är onda, Resistance är goda" utan att vare sig presentera motiv eller mål för någon part.

Rent dramaturgiskt tycker jag även TLJ var otroligt obalanserad. Den saknade någon konkret röd tråd, disponerade sin tid undermåligt och presenterade en överflödiga scener i kvantitet som kan konkurrera med Episod 2. Sedan hjälper det inte att protagonisterna saknar utveckling eller uppdrag (varken Finn eller Rey gjorde någonting produktivt under filmens gång) medan antagonisterna antingen utgör litet till inget hot (Kylo Ren), helt saknar poäng (Snoke), är mer problematiska för kontinuiteten än vad de tillför till handlingen (Phasma) eller helt saknar personlighet (Hux).

Nej, likt TFA känns det som att TLJ hyllas mer för att den är "Star Wars" än på sina egna meriter, jag skulle vara snäll om jag sträckte mig till 5/10.

Medlem

Tycker det är dags för min ide om en ny Star Wars film.

Vi såg aldrig Salacious Crumb dö i Return of The Jedi...

...Han joinar Luke och Leia mindre kända son Reytarded...

...på ett magiskt äventyr!

Kul för hela familjen =D

No refunds

Medlem

Hade höga förväntningar då det hela tiden lät som de gjorde ngt spännande, men Hamill hade rätt... vad de gjorde med Lukes karaktär var ju bara fel. En grinig gubbe som bor på en öde ö och vägrar hjälpa till? Inte ens när han blev "övertalad" kunde han ta sig dit och hjälpa sin syster o hennes allierade? Det där är inte den Luke Skywalker som GL skapade.. sen att man gjorde som man gjorde med Snoke, Ackbar, Phasma osv... wtf? Varför var Chewie bara med i några minuter och när han väl träffade Luke fick vi knappt se dem tillsammans.. på ngt sätt är det väl logiskt men Disney pushar så mkt för att "få undan det gamla" och "in med det nya" att det känns som ett slag i magen för oss superfans. Slapstick humor som känns tagen ur "The Avengers" underlättade ju inte direkt heller.. eller när man gör Leia till Mary Poppins..

Hade vi tagit bort SW ur titeln hade filmen nog fått 7 av 10 möjliga av mig, men jag förväntar mig mer av SW samt att man respekterar våra barndomshjältar vilket man uppenbarligen inte gör. Måtte JJ styra upp den sista delen i Skywalker-sagan.. tyvärr har jag inte mkt hopp.

6 av 10 möjliga.

sta
Medlem

SPOILER ALERT

Filmen kändes lite annorlunda (understatement) för att vara en Star Wars film.

Jag tyckte samspelet mellan Luke och Rey var helt ok. Stilfull hyllning till Carrie Fisher. Kul att även hennes dotter hade en 'cameo' roll. Det var en del bra scener som gav riktig Star Wars känsla. Men i det stora hela tyckte jag det känns som att de (Disney) vill fånga upp en bredare publik, filmen kändes mainstream och tyvärr samtidigt spretig (Jedi vs Disney vs Matrix ("keymaster") vs Never Ending Story)

Force Awakens och Rouge One var på en annan nivå

May the Force Be with Us!

sta
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, det började redan när Luke kastade ljussabeln över axeln. Satte en ton jag inte var riktigt överens med.

Det jag stör mig mest på i efterhand är de menlösa, George Lucas-aktiga, inklippen med till exempel vaktmästarna, mjölkningen och sket i att visa hur Rey flydde från Snokes skepp eller hamnade på Falcon igen.

Det var ett lamt sätt att börja filmen på, med tanke på den build up som krävdes, d v s en hel separt film (The Force Awakens) för att komma dit.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Ordentligt missnöjd. Förväntningarna var låga efter TFA, ändå lämnade jag salongen besviken. Skådespeleriet var mediokert som bäst, dialogen var amatörmässigt skriven och karaktärerna var papperstunna.

Största problemet tycker jag var tonen i filmen, det kändes många gånger som en parodi på det klassiska materialet snarare än en egen berättelse. Majoriteten av karaktärerna kändes som skådespelare i en Star Wars-film snarare än genomtänkta karaktärer i en sammanhängande berättelse, detta mycket på grund av denna undermåliga dialogen. Detta tycker jag dock är ett problem överlag för den nya trilogin; Det saknas koppling mellan filmerna. TLJ ignorerade till stor del vad som hände i TFA och byggde samtidigt inte upp någonting nytt för IX. Man håller sig till "First Order är onda, Resistance är goda" utan att vare sig presentera motiv eller mål för någon part.

Rent dramaturgiskt tycker jag även TLJ var otroligt obalanserad. Den saknade någon konkret röd tråd, disponerade sin tid undermåligt och presenterade en överflödiga scener i kvantitet som kan konkurrera med Episod 2. Sedan hjälper det inte att protagonisterna saknar utveckling eller uppdrag (varken Finn eller Rey gjorde någonting produktivt under filmens gång) medan antagonisterna antingen utgör litet till inget hot (Kylo Ren), helt saknar poäng (Snoke), är mer problematiska för kontinuiteten än vad de tillför till handlingen (Phasma) eller helt saknar personlighet (Hux).

Nej, likt TFA känns det som att TLJ hyllas mer för att den är "Star Wars" än på sina egna meriter, jag skulle vara snäll om jag sträckte mig till 5/10.

Du satte fingret på väldigt mycket jag tänkt på gällande karaktärerna. Den enda med någon utveckling var ju Poe, och han lärde sig att det är dumt att köra självmordsuppdrag. Och det där med utfyllnadscener, när man samtidigt struntar i att förklara hur Rey flydde från Snokes skepp.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du satte fingret på väldigt mycket jag tänkt på gällande karaktärerna. Den enda med någon utveckling var ju Poe, och han lärde sig att det är dumt att köra självmordsuppdrag. Och det där med utfyllnadscener, när man samtidigt struntar i att förklara hur Rey flydde från Snokes skepp.

Utöver den underutvecklade lärdomen av Poes historia skulle jag även säga att utvecklingen var problematiskt i hur den utfördes; Rian Johnson tvingades måla upp en intetsägande sidohistoria med en låtsasantagonist för att ta en bikaraktär från A till B, i min mening borde detta skötts mer integrerat med filmens övergripande berättelse. Holdo kom från ingenstans, antyddes ha någon diktatorisk agenda och avslöjades ha en rationell plan, allt för att fylla ut en historia utan större betydelse för någonting bortom Poes lärdom.

På samma sätt lades relativt lång tid på Finn och Rose Monaco-resa, någonting som varken gav utdelning eller främjade berättelsen. Förstår inte varför detta prioriterades över att visa mer av Reys träning och erfarenheter från ön eller för den delen - som du nämner - när och hur hon flydde (och hamnade på Falcon). The Last Jedi hade ett utmärkt tillfälle att fylla samma funktion som Episod V gjorde och etablera hur Rey tog kontroll över sin styrka. Som det är nu går vi in i IX med en Rey som fått tre lektioner av en grinig Luke, en motståndsrörelse utan vare sig resurser eller ett etablerat kontaktnät ("ingen svarade") och ett First Order utan plan.

Skulle säga att det är väldigt tydligt hur den nya trilogin inte baseras på en enhetlig berättelse och vision från en författare.

Medlem

- Snoke dör utan någon som helst bakgrundshistoria. Att han dör stör jag mig inte riktigt på, men sättet han dör på var helt värdelöst. Nej, detta uppskattades inte. Om han nu är död, men det skulle inte förvåna mig att han är det. Vem var han? Hur blev han så mäktig i the Dark Side? Vad har hänt med hans ansikte? Hur blev han Supreme Leader? Vad var hans relation med Kylo, Leia, Luke, Han Solo? Var befann han sig när Kejsaren styrde? Det skulle faktiskt ha varit trevligt med lite svar. Jag har bara väntat i 2 år. Måste jag vänta till den sista delen för att få några svar? Kommer jag ens få svar?

- Luke gjorde nästintill ingenting denna film. Visst, det var coolt det han gjorde, men jag tänkte när han kom ut ur porten "oh shit, det är dags! Som jag har väntat på att Luke ska kicka röv och visa vad han har lärt sig!" Men efter det lilla han gjorde så tänkte jag, "eh, var det allt?" Om han nu ändå skulle "dö", varför inte låta han visa vad kraften kan göra från en Jedi Mästare av hans kaliber. Då var Vader scenen från Rogue One bättre, även om den var typ 20 sekunder lång. Ne, blev riktigt besviken.

- Rose är den nya Jar Jar Binks. Mer meningslös karaktär får man leta efter. Hennes syster offrar sig i början och hon pratar om "förrädare" osv med Finn, men när Finn tänker offra sig för att rädda Rebellerna så puttar hon undan honom. Grattis, du lyckades döda alla rebeller, hycklare. Om Finn hade dött skulle han åtminstone ha uppnått något denna film. För hans historia i denna film var ganska meningslös. Eller om Rose själv hade offrat sig och puttat undan Finn, då hade jag åtminstone känt något för Rose.

- Phasma är med i ett par minuter, dör. Cool karaktär utan någon som helst mening.

- Benicio Del Toro's karaktär kändes meh. Ingen höjdare, tråkig och intetsägande. Riktigt synd att dom inte utnyttjade en sådan grym skådis.

- Rey = "vem som helst kan bli vadsomhelst, det spelar ingen roll var du kommer ifrån" snark säger jag. Kunde dom inte ha kommit på en liten bättre bakgrundshistoria, hon verkar ju vara den mäktigaste någonsin som lär sig allt vad The Force har att erbjuda och blir mästare med ljussabel på 2 av 3 lektioner med Luke. Ge oss nånting! Någon slags förklaring varför hon är så mäktig. Visste kanske man får reda på något nytt i sista filmen, men ge oss en hint eller något åtminstone isåfall.
Hade velat ha mer av hennes träning, älskade scenen när hon hoppar ned i det svarta hålet. Mer mystik och mer om the Force skulle inte suttit fel.

The Force Awakens hade byggt upp något kände jag och The Last Jedi skulle vara fortsättningen och ge oss lite svar, men icke. Efter att jag såg The Force Awakens var jag väldigt taggad på att se fortsättningen och se vad som skulle hända, efter The Last Jedi så kände jag inte det alls.

Det fanns absolut en hel del jag gillade och det var en del "holy shit och omg"-moment. Men den föll så platt i slutändan. Skulle nog ge den 6/10.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare
Skägg.
10 Chambers

Vi snackade lite om det under inspelningen av Fulkultur, att det ibland kändes som en parodi.


signatur
Medlem

Såg filmen igår....

Detta var bara en väldigt annorlunda star-wars film jämfört med alla andra i trilogin. På sätt och vis tycker jag det är bra för detta är ju vad många fans har efterfrågat. Brister och misstag finns det absolut som flertalet redan har nämnt ovan. Det som levererade för mig mest var striderna. Vissa humoristiska inslag var uppenbarligen riktade till en yngre publik (vilket jag misstänker att Disney har något att göra med). Många av karaktärerna i denna film behandlas tyvärr lite som snabba kolhydrater. Snabbt in och snabbt ut helt utan att man får tid att smälta allt.

Relationen mellan Rey och Kylo var ju riktigt bra. Konflikten mellan att Kylo vill skapa sitt eget imperium (ännu ett bevis att han fortfarande vill bli Darth vader) och att Rey ville få honom till den goda sidan var välgjort.

Kraften har ju aldrig använt på det här sättet som det gjorde i "the last Jedi". Jag tycker det är kul och intressant att få se nya aspekter av kraften just för att det är en del av den mystik som star-wars erbjuder. Bara att acceptera.

Första gången man såg Leia använda kraften. Många klagade på att hon flög, men borde inte det vara logiskt att kunna göra om man nu kan lyfta stenar? Sen vet man inte vad de tänkt göra med Leia... hmm

Det var lite kul när R2 visade originalmeddelandet med Leia. Skapar känsla
Innan Kylo slår masken in i väggen kan man för någon sekund se att masken på något sätt har ändrat skepnad så att den liknar Darth vaders mask. Såg ut som det i alla fall... .kanske har fel dock xD

Finn story kanske borde ha haft lite mindre screentime och hade gärna sett mer tid med luke och Rey. Sen att Rose kom in bara sådär och förstörde ögonblicket då Finn skulle rädda rebellerna..... totalt dum scen. Kändes bara som något de kastade in...
Finn bryr sig nog mer om Rey

Som flera har nämnt, Finn och Rose story borde ha varit en egen film och haft kanske max 10-15 minuters screentime under hela filmen.

Filmen var också väldigt snyggt filmad.

Yoda tyckte jag om. Han var rolig som han alltid brukar vara.

Förväntningarna verkar som sagt ha varit höga och därav att många blev besvikna.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

sta
Medlem

Det är synd när Star Wars känslan mer eller mindre reduceras till att filmskaparen gör likadana scener* som redan förekommit i de tidigare filmerna. Jag kan förstå att syftet är publikfrieri genom igenkänningsfaktor. Men det blir nästan för mycket när de t o m använder samma dialog som i tidigare filmer.

Samtidigt var ju filmen faktiskt på ett sätt nyskapande. Jag tror att jag kommer tycka den är bättre när jag ser om den. Färgschemat i The Force Awakens var dock snyggare tycker jag.

*(Snoke = kejsaren, Kylo = Darth, Rey = Luke, BB-88 = R2D2, Poe = Han, Luke = Ben (goes Jar-Jar?))

Medlem

Det värsta med filmen var fan Snoke. Den här snubben kan force choka genom jävla hologram och verkar allmänt extremt kraftfull force-user och han dör som en fjolla. Filmen blev direkt avsevärt mycket sämre efter den scenen, jag var bara så besviken att en karaktär som ska vara så kraftfull dör på det sättet. Luke var också en enda stor besvikelse och hans död var också helt jävla anti-klimax.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du satte fingret på väldigt mycket jag tänkt på gällande karaktärerna. Den enda med någon utveckling var ju Poe, och han lärde sig att det är dumt att köra självmordsuppdrag. Och det där med utfyllnadscener, när man samtidigt struntar i att förklara hur Rey flydde från Snokes skepp.

Det roliga är ju att han tydligen lärt sig denna läxan två gånger tidigare i comics och nu ännu en gång i en film, hur många gånger ska de lära honom detta innan det sitter. Dessutom hade hela situationen varit jätte enkel att undvika om bara Holdo sagt vad hennes plan va. Varför i helvete va hon så hemlig över det, hennes karaktär är helt meninglös och är bara där som låtsas antagonist.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

När jag hade sett filmen var det första jag tänkte, Fanservice, fanservice, fanservice!
Framförallt med humorn, lättsamma karaktärer och enligt Star Wars-formeln.

Hade inget direkt emot Porgs och de andra söta djuren. De var fina, ibland lite mycket, men inget jag direkt tycker drar av till upplevelsen, eller bidrar för den delen heller. Däremot är de en stor del till fanservicen.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Och det där med utfyllnadscener, när man samtidigt struntar i att förklara hur Rey flydde från Snokes skepp.

Detta störde mig något otroligt... Jag hade fått uppfattningen att Chewie hade åkt därifrån, för att kanske försöka hitta de andra, inte att hans satt och väntade på att Rey skulle fly. Det som hände på med Snoke kändes lite för lätt, och vem som helst hade ju sett i periferin att en ljussabel vrider på sig. Onödigt försök till komik dessutom.

Hade gärna sett Snokes privata skepp, då jag tycker skeppen är bland det bästa med Star Wars universumet.

@Carl Johansson-Sundelius: Jag såg videon om era första intryck jag håller med om Benicio del Toro och Brad Pitt. Min flickvän och jag har länge hävdat att han är en latinamerikansk Brad Pitt, så det var kul att det är fler som håller med!

Filmens höjpunkt för mig var Holdos manöver, som var effektiv och dessutom snyggt gjord. Utöver det så måste det det sägas gång på gång, att musiken är fantastisk! Som vanligt


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

För mig så var det Luke som karaktär som verkligen förstörde allt för mig.

Den hjälte jag minns som liten och den hjälte man ser i de gamla filmerna är inte alls samma som vi ser i den nya trilogin.
Luke var lugn, och säker på hans väg, trodde helhjärtat på att "the light" skulle övervinna allt.
Även hans egna far försökte han vända till ljuset efter allt han gjort.

Och så kommer vi till "the last jedi"
Där man berättar om en Luke som vill mörda barn (sin egen familj dessutom) för att han "känner av något ont"
Och har blivit en gaggig gubbe som inte längre bryr sig om något (kastar bort Anakins svärd direkt liksom)
Han kommer inte till sin syters hjälp trots att han vet vad som pågår i galaxen, men tidigare tvekade han inte att avbryta sin träning för att rädda sina vänner i molnstaden.

Och slutligen så dog han!?
Varför åkte han bara inte dit på riktigt och dog på plats som obi-wan isf?
Varför allt lull lull som i slutändan visade sig vara helt meningslöst?
Att Luke dör för att han överansträngde sig så mycket med kraften är som en normal människa som dör av ett brustet kärl i hjärnan när man sitter och bajsar...

Så jäkla tråkigt slut på min största hjälte...

Medlem

Kan fortfarande inte få den bittra smaken ur munnen efter att jag såg filmen den 13e.

Hur i hela helvete kunde detta ske? Hur kunde Rian Johnson misslyckas så fatalt med dom mest grundläggande sakerna majoriteten har väntat på så länge?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skägg.
10 Chambers

En annan sak jag undrar: var är Knights of Ren?


signatur
sta
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

En annan sak jag undrar: var är Knights of Ren?

Nordpolen? ("Julskämt"*). De var ju faktiskt på ett ställe som såg ut att ha ett snötäcke fast det var tydligen salt.

*(tomte ... "ren")

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

En annan sak jag undrar: var är Knights of Ren?

Bortglömda som allt annat man hade väntat på att möjligen få svar på.

En liten text jag hitta på imdb som summerar det hela ganska bra. Att han var en bitter eremit hade jag inga större problem med dock, eller när han mjölka en sjökossa, för det var genuint roligt. Men resten.

"Dear Luke Skywalker

I have known you my entire life and last night I didn't recognize you. They have stripped you of all your prestige and turned you into a grumpy old man. You have destroyed Death Stars, brought back into the light Darth Vader and beaten the most powerful Sith Lord ever.

Last night I watched you Milk a sea cow and throw over your shoulder the light saber which once belonged to your father. The one attached to the hand you lost..

The last jedi destroyed amazing story arcs which we have spent the last two years debating and 30 years dreaming out -Who is Snoke... doesn't matter -Who are Rey's parents.... doesn't matter -who are the knights of Ren... doesn't matter Who is captain phasma.... doesn't matter

And most importantly will Master Jedi Luke Skywalker pick up a light saber and show us what it means to be a Jedi.... guess what it doesn't matter.

This movie broke my heart."


signatur

The more I practice, the luckier I get.

sta
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

En annan sak jag undrar: var är Knights of Ren?

VAD är Knights of Ren? Det fick man inte heller veta! Jag antar att det avser Snokes adepter.
Någon slags elit inom The First Order begåvade med "kraften" (Sith 2.0) (?). Hur det passar med den
övriga mytologin framgick inte, ej heller fick man veta varför Snoke leder The First Order, ej
heller vad som är hans drivkraft ("end game")

Medlem

Jag hade låga förväntningar inför filmen.

Satte mig ner i biografen och välkomnades av ett sjyst slag i rymden.
Längre fram dog Leia...... Trodde jag lol Lite märkligt att hon överlevde. Men som walt disney byggt SW so far kan VAD som helst hända.

Väl på ön efter att jag fått se Luke jaga fisk med en stavhoppar stav började jag darra av en obehaglig känsla.
Den känslan fick fullt utlopp när Luka skulle mjölka ett bröst........ ETT BRÖST!!!!!! Vad tänkte dom där?
Efter det var hela ön-resan bara jobbig.

I en biograf med 700 pers var det kanske 5 pers som skrattade. Resten satte bröstet i halsen.

Luke hade precis blivit förödmjukad av walt disney.

Efter det tappade jag kontakten med filmen mer och mer. Det kändes inte genomtänkt under filmens gång. CGI var det som höll filmen vid liv och de fighter och action som filmen bjöd på.

Dath Vaders mask fick också sig en pik... Seriöst!! Varför skämma ut Luke och sen pika Vader? Kändes som att filmen visade fingret åt Lucas. Det borde walt disnet fattat under produktionen.. Skulle fansen tycka det var roligt??? Amatörmässigt gjort!

I det hela gick filmen från ok till riktigt dålig. Storyn var usel och copy paste från the empire strikes back gör man bara inte.
Det var såååå uppenbart att walt disney inte kunde komma på en bättre story. En nödlösning kanske. Riktigt märkligt tycker jag.

Skådespeleriet varierade mellan karaktärerna. General Hux såg ut att knappt kunna hålla sig när han spelade en britisktalande jubelidiot.. Först skröt han om att VI har er nu hahaha.. Ni kommer inte undan hahah... Skryt skryt skryt...... Ja sen vet vi vad som händer...

6/10
Hur den kan få 7.8 som imdb säger?..... En stor andel har gett den 10/10... Måste vara bottar

Moderator | Testpilot
Skrivet av Barkbiten:

Det roliga är ju att han tydligen lärt sig denna läxan två gånger tidigare i comics och nu ännu en gång i en film, hur många gånger ska de lära honom detta innan det sitter. Dessutom hade hela situationen varit jätte enkel att undvika om bara Holdo sagt vad hennes plan va. Varför i helvete va hon så hemlig över det, hennes karaktär är helt meninglös och är bara där som låtsas antagonist.

Tänk på att allt gällande EU inte är "canon" längre, då Disney wipade allt för att kunna göra vad de vill med filmerna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@Kotz: Den började på 8.6 på imdb, så den har sjunkit och kommer att sjunka mer.

Förövrigt kommer mjölk oftast från bröst.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det var mycket som var dåligt och mycket som var bra med filmen MEN den absolut bästa scenen måste varit när Kylo var i bar överkropp och kontaktade Rey via den intergalaktiska force skypeappen för att prata om "kraften" osv.

-Rey: "Kan du va snäll och täcka din muskulösa glänsande överkropp?"
-Kylo: "Vadå? Gillar du inte mitt SITH PACK?"
...
-Rey: "Hrmm jag borde nog kanske komma över och sätta mig på din kraft... ditt ansikt.. eh jag menar hjälpa dig med kraften, japp.
-Kylo: "Hehehe ja det är inte för inte dom kallar mig Ben SWOLO!"

Och sen börjar sexig 80tals music spela och min fanfiktion går i uppfyllelse på vita duken THE END. Skämt åsido 2/5

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tänk på att allt gällande EU inte är "canon" längre, då Disney wipade allt för att kunna göra vad de vill med filmerna.

Men hallå, vi snackar Poe här. Alla comics och novels som Disney släppt är canon och Poe är inte en EU karaktär dessutom.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Barkbiten:

Men hallå, vi snackar Poe här. Alla comics och novels som Disney släppt är canon.

Ah, jag läste fel. My bad!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar